Browsing Engelsk didaktikk by Issue Date
Now showing items 1-20 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)The thesis is a study of the final assessment in English in the vocational courses in upper secondary school (VF2210). The data from the present study reveal that the VF2210 exam test does not in all cases test achievement. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)The purpose of this thesis is to give an account of the role of the discourse competence component in the one-year and two-year foundation course1 in common general studies of the upper secondary school in Norway. My focus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)This thesis is a comparative analysis of two English textbooks for the foundation course in upper secondary school with special reference to pre-reading. The two textbooks and their pedagogical approaches have been discussed ...
-
A comparison of Norwegian and American pupils’ English vocabulary usage in upper secondary schools (Master thesis / Masteroppgave, 2006)This thesis focuses on the subject of vocabulary in English didactics. The main aim is to study the English vocabulary usage of upper secondary pupils in Norway. An analysis and comparison is made of Norwegian learners’ ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)The overall purpose of this thesis is to carry out a critical analysis of the final exam in written English in the lower secondary school according to the syllabus which was implemented in. My main objectives are to focus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Hovedmålet med denne masteroppgaven er å finne ut om R94 i tilstrekkelig grad forbereder elevene i norsk videregående skole for høyere utdanning med tanke på opplæring i akademisk skriving i engelsk. Det står i den generelle ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Det overordnede målet for denne oppgaven er leseopplæringen i den videregående skolen. Mer konkret ønsket jeg å finne ut hva og hvor mye som leses, hvordan lesing undervises og hvordan lærernes holdninger til leseundervisningen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Målet mitt med denne oppgaven var å finne ut om, og i så fall hvordan, det undervises i lesing i engelskundervisningen på norske ungdomsskoler. Jeg ville undersøke hva lærere mener om lesing og hvordan de underviser i det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Studien set søkelyset på engelsklærarar sin bruk av IKT og kva som skil engelsklærarar med lågfrekvent og høgfrekvent bruk. Datamateriale frå engelsklærarar ved eit tilfeldig utval ungdomsskular frå heile landet vart samla ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)This article-based Master's thesis investigates how undergraduate students in Iran learn English through regular topic-based online conversations with native-speaking conversation facilitators (CFs) living in different ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker bruken av lesestrategier i Engelsk Vg1, siste obligatoriske år med Engelsk i videregående skole i Norge. Den følger opp en tidligere oppgave som viser at leseinstruksjoner på Vg1 ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan elever på studiespesialiserende linje i norsk videregående skole forklarer hvorfor de valgte, eller ikke valgte, et eller flere av de engelske programfagene Internasjonal ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven tar for seg holdninger og praksis i forhold til digital ordbøker blant elever i engelsk i Norge. Oppgaven prøver å identifisere noen viktige særpreg og mønstre til holdninger og praksis sett i sammenheng med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Temaet for denne oppgaven har vært å finne ut mer om muntlig eksamen i engelsk på VG1 i den norske videregående skolen. Mer spesifikt ville jeg finne ut mer om hvordan eksamen er utformet, praktisert og vurdert. I tillegg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne oppgaven har jeg sett på fire ulike lærebøker i fellesfaget engelsk for VG1, studieforberedende retning, for Kunnskapsløftet K06. Målet for denne studien var å finne ut hvordan disse fire ulike lærebøkene brukte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteravhandlingen er å undersøke hvordan engelsk brukes i profesjonell sammenheng i norske direktorater. Det er en kvalitativ undersøkelse som følger opp en tidligere kvantitativ undersøkelse gjennomført ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Målet med denne kvalitative undersøkelsen var å finne ut om undervisningen av engelskspråklig litteratur i niende klasse er basert på en tekstsentrert (ny-kritisk) eller en elevsentrert (leserens respons) tilnærming til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Målet med denne studien er å undersøke og sammenligne norske og finske avgangseksamener på Vg3-nivå i Engelsk. Fokus er på forskjellene i tilnærmingen til vurdering av skriving i de to landene, og på vurderingsprosedyrens ...