• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • View Item
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nasjonale prøver på ny prøve : rapport fra en utvalgsundersøkelse for å analysere og vurdere kvaliteten på oppgaver og resultater til nasjonale prøver våren 2005

Lie, Svein; Hopfenbeck, Therese N.; Ibsen, Elisabeth; Turmo, Are
Series issue
View/Open
AD0501.pdf (1.349Mb)
Year
2003
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-14502

Is part of
Acta didactica
Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning [531]
Abstract
Denne rapporten representerer en forskningsbasert evaluering av de nasjonale prøvene som ble gjennomført våren 2005. Rapporten er utarbeidet med utgangspunkt i et oppdrag gitt til Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling (ILS), Universitetet i Oslo fra

Utdanningsdirektoratet.

Forfatterne av denne rapporten har sin faglige bakgrunn i realfag og engelsk. I tillegg har vi trukket inn Lise Iversen Kulbrandstad, Høgskolen i Hedmark som ekstern ekspert i lesing. Hun har gitt verdifulle innspill til vurderingen av leseprøvene og har skrevet

mesteparten av kapitlene om validitet av leseprøvene (kap. 5.1.2, 5.2.2 og 5.3.2).

Kapittel 1 i denne rapporten er et sammendrag av funn og anbefalinger. Våre vurderinger og anbefalinger er på to ulike nivåer. Flere steder har vi pekt på svakheter ved prøvene og hvordan slike forhold eventuelt kan forbedres. I tillegg har vi kommet med en mer

overordnet vurdering av hovedtrekk og prinsipper for de nasjonale prøvene som system, særlig i kapittel 1.10. Vi vil understreke at det er viktig å se våre anbefalinger angående disse to nivåene i sammenheng.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy