Search
Now showing items 1-100 of 2440
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2016)
Studies of young people's experiences of parental influence on their educational choice in different family contexts are lacking. This study explores such experiences among youth in Norway, where educational choice is ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2011)
Playing and schooling are usually considered as separate activities. In this article, we argue that these activities can be reconciled in order to design learning experiences that are more exploratory and engaging. Taking ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2017)
The article introduces this special issue of Higher Education Quarterly in which results of a research project on 'European Flagship Universities: Balancing Academic Excellence and Socio‐economic Relevance' are presented ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Problemstilling
Hva kjennetegner spedbarnets deltagelse i et intersubjektivt samspill mellom barn og voksen?
Problemstillingen tar utgangspunkt i definisjonen av intersubjektivitet der intersubjektivitet
handler om ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)
This is a protocol for a Cochrane Review (Intervention). The objectives are as follows: Primary objective To assess the immediate and long‐term effects of non‐pharmacological interventions for stuttering on speech outcomes ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
1. PROBLEMOMRÅDE
Atferdsproblemer er ikke et nytt fenomen, det har eksistert i mange år. Studier av atferd kan knyttes tilbake til psykologiens kjente ansikter som blant annet Watson, Thorndike og Skinner. Det er imidlertid ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
The purpose of this study is to examine the extent to which migrant girls and boys in China are integrated into the education system in urban areas in the context of implementing Education for All (EFA) policies. It explores ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Bakgrunnen for masteroppgaven er å se nærmere på minoritetselever og lesing i dagens kunnskapssamfunn. Jeg ønsker å ta utgangspunkt i hva som forventes av elevene på 8.trinn og hvordan møtet med nasjonale prøver kan være. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
1. PROBLEMOMRÅDE OG PROBLEMSTILLING
Tema for oppgaven er: Barn og sorg.
Hovedproblemstillingen er: Hvordan kan skolen være med å støtte elever i sorg?
Jeg har valgt å konsentrere meg om barn som mister noen i nær familie ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
Oppgaven henter sitt datamateriale fra en spørreundersøkelse som ber lærere gjøre rede for sin begrunnelse for og erfaringer med å vise elevene læringsanalysen i et digitalt artefakt. I alt svarte 400 lærere på undersøkelse, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema for denne masteroppgaven er å sette søkelys på forskning knyttet til frafall og gjennomstrømningsproblematikk på høyere-grads-studier/ masterstudier ved Pedagogisk Forsknings Institutt (PFI). Frafall og gjennomstrømnings ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Metode:
Dette er ei teoretisk oppgåve. Eg har gjort greie for Aktiv Læring og presentert det som systemretta opplæring. For å vise dei mogelegheitene barn med langsam læringstakt får ved bruk av Aktiv Læring , har eg ...
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2005)
Den franske sosiologen Pierre Bourdieus kultursosiologi er blitt omfavnet av nordiske pedagoger i flere årtier. På 70-tallet brukte samfunnskritiske pedagoger Bourdieus undersøkelse av det franske skolesystemet som belegg ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2010)
This paper draws attention to the potential pitfalls and possibilities of the new cosmopolitanism. The first part briefly portrays cosmopolitanism as a name and metaphor for a way of life, an ideal and an outlook. The ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Abstract
The purpose of this study is to examine how student leaders are involved in decision-making in the university. The study explores their participation in the decision making, their roles and what value they add to ...
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2008)
Medarbeidersamtalen : En arena for livslang læring og kunnskapsutvikling i organisasjoner Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
Medarbeidersamtalen er et tema som har interessert meg en stund. Denne interessen gjenspeiler nok noen av mine egne erfaringer med denne type samtale. De første medarbeidersamtalene jeg hadde var både lærerik ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2008)
PROBLEMOMRÅDER/PROBLEMSTILLINGER
Jeg tar Opplæringsloven §2-8 (LOV 1998-07-17 nr 61) som utgangspunkt. Den sier:
Elevar i grunnskolen med anna morsmål enn norsk og samisk har rett til særskild norskopplæring til dei har ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Abstract
Education shapes people’s perspectives and lives and can be a permanent solution for conflicts. One of the conflict areas is Bosnia-Herzegovina, which is a democratic European land home to three ethnic groups; ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
In a time where basic education, non-discrimination, social justice and equality of opportunities are linked to (global) human rights, inclusive education may serve as a valuable entry point to achieve these rights. With ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema for oppgaven og problemstilling
Denne masteroppgaven er basert på intervjuer med fire overgrepsutsatte våren 2012. Alle har vær utsatt for seksuelle overgrep som barn. Ingen av de utsatte opplevde at overgrepene ble ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Achieving Universal Primary Education (UPE) is one of the current Education for All (EFA) goals that virtually every country, particularly developing countries, has prioritized in their national strategy of eradicating ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
ABSTRACT
Funding be it of a private or public initiative has always been a topical and a sensitive issue for higher education academics, governments, other academics and non-academics, international organisations, donors ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This thesis investigates the possible relationships between a numbers of factors related to family background (such as educational level of parents, occupational status of parents, family wealth, cultural level of parents, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Sustainability is becoming an integral part of the university system. A global trend among universities shows that they are revising their missions and strategies by embodying sustainability on their agenda. This study ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This thesis examines the factors that prospective students consider when evaluating universities and the information sources they consult in the selection process. Using data collected from a survey sent to 9,332 BI ...
Selvledelse og stress i arbeidslivet Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Abstract
Equity strategies for increasing the participation of disadvantaged students in higher education are on the agenda of many governments. However, particular contexts may create a number of regulations addressed ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
The current study explores the recent developments and practices of internal quality assurance (IQA) in three Georgian universities (HEIs). It examines the aforementioned universities in the context of the changing national ...
Atferdsvansker hos barn : hva er utagerende atferdsvansker og hvilke behandlingsprogrammer kan benyttes i forebygging og behandling? Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Problemstillingen i denne hovedoppgaven lyder som følgende: ”Hva er utagerende atferdsvansker og hvilke behandlingsprogrammer kan benyttes i forebygging og behandling”? Dette todelte spørsmålet vil bli besvart først ved å ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
I dagens kunnskapssamfunn har skoletid blitt til utdanningstid (Mørch, 2003; Frønes, 2010). Ungdommenes fremtidsmuligheter reguleres av hvorvidt de mestrer de krav skolen stiller. Dette har ført til et nytt skille blant ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
TEMA OG PROBLEMSTILLING
Denne oppgaven tar utgangspunkt i læreplanen for faget Scenisk dans 1. Faget skal være allmenndannende og samtidig yrkesforberedende. Dette kan fremstå som motsetninger når det allmenndannende ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SAMMENDRAG
Problemstilling
Med et pedagogisk utgangspunkt har jeg i Den lærende menighet sett nærmere på hvilke prosesser og relasjoner som kan spille inn og utvikles i menigheter i Den norske kirke. Ut fra temaet Strategisk ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Temaet for denne oppgaven er lesing som en grunnleggende ferdighet for å forstå ulike fagtekster på ungdomsskolenivå. Ettersom gjentatte undersøkelser på nasjonalt og internasjonalt nivå viser at prestasjonsgapet mellom ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This study deals primarily with the subject of quality education at the basic level. It sets out to find out how the Ministry of Education in Ghana conceives quality education and policies and measures put in place in the ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)
This essay starts in medias res, in the puzzling reappearance of the classical metaphor of Bildung as the transformation of man’s “first” animal nature into the “second” cultivated one. I call it the two-natures metaphor. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
This thesis explores the potential link between pedagogical perspectives in learning theories and quality assurance practices of teaching and learning at four different institutes and faculties at the University of Oslo. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema, bakgrunn og problemstilling
Tema for oppgaven er veiledning av fosterhjem i et tilknytningsteoretisk perspektiv. Bakgrunnen for valg av tema knytter seg til forfatterens erfaring fra praksisfeltet innenfor den kommunale ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Leseforståelse omhandler personers evne til å forstå hensikten med tekst, samt skape mening (Sweet & Snow, 2003) ved å kombinere informasjonen i teksten med egne forkunnskaper (Bråten, 2007b) og oppfatninger. Personer med ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
SAMMENDRAG:
PROBLEMOMRÅDE:
Dette er en casestudie om kunnskapsdeling i prosjektarbeid. Teamarbeid og prosjektarbeid sees ofte på som en organisatorisk ”mirakelkur” som vil håndtere alle slags organisatoriske problemer og ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Bakgrunn og formål
I dag begynner de fleste små barn i Norge i barnehage når de er cirka ett år. Dette er en situasjon som er muliggjort av den storstilte barnehageutbyggingen som har vært initiert av myndighetene de senere ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Oppgaven handler om strategiutvikling hos elever med matematikkvansker. Formålet er å kartlegge hva som kjennetegner strategibruk hos elever med matematikkvansker, og å vise hvordan strategiopplæringen kan tilrettelegges ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Since the 1990s, there has been a significant increase in Iranian women’s participation in higher education. This study aims to explore the participation of women in higher education and female participation in labor force ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2018)
This study is an exploratory mixed-methods design that compares Integrated Functional Adult Literacy Education (IFALE) in Tigray and Amhara regions of Ethiopia. Its general purpose is to explore the implementation and ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
ABSTRACT
Ethiopia is one of the highly populated and economically very poor African countries. Like many other countries, Ethiopia too expects education, specifically higher education to influence its development effort. ...
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2005)
There is a general consensus among educators and researchers looking into the state of education in Africa that the primary language of the students is the language through which education should take place. As each formerly ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Research question:
Post-traumatic stress disorders among children in Kirkuk in Northern Iraq—How does the war and post conflict affect the children’s academic learning at school?
This is the main research question for ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
Problemområde/ Problemstilling
Denne oppgaven har som hensikt å se hvordan kunnskapsintensive bedrifter tilrettelegger for kunnskapsoverføring. Av den grunn velges Hartmark og Skanska, der formålet er å betrakte ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This paper explores school finance management in the context of two different organizational models, rather decentralized Norwegian school management and highly centralized school management in Ukraine. Based on the both ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
The predominant image on youth is negative, meaning that they are often seen as actors for violence. Much research has tended to focus on the role of youth in violence promotion. Youth are often neglected in post-conflict ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
The discussion of formal and informal learning has lead to the question of what type of learning should be prioritised for employees in organisations today. The objective of this study is to examine the different ways and ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
Et stadig økende arbeidsinnvandring, flyktningsstrømmer og migrasjon til vestlige land har bidratt til store forandringer i samfunnet generelt og også hvordan man arbeider med andre land grunnet dagens ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
Problemområde
Livslang læring handler om muligheter til å tilegne seg ny kunnskap og ferdigheter gjennom hele livet. Dette kan blant annet bidra til verdiskaping i arbeidslivet, og derfor kan arbeidskonteksten ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
Oppgaven tar utgangspunkt i forskjellene i organiseringen av opplæringen for psykisk utviklingshemmede i Danmark og Norge i dag. Danmark har opprettholdt spesialskolene, mens de er nedlagt i Norge. Årsakene til disse ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
PROBLEMOMRÅDE
Formålet med denne studien er å undersøke hvordan nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk (NKR) implementeres ved offisersutdanningen på Krigsskolen (KS) og grunnskolelærerutdanningen på Høgskolen i Oslo og Akershus ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
Problemstilling og formål: Formålet med studien er å finne ut av om eierform påvirker innholdet i barnehagen. Hovedfokus vil være å se på hvordan samfunnsmessige forhold skaper rammebetingelser for innholdet i barnehagen ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
This study explores perceptions on employability and 21st century skills for work life within non-vocational, humanities study programmes. Within the context of a knowledge-based economy, higher education has a significant ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgaven undersøker hvordan de nasjonale prøvene brukes i skolen, nærmere sagt hvordan lærerne arbeider under forberedelsene av sine elever i forkant av prøvene. Det overordnede temaet er accountability, eller ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag
PROBLEMOMRÅDE
I en verden hvor samfunnet til stadighet skifter, følger det ulike utfordringer for organisasjoner. Det å tilpasse seg miljøet en organisasjon er en del av, er av høy verdi for at en organisasjon ...
Elever med ADHD: Hva er ADHD, og hvordan kan man tilrettelegge for disse elevene innenfor opplæringslovens § 1-3 om tilpasset opplæring? Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Tema og aktualitet
Sammenhengen mellom sosioøkonomiske forskjeller og språklig variasjon er veldokumentert. Det er funnet stabile sammenhenger mellom barns talespråk i førskolealder og leseforståelse i skolen. Det er ...
Family Cultural Capital and Chinese University Student’s Achievement Motivation : The Role of Family Habitus Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
With the support of national policy, China’s university has extended its enrollment rate in the late 1990s. An increasing number of high school graduates have more opportunities to receive higher education. However, college ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
ABSTRACT
Higher education equity policies have for as long as they have existed provoked serious legal controversy, especially in the largest system of higher education, i.e. the USA. In as much as these legal troubles ...
Exploring Teaching Excellence : A Case Study of the 'Competition for Teaching Excellence' in Germany
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
The issue of teaching excellence has become an important topic for higher education policies around the world. Due to massification and the importance of education for national competitiveness in the knowledge society, ...
Island Skipping : Motivations of Icelandic Higher Education Students Studying in Norway Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
This study takes a qualitative approach to exploring the factors that motivate Icelandic students to study abroad in Norway. This study also investigated any influence originating from the 2008 financial crisis experienced ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Tema for denne oppgaven er kjennetegn på god coaching, mer spesifikt executive coaching.
Stadig flere personer og organisasjoner benytter seg av executive coaching for å jobbe med et bredt spekter av lederutviklings ...
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2017)
This article discusses changes with respect to university governance structures in six comprehensive universities in Europe. We present an analytical framework on the basis of which we conduct a comparative analysis of the ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
The purpose of this thesis is to investigate if Norway can learn from the Finnish teacher education system, with focus on curriculum, recruitment and attitude to globalization. The study compares the teacher education ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)
TITTEL:
BEGREPSINNLÆRING I FAGUNDERVISNINGEN
- for minoritetsspråklige elever
AV:
TALLAKSEN, Cathrine Benedicte
EKSAMEN:
Masteroppgave i pedagogikk
Pedagogisk- psykologisk rådgivning
SEMESTER:
Vår 2006
STIKKORD:
Språk ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Oppgaven er delt inn i tre deler. Første del tar for seg oppgavens teoretiske og metodiske aspekter. Da diskursanalyse er å anse som en ”pakkeløsning” går dette over i hverandre (Jørgensen og Phillips 1999:12). Andre del ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
The purpose of this study is to trace out the development process of international students’ friendship networks in Norway and identify the main factors contributing to this development. This study distinguishes between ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)
SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK
TITTEL:
Samarbeidslæring i ansikt-til-ansikt grupper og IKT-støttede grupper.
AV:
Pål Tanggaard
EKSAMEN:
Profesjonsstudiet i pedagogikk, Cand. Ed.
SEMESTER:
Vår ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
1.Problemområdet
Dette prosjektet er en studie av nyutdannede lærere i Norge og Ungarn. Oppmerksomheten er rettet mot de første år i læreryrket og respondentenes lærerutdanning. Prosjektet søkte å finne svar på fire ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
1. PROBLEMOMRÅDE
Systemarbeid i PP-tjenesten har lenge vært forventet og etterlyst av skolemyndigheter og aktører på fagfeltet (Anthun 1999a, 1999b). Fra skoleåret 1999/2000 ble systemperspektivet formelt innført i ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Tema for denne oppgaven er klassereiser gjennom utdanning på doktorgradsnivå, og viser blant annet hvordan det oppleves å være den eneste i familien som har tatt en doktorgrad. Utgangspunktet er utdanningsrevolusjonens ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
This study aimed at exploring the difference in learners‟ achievement in public and private primary schools in Tanzania. Three subjects namely Kiswahili, English and Mathematics were assessed to investigate the differences. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)
Tema og problemstilling
Arbeidet blir en stadig viktigere del av livet, og er derfor en stadig mer sentral kilde for selvforståelse og identitetskonstruksjon (Beck 2004, Giddens 1996, Bauman 2002, Illeris 2002). For å ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Hovedtema for denne oppgaven er ”Hvordan fremme sosial og emosjonelle kompetanse hos barn og unge med nonverbale lærevansker?”. Gjennom en teoretisk tilnærming vil oppgaven belyse sentrale trekk ved betegnelsen nonverbale ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
PROBLEMSTILLING.
Både internasjonal og norsk forskning (Cummins 1979, 1984, Nordahl & Overland 1998, Engen & Kulbranstad 1998, Thomas & Collier 2002, Øzerk 2003, Pihl 2005) viser til at enstor del av minoritetsspråklige ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Problemområde/ problemställningar
I denna uppsats är det olikheter i kommunikativa färdigheter som ska belysas. Jag har vid flera tillfällen lagt märke till hur olikheter i barns kommunikativa färdigheter kan få betydning ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)
Formålet med denne oppgaven har vært, med grunnlag i teori og empiri, å se på forholdet mellom de belastningene det er å leve med AD/ HD og beskyttelsesfaktorer, altså hva som har ført til mestring for et utvalg personer ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Denne masteroppgaven handler om foreldres medvirkning i barnehagen sett fra deres ståsted. Temaet belyses ut fra følgende problemstilling: Hvordan og i hvilken grad opplever foreldre å ha medvirkning på det som angår deres ...
Grensesetting og medbestemmelse. : En intervjuundersøkelse av noen femåringers syn på forholdet mellom andreregulering og egenregulering i barnehagen. Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)
Problemområdet/Problemstilling:
Barnehagesektoren er i fokus om dagen, og det bevilges store summer for å heve kvaliteten i barnehagene. Et av områdene som det jobbes mye med er barns medvirkning. Dette ser vi både i den ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
This thesis analyses the Australian response to the Bologna Process and the reasons behind this response. It examines how ideas travel and the various perspectives that explain why certain ideas gain prominence over others. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
That many, if not all, universities the world over have made heavy investments in putting up ICT infrastructure is perhaps a clear attestation to the unwavering confidence they have in the ability of ICT to transform the ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
In this thesis I have explored how learning takes place in a grocery store. Based on a previous research of the E-learning program in a Norwegian supermarket chain, I aimed to do a further research in one of the supermarkets. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
SAMMENDRAG
Formålet med studien er å undersøke hvordan lærlinger selv opplever møte med arbeidslivet. Det er også en målsetning å få en større innsikt i hvordan lærlinger opplever overgangen fra skole til bedrift i forhold ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Valg av problemstilling
Hensikten med denne oppgaven har vært å sette fokus på individers ulike tilnærminger til kompetanseutvikling i arbeidslivet. Alle som har vært yrkesaktive, og kanskje spesielt i løpet av de siste ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
SAMMENDRAG
Problemområde
Kravet til en opplæring tilpasset den enkelte elev er ikke noe nytt. Likevel kan det virke som om kravet til tilrettelegging og tilpasset opplæring har økt. Tilpasset opplæring som samtale tema ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Oppgaven du nå holder foran deg diskuterer hva det vil si å gi en rettferdig elevvurdering og om det i det hele tatt kan oppnås. Dette blir belyst igjennom teori på vurdering og filosofiske perspektiver på rettferdighet. ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
In the last couple of years, considerable attention has been given to the integration of ethnic minority individuals in western societies. The Scandinavian region is no exception and renewed debates on the (modern) nature ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
This thesis presents the results of research that sought to undercover evidence to determine if identity negotiation and reinterpretation takes place when students study abroad. The findings were derived from a self-completion ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
The purpose of this study was to investigate the nature and extent of the gender gap in higher education institutions in Zanzibar focusing on the students, faculty and administration. The study examined in detail the reasons ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
SAMMENDRAG
Problemområde og problemstilling
Med denne oppgaven ønsker jeg å sette fokus på lærerens veilederrolle overfor elever ut fra L97. Utgangspunktet for temavalg i oppgaven er relatert til erfaringer jeg har som ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Focus and research questions
The intention of this thesis is to explore the role Human Rights education (HRE) may play in the modern Russia. Taking the cultural-sociological approach to HRE as the analytical framework, ...