Finn tittel
Viser treff 41-60 av 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvordan norsk som førstespråk (L1) brukes i engelskundervisning på ungdomsskolen og i videregående skole, og samtidig finne ut hva som forårsaker variasjonen i L1-bruk. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Denne studien undersøker språkbruk av engelsklærere i fem klasserom i ungdomsskolen og språkvalgene de tar angående bruk av førstespråket, norsk. I tillegg har studien undersøkt funksjonen norsk har for lærerne og graden ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Tospråklig undervisning har vært tilgjengelig i norske skoler siden midten av 1990 tallet. En ny type tospråklig opplæring i norske ungdomsskoler, hvor både engelsk og norsk blir brukt som undervisningsspråk uten krav om ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Language use in the L2 English classroom has been the subject of ongoing debate and previous research has found considerable variation in L1 use in L2 English classrooms. The present study is a part of the LISE (Linking ...
-
Local oral examinations: How do teachers prioritize when assessing English oral examinations at Vg1 level?Begrenset tilgang (Master thesis / Masteroppgave, 2014)Muntlig eksamen basert på Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2006 (LK06) blir per dags dato administrert lokalt, i motsetning til skriftlig eksamen basert på LK06 som administreres sentralt. Målet med denne studien har ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Det matematiske språket har stor betydning for elevers læring av matematikk. Alle elever må lære å bruke det matematiske språket på meningsfulle måter, for eksempel ved å uttrykke matematisk tenkning og i dialog med medelever ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne studien undersøker hvordan bruk av Forumteater i undervisning om fordommer og rasisme kan bidra til elevenes myndiggjøring. Studien tar utgangspunkt i kritisk teoretisering om myndiggjøring, der myndiggjøring kan ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien har vært å undersøke i hvilken grad skoleledere og lærere bruker resultatene fra nasjonal prøve i engelsk, og fokuset har vært på å undersøke om disse resultatene brukes som en del av elevenes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke i hvilken grad nyutdannede engelsklærere med universitetsutdanning føler seg forberedt til å undervise i skriving i den videregående skole. Undersøkelsen er basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Young people today are surrounded by English. Extramural English, referring to the English used outside the English classroom, provides infinite opportunities to consume, produce and interact with English for all kinds of ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne masteroppgaven har vært å undersøke norske VG1 elever i engelsk og nivået på den pragmatisk kompetansen de har utviklet på engelsk. I tillegg ønsket jeg å undersøke elevenes forhold til høflighet og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Effekten vurdering for læring (VfL) har på forbedring av utdanningskvalitet er godt dokumentert og VfL står sentralt i engelskfagets nye læreplan. Det er anerkjent at lærerstudenter son deltar i lærerutdanningsprogrammer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Målet med denne ”mixed methods” studien har vore å undersøka korleis ein kan identifisera god undervisning i eit 9. klasserom, når elevane arbeider med tekst. For å undersøka dette, har eg utført video-opptak i fem timar ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien er å undersøke i hvilken grad Content and Language Integrated Learning (CLIL) og English as a Foreign Language (EFL) elever på 10. trinn skiller seg fra hverandre når det gjelder lesing, med fokus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Det overordnede målet for denne oppgaven er leseopplæringen i den videregående skolen. Mer konkret ønsket jeg å finne ut hva og hvor mye som leses, hvordan lesing undervises og hvordan lærernes holdninger til leseundervisningen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker bruken av lesestrategier i Engelsk Vg1, siste obligatoriske år med Engelsk i videregående skole i Norge. Den følger opp en tidligere oppgave som viser at leseinstruksjoner på Vg1 ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne kvalitative oppgaven undersøker bruken av lesestrategier i det obligatoriske engelskfaget på norske videregående skoler. Gjennom fenomenologisk forskningsdesign undersøker den til hvilken grad lesestrategier blir ...