Finn tittel
Viser treff 56-75 av 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Målet med denne ”mixed methods” studien har vore å undersøka korleis ein kan identifisera god undervisning i eit 9. klasserom, når elevane arbeider med tekst. For å undersøka dette, har eg utført video-opptak i fem timar ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien er å undersøke i hvilken grad Content and Language Integrated Learning (CLIL) og English as a Foreign Language (EFL) elever på 10. trinn skiller seg fra hverandre når det gjelder lesing, med fokus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Det overordnede målet for denne oppgaven er leseopplæringen i den videregående skolen. Mer konkret ønsket jeg å finne ut hva og hvor mye som leses, hvordan lesing undervises og hvordan lærernes holdninger til leseundervisningen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Sammendrag Denne masteroppgaven undersøker bruken av lesestrategier i Engelsk Vg1, siste obligatoriske år med Engelsk i videregående skole i Norge. Den følger opp en tidligere oppgave som viser at leseinstruksjoner på Vg1 ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne kvalitative oppgaven undersøker bruken av lesestrategier i det obligatoriske engelskfaget på norske videregående skoler. Gjennom fenomenologisk forskningsdesign undersøker den til hvilken grad lesestrategier blir ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Studien set søkelyset på engelsklærarar sin bruk av IKT og kva som skil engelsklærarar med lågfrekvent og høgfrekvent bruk. Datamateriale frå engelsklærarar ved eit tilfeldig utval ungdomsskular frå heile landet vart samla ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Det er ulike teorier og ideer knyttet til hvordan det er best for elever å lære engelsk som et andre-/fremmedspråk (L2). Denne masteroppgaven undersøker hvilke språk elever selv bruker i deres engelskundervisning og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteravhandlingen er en oppfølgingsstudie av Brevik (2019a) og baserer seg på video-opptak for å analysere hva som karakteriserer forholdet mellom forskjellige tekstmedier i engelsk klasserom på ungdomsskolen og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven handler om språkvalg i L2 Engelsk klasserom, sett fra et elevperspektiv. Som en del av en større forskningskontekst som omhandler bruk av L1 i L2 klasserom, har en studie fra Linking Instruction and Student ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Høsten 2020 ble fagfornyelsen innført på barne- og ungdomstrinnet. Et av hovedmålene for fagfornyelsen var å styrke utviklingen av elevenes forståelse og dybdelæring. Læreplanene som ble innført gjennom fagfornyelsen (LK20) ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan elever på studiespesialiserende linje i norsk videregående skole forklarer hvorfor de valgte, eller ikke valgte, et eller flere av de engelske programfagene Internasjonal ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Det er dokumenterte variasjoner i hvordan, når, og hvor mye norske engelsklærere bruker og tillater norsk, og bruker og fremmer engelsk, i klasserommene sine. Denne studien har som mål å undersøke hva to engelsklærere på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)The aim of this qualitative study is to investigate how teachers and students perceive vocational orientation in the English subject in upper secondary school. The study is based on semi-structured interviews with nine ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Målet med denne masterstudien har vært å identifisere hva som karakteriserer undervisning av kultur i engelskfaget på 9.trinn. For å undersøke dette har denne studien kombinert intervju og videoopptak av engelsktimer. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Målet med denne kvalitative undersøkelsen var å finne ut om undervisningen av engelskspråklig litteratur i niende klasse er basert på en tekstsentrert (ny-kritisk) eller en elevsentrert (leserens respons) tilnærming til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Målet mitt med denne oppgaven var å finne ut om, og i så fall hvordan, det undervises i lesing i engelskundervisningen på norske ungdomsskoler. Jeg ville undersøke hva lærere mener om lesing og hvordan de underviser i det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)This MA study combines a descriptive analysis of 32 videotaped English lessons taught by seven teachers in seven classrooms at different lower secondary schools (Year 9), with interviews with two of these teachers. The ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Abstract: Previous studies have shown that teachers have limited competence in teaching English to multilingual students and that teacher students are lacking essential competence in teaching English in a multilingual ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)The thesis is a study of the final assessment in English in the vocational courses in upper secondary school (VF2210). The data from the present study reveal that the VF2210 exam test does not in all cases test achievement. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Målet med denne masteravhandlingen er å undersøke hvordan engelsk brukes i profesjonell sammenheng i norske direktorater. Det er en kvalitativ undersøkelse som følger opp en tidligere kvantitativ undersøkelse gjennomført ...