Browsing Engelsk didaktikk by Title
Now showing items 28-47 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Dataspill har blitt en stor del av dagens ungdomskultur, men de er egentlig ikke representert på et tilsvarende nivå i undervisning på videregående skoler i dag. Det er et stort læringspotensial i dataspill som kan utnyttes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne studien undersøker "hva kjennetegner bruk av engelsk i og utenfor skolen blant videregående elever (16 og 17 år), som leser betydelig bedre på engelsk enn på norsk". Elevene ble identifisert som Outliers, basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)SAMMENDRAG Som en del av Linking Instructuin and Student Experiences (LISE)-prosjektet utviklet av Kirsti Klette og ledet av førsteamanuensis Lisbeth M. Brevik ønsket denne masteravhandlingen å svare på forskningsspørsmålet; ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven tar for seg hvordan lærere ved videregående skoler med et høyt antall minoritetsspråklige studenter vurderer grammatikkundervisning, og i hvilke sammenhenger de underviser i grammatikk. Forskningsspørsmålene ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven tar for seg holdninger og praksis i forhold til digital ordbøker blant elever i engelsk i Norge. Oppgaven prøver å identifisere noen viktige særpreg og mønstre til holdninger og praksis sett i sammenheng med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med min masteravhandling er å undersøke engelsk leseferdighetene til nye studenter på høyere utdanning, med spesiell fokus på realfagsstudenter. Jeg stille også spørsmål ved om det obligatoriske engelskkurset det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Denne masterstudien undersøker hvordan sensorer operasjonaliserer vurderingskriteriene de får under en muntlig eksamen i engelsk. Tidligere forskning har vist at det det er variasjon i hvilke vurderingskriterier sensor ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne oppgaven har jeg sett på fire ulike lærebøker i fellesfaget engelsk for VG1, studieforberedende retning, for Kunnskapsløftet K06. Målet for denne studien var å finne ut hvordan disse fire ulike lærebøkene brukte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Ettersom dagens samfunn gir utallige muligheter for bruk av tekster i klasserommet, er det både viktig og interessant å studere bruk av lærebøker og andre tekster i klasserommet. Konseptualisering av tekster som verktøy ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)The 2020 curriculum reform introduced inquiry-based approaches to all school subjects in Norway. According to the new core curriculum, such practices could be implemented in various ways and should aid in preparing students ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Denne mastergradsavhandlingen undersøker lærebokforlags forståelse av interkulturell kommunikasjon. Avhandlingen tar utgangspunkt i kompetansemålet reflektere over hvordan kulturforskjeller og ulike verdisystem kan påvirke ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvordan norsk som førstespråk (L1) brukes i engelskundervisning på ungdomsskolen og i videregående skole, og samtidig finne ut hva som forårsaker variasjonen i L1-bruk. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Denne studien undersøker språkbruk av engelsklærere i fem klasserom i ungdomsskolen og språkvalgene de tar angående bruk av førstespråket, norsk. I tillegg har studien undersøkt funksjonen norsk har for lærerne og graden ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Tospråklig undervisning har vært tilgjengelig i norske skoler siden midten av 1990 tallet. En ny type tospråklig opplæring i norske ungdomsskoler, hvor både engelsk og norsk blir brukt som undervisningsspråk uten krav om ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Language use in the L2 English classroom has been the subject of ongoing debate and previous research has found considerable variation in L1 use in L2 English classrooms. The present study is a part of the LISE (Linking ...
-
Local oral examinations: How do teachers prioritize when assessing English oral examinations at Vg1 level?Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2014)Muntlig eksamen basert på Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2006 (LK06) blir per dags dato administrert lokalt, i motsetning til skriftlig eksamen basert på LK06 som administreres sentralt. Målet med denne studien har ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Det matematiske språket har stor betydning for elevers læring av matematikk. Alle elever må lære å bruke det matematiske språket på meningsfulle måter, for eksempel ved å uttrykke matematisk tenkning og i dialog med medelever ...