Søk
Viser treff 1-100 av 2020
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
Teachers’ integration of information and communication technology (ICT) has been widely studied, given that digital competence is considered to be a crucial outcome of twenty first century education. In this context, ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2017)
The aim of this dissertation was to describe and analyze collective knowledge advancement (CKA) as a pedagogical practice in teacher education. The background is that Internet permits new types of authentic knowledge ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
This article presents a qualitative study focusing school science in two vocational classes, upper secondary school, Norway. The fact that many vocational students find little meaning in school science forms the backdrop. ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
Being able to engage with science representations, such as graphs, drawings, animations, gestures and written and verbal texts lies at the heart of scientific literacy. This article introduces the design-based research ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av hvordan nyutdannede, nyansatte lærere opplever å ha en veileder som også er deres leder. Formålet med studien er å undersøke veilederens doble rolle ovenfor veisøkeren, ...
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
The program of TSG 46 focused on three themes:
1. Conceptualization and theorization of knowledge in/for teaching mathematics at the secondary level.
2. Methods for measuring, assessing, evaluating and comparing knowledge ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
This introductory article attempts to set a conceptual stage for the special issue on identities of school leaders. We do this by beginning with a discussion of identity – its definition, philosophical roots, nature, and ...
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
The 13th International Congress on Mathematical Education in Hamburg was not only a scientific experience for researchers in mathematics education from all over the world. As Convenor and Local Chair of ICME-13, we are ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Especially in the case of longitudinal evaluations, mixed-methodological approaches appear to be useful, since the studies are basically suitable for evaluating evaluation objects of a high degree of complexity, such as, ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2020)
Denne studien er en kvalitativ undersøkelse av to skolers arbeid med gruppeveiledning. I studien undersøker vi hvordan gruppeveiledning kan bidra til læreres kompetanseutvikling og hvordan lederes tilrettelegging av ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Bakgrunn
Kunnskapsløftet – fra ord til handling er et nasjonalt skoleutviklingsprogram som har til hensikt å sette skolene i stand til å utvikle seg til å bli lærende organisasjoner. Programmet er initiert av Kunnskapsde ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
I denne oppgaven retter vi fokus på det kommunale skoleeiernivået og forsøker å ramme inn feltet mellom skoleeier og skoleledere i en kommune. Formålet med oppgaven er å utvikle kunnskap omkring hvordan skoleeier kan bidra ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Lærere som slutter av sin yrkeskarriere før oppnådd pensjonsalder er et tap for samfunnet. Dette er et samfunnsøkonomisk problem.
Regjeringen rettet fokuset mot seniorpolitikk med St.meld.nr.6(2006-2007). For å opprettholde ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Studien undersøker samfunnsfagslæreres vurderingspraksis i den videregående skole, hvor problemstillingen lyder som følger:
Hva legger lærere vekt på når de vurderer faglig dyktighet i skriftlige oppgaveløsninger i ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
1. Bidrag til forskningsfeltet
Forskningsstudien er en fenomenologisk studie med formål å beskrive og forstå hvordan kommuner kommuniserer sin rekrutteringspraksis i lys av rasjonaliteter. Det kan synes som om det er lite ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
I denne masteroppgaven studerer vi en implementeringsprosess. I 2008-2009 skulle Leseutviklingsskjema (LUS) implementeres ved Berg skole, og vi ble bedt om å følge denne prosessen på nært hold.
Vi mener at vi gjennom denne ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Det er mye fokus på tilpasset opplæring innen skolesektoren. Kunnskapsløftet og andre of-fentlige dokumenter vektlegger dette som et viktig pedagogisk prinsipp for å skape en bedre kultur for læring på den enkelte skole. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
Problemstilling:
Tema for masteroppgaven er ledelse av endringsprosesser i skolen.
Problemstillingen er todelt:
1. Hvordan utøves ledelse av endringsprosesser i en skole der myndighetene vurderer endringene som ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Problemområde, teori og problemstillinger:
Utformingen av det teoretiske rammeverket redegjør for den demokratiske dannelse i lys av ulike demokratimodeller og kommer gjennom etisk-logiske drøftninger fram til at Habermas ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvordan norsk som førstespråk (L1) brukes i engelskundervisning på ungdomsskolen og i videregående skole, og samtidig finne ut hva som forårsaker variasjonen i L1-bruk. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Læreplanen stadfester at formålet med samfunnsfaget er ”å medverke til forståing av og oppslutning om grunnleggjande menneskerettar, demokratiske verdier og likestilling og til aktivt medborgerskap og demokratisk deltaking”. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Hovedmålet med oppgaven er å utvikle en standardisert og relativt enkel modell for å vurdere og velge lærebøker i samfunnsfag. Utgangspunktet er lærerens dilemma; Hvordan skal jeg vurdere og velge ut lærebøker? Hva skal ...
Det mangfoldige klasserommet - En kvalitativ studie av elevers forståelser av og refleksjoner rundt mangfold og privilegier Begrenset tilgang
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
Respekt for mangfold, verdsettelse av ulikheter og inkludering av den enkelte står sentralt både i skolepolitiske styringsdokumenter og i LK20. Samfunnsfagene har et særlig mandat til å utvikle elevenes bevissthet og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
Trykket på skoleutvikling har økt markant de senere årene, og Norge er intet unntak. Det er utviklet mange verktøy som skoler kan benytte i utviklingsarbeid, hvorav noen stammer fra kommersiell virksomhet. Denne studiens ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie der jeg undersøker hvilke erfaringer nytilsatte rektorer har med deltagelse i et mentorprogram. Studien ser også på hvordan skoleeier legitimerer og designer et slik mentorprogram. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Målet med denne oppgaven er å undersøke R94 og LK06 lærebøker i engelsk for å finne ut om det er endringer i antall vokabularoppgaver i nyere lærebøker sammenlignet med R94 lærebøker, som et resultat av at det er et ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Denne masteroppgaven i realfagdidaktikk er en belysning av den internasjonale komparative undersøkelsen PISA med hensyn på den didaktiske betydningen av begrepet matematisk modellering. Problemstillingen i oppgaven åpner ...
(Series issue / Seriehefte, 2006)
Rapporten omhandler en undersøkelse av 15-åringers kompetanse i
naturfag ved hjelp av en faglig test på PC. Våren 2005 deltok 315
norske 15-åringer fra 40 skoler i PISAs Computer-based
Assessment of Science (CBAS). ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Flere nasjonale og internasjonale undersøkelser har vist at norske elever leser dårligere enn elever i land vi ønsker å sammenligne oss med, og dårligere enn elever i Norge tidligere har gjort. Det blir flere svake elever, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Oppgaven er en deskriptiv studie av en 10.-klasses internettvaner på fritiden som kartlegger hva en skoleklasse på 21 elever gjør på nettet etter skoletid. Problemstillingen i oppgaven er: Hvordan er internettaktiviteten ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Temaet for denne avhandlingen er den deliberative samtalens mulighet i det dialogiske møtet mellom lærer og elev. Deliberasjon kan i korte trekk defineres som en prosess hvor ulike sider av en sak stilles mot hverandre og ...
Elevene i verdens beste skole forsvant i cyberspace : - hva gjør samfunnfaglæreren for å hindre ikke-faglig bruk av PC-en? Begrenset tilgang
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgavens tema er samfunnsfaglærerens muligheter til å regulere PC-bruken i undervisningssituasjonen. Hovedproblemstillingen for oppgaven er hva gjør samfunnsfaglæreren for å hindre ikke-faglig bruk av PC-en? I vårt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Målet mitt med denne oppgaven var å finne ut om, og i så fall hvordan, det undervises i lesing i engelskundervisningen på norske ungdomsskoler. Jeg ville undersøke hva lærere mener om lesing og hvordan de underviser i det ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvilke faktorer som kan påvirke meningene, holdningene og bruken av kodeveksling i engelskundervisningen på ungdomsskolen og i den videregående skolen i Norge. Undersøkelsen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
I tiende klasse får elevene to separate karakterer i engelsk – en muntlig og en skriftlig karakter. På VG1 derimot, får eleven en samlet karakter som skal beskrive både elevenes muntlig og skriftlige kompetanse. Hvis man ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
Background
This paper discusses a framework for analyzing the dependence on mathematical theory in test items, that is, a framework for discussing to what extent knowledge of mathematical theory is helpful ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
Denne studien undersøker norske og ikke-norske lytteres holdninger til ulike grader av norsk- aksentuert engelskuttale. En fonologisk analyse av 20 nordmenns innspillinger av en stimulustekst har bidratt til en beskrivelse ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2016)
This paper reports on a study of teacher support in a setting where students engaged with computer-supported collaborative learning (CSCL) in science. The empirical basis is an intervention study where secondary school ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Formålet med denne studien har vært å undersøke klasseromspraksiser knyttet til Henrik Ibsens tekster. Med fagfornyelsen i full anmarsj er bruken av eldre litteratur i klasserommet og kanon i skolen på ny et samtaletema. ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2013)
The present qualitative study investigates the reasons given by 236 Norwegian upper secondary school leaders when they either accepted or refused to take part in a research project. The analysis shows that those who agreed ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
Temaet for denne masteroppgåva er korleis elevar sitt møte med samtidskunst kan bidra til demokratiopplæring. Demokratiopplæring er ein grunnstein i den norske skulemodellen, der samfunnsfaga har eit særskilt ansvar. Ein ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)
Worldwide, scholars and policymakers have called for teacher education to link fieldwork and coursework. This article examines teacher candidates’ opportunities to talk about field placement within their campus coursework ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Temaet for denne masteroppgaven er dialogen som ledelsesverktøy i samspillet mellom ledere og medarbeidere. Formålet er å få en videre forståelse av hvordan skoleledere kan bruke dialogen som ledelsesverktøy for å skape ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
I flere internasjonale leseundersøkelser gjør norske elever det dårligere enn i land det er naturlig å sammenlikne seg med. Etter utdanningsmyndighetenes umiddelbare sjokk etter publiseringen av resultatene fra den første ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Kvantitativ måling og kvalitativ fortolkning av selvregulert læring
Norske politikere viser ofte til OECDs PISA-undersøkelser når de skal si noe om tilstanden i norsk skole. Skoleledere må i økende grad forholde seg til ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Internasjonale undersøkelser forsterker og aktualiserer diskusjonen om måling av kunnskap og kompetanse, og om vurdering generelt, i norsk skole. I oppgaven analyseres forskjeller og likheter mellom PISA-undersøkelsen, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
1. Tema/Problemområder
Skolekultur er et mangfoldig uttrykk, og inneholder flere abstrakte fenomener. Kulturen legger vesentlige premisser til grunn for den virksomheten som drives på hver enkelt skole, og utgjør på den ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
1. Problemområde/problemstilling(er):
Som overordnet tema for dette prosjektet har jeg valgt ”endringsledelse” knyttet til ledelse av barneskoler i Norge. I denne undersøkelsen tar jeg utgangspunkt i en konkret lovendring ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
TITTEL:
1. SKOLELEDELSE OG ELEVRESULTATER-har skoleledelse en innvirkning på elevenes prestasjoner? En studie av to skoler og accountability -mekanismer med et særlig fokus på leseopplæring. Problemstilling: Er det ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Temaet for denne oppgaven er ”førstegangsrektoren”. Det å være rektor i dag innebærer svært mange forventninger og krav. Det er flere aktører som mener noe om det som skal gjøres og hvordan du skal utføre jobben. Skolesystemet ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Tema/område/problemstilling:
Oppgaven belyser sammenhenger mellom styring og kvalitetsutvikling.
Oppgaven belyser hvordan rektorer i Akershus betrakter og bruker lederavtalen som verktøy for kvalitetsutvikling ved egen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Problemstilling:
Hvordan er oppfatninga om ledelse i en skole der IKT er integrert som et verktøy.
Jeg har undersøkt oppfatningen om ledelse i Godøy skole. Skolen er av departementet utnevnt til bonusskole 2002 for blant ...
Nye vurderingssystemer - ny kurs for skoleledere? : ledelsesstrategier, ansvarliggjøring og kontroll
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I UTDANNINGSLEDELSE
TITTEL:
NYE VURDERINGSSYSTEMER – NY KURS FOR SKOLELEDERE?
Ledelsesstrategier, ansvarliggjøring og kontroll.
AV:
Mona ANDERSEN Monica DELLEMYR og Mette Rollum ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
PROBLEMOMRÅDE/PROBLEMSTILLING:
Problemstillingen i oppgaven er: Hva skjer når rektor initierer aksjonslæring for å endre lærernes undervisningspraksis i leseopplæring?
Oppgaven er en undersøkelse av et aksjonslæringsprogram ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
Hva er en god skole? Hvordan blir gode skoler gode? Blir gode skoler gode fordi de har gode ledere? Hvis vi antar at skoler blir gode fordi de blir ledet av gode ledere, hva særpreger i så fall denne lederen og den praksis ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
1. Problemstilling:
Hvordan beskriver og forstår skoleledere læring gjennom deltakelse i ulike læringsfellesskap?
Teoribakgrunn:
Læring: Dysthe (2001)
Læring i organisasjoner: C. Wadel (2002)
Ledelse i et relasjonelt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Innføringen av et nasjonalt kvalitetsvurderingssystem (NKVS) markerer et systemskifte i norsk utdanningssektor der mål- og resultatoppnåelse erstatter regelstyring. Skoleeierne får større beslutningsmyndighet i forhold til ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Masteroppgaven er en kvalitativ studie av religionslæreres forståelse og anvendelse av læreplan, i dette tilfellet L97. Oppgavens samlede problemstilling lyder som følger:
”Hvordan blir læreplanen forstått og iverksatt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
I denne oppgaven belyser jeg tilbakemeldingskultur mellom ledere og lærere i skolen. Begrepene tilbakemelding og tilbakemeldingskultur har de siste årene vært benyttet både i undersøkelser og dokumenter om skolen, men det ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
I denne oppgaven belyses frafall i videregående opplæring, som har vist seg å være en vedvarende negativ trend i det norske utdanningssystemet. Gjennom en kvalitativ forskningsstrategi har formålet vært å vinne kunnskap ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Problemområde/problemstilling
Hva er den norske folkehøgskolens dannelsesideal i 2008?
Hvordan kommer allmenndannelse til uttrykk og blir reflektert i skolenes formål og verdigrunnlag?
Bakgrunn
Oppgaven har til hensikt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Temaet for denne oppgaven er å se nærmere på hvilke muligheter vi som skoleledere har til å undersøke og følge opp kvaliteten på læringsarbeidet i klasserommet slik at læringsutbyttet for elevene kan bli best mulig. Vi har ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
I skolen er det utstrakt bruk av teamarbeid som ramme for samarbeid om ulike oppgaver. I denne oppgaven har jeg studert samarbeidet i et team ved en skole. Mer spesifikt har jeg undersøkt hvordan en plangruppe på en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
1. Problemstilling og bakgrunn for valg av oppgave
Oppgavens problemstilling er:
"Hvilken betydning har elevorganisering og ledelse for lærersamarbeidets innhold og form?"
Jeg studerer altså lærersamarbeid i forhold ...
Arbeidsrettet norskopplæring Begrenset tilgang
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Tema for oppgaven er arbeidsrettet opplæring. Dette er en metode som kombinerer språkopplæring på voksenopplæringssenter og arbeidsplass.
I min forskning har jeg ønsket å undersøke hvordan ledelsen på et voksenopplæringssenter ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
1. Problemområde:
Denne masteroppgaven i faget Utdanningsledelse undersøker fenomenet ledelsespraksis. Min problemstilling er: Hva slags ledelsespraksis skaper retning for endringsarbeid med å produsere, introdusere og ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Dette prosjektet har hatt til hensikt å undersøke følgende problemstilling: hvordan oppfatter et utvalg elever begrepet fundamentalisme? Vi har forsøkt å belyse denne problemstillingen ved en todelt tilnærming; en ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Temaet for studien er styring og ledelse av høyere utdanning. Interessen for temaet skyldes den offentlige debatten som har pågått de siste årene om egnet styrings- og ledelsesstruktur innen universitets- og høyskolesektoren. ...
(Research report / Forskningsrapport, 2012)
Med tillatelse fra Norsk matematikkråd.
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)
This thesis presents the results of a research project focusing on the role of verbal tools in moral education. In the study comparisons have been made between students’ use of such verbal tools and the moral concepts used ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2005)
The present quantitative, descriptive and exploratory study investigates whether, and to what extent, Norwegian upper secondary EFL instruction prepares for the reading of English texts and textbooks in higher education. ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)
In this thesis, I explore whether feminist critique of science can shed new light on how gender equity in science education can be achieved. Drawing on feminist theory, I develop a theoretical framework that I use to analyse ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2003)
The present thesis is a study of teachers of English as a Foreign Language (EFL) and their encounters with Information and Communication Technologies (ICTs): how teachers perceive the impact of such technologies on education ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2003)
Denne avhandlinga belyser spørsmålet om hvordan den videregående skolen bidrar til å utdanne elever til deltakende demokratiske medborgere i vårt samfunn.
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)
(Series issue / Seriehefte, 2000)
(Series issue / Seriehefte, 2004)
Denne rapporten beskriver DIA-prosjektets intensjoner og teoretiske bakgrunn, implementering og resultater. Vi har lagt vekt på å tydeliggjøre de ulike undervisningsmodellene vi har utviklet, i tillegg til å beskrive ...
(Series issue / Seriehefte, 2000)
(Series issue / Seriehefte, 2000)
(Series issue / Seriehefte, 2004)
(Series issue / Seriehefte, 2003)
(Series issue / Seriehefte, 2002)
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Denne oppgaven er inspirert av Jorunn Møller sin forskning der hun bruker begrepet dilemma som analyseverktøy for å forstå og forklare noe av den kompleksiteten rektorer opplever i sin hverdag. Oppgaven plasserer seg inn ...
(Series issue / Seriehefte, 2003)
Denne rapporten representerer en forskningsbasert evaluering av de nasjonale prøvene som ble gjennomført våren 2005. Rapporten er utarbeidet med utgangspunkt i et oppdrag gitt til Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling ...
(Series issue / Seriehefte, 2006)
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Eigne erfaringar med utprøvingar i skulen, og det faktum at det tek lang tid å endre skulen, er bakgrunnen for tema og problemstilling i oppåva. Det eg var med på, medverka ikkje til store endringar. Men nokre skular får ...
(Research report / Forskningsrapport, 2011)
Våren 2009 deltok 65 land i PISAs fjerde hovedundersøkelse, der lesing var fokusområde. En tilleggsundersøkelse, som ble gjennomført i Norge og 18 andre land, målte elevenes ferdigheter i digital lesing.
(Research report / Forskningsrapport, 2003)
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2023)
English is now the most widely spoken business language. It is also the corporate language in a large number of Multinational Corporations (MNCs) across the world, Norway included. Consequently, it is important to prepare ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Det overordnede temaet for denne oppgaven er elevers kognitive prosesser i arbeidet med oppgaver fra de nasjonale prøvene i lesing. Oppgavene i prøven skal måle elevenes generelle lesekompetanse, og utfordrer elevene på ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvorvidt noen spesifikke litteraturdidaktiske syn preger tre læreverk i norsk for yrkesfaglige elever, gjennom problemstillingen: Hvilket litteraturdidaktisk syn preger tre ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
Problemstillingen denne oppgaven tar utgangspunkt i er «Hvilke utfordringer og fordeler er det ved å undervise i islam i et multireligiøst klasserom i Oslo i dag, og hvordan kan Oslo-læreren benytte seg av de muslimske ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Denne masteroppgaven belyser hvordan man kan utvikle en undervisningsmodul i generell relativitetsteori basert på læreplanmål, relevant forskningslitteratur og et sosiokulturelt læringssyn. I oppgaven undersøkes det også ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2010)