Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 588-607 of 1578
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Denne oppgavens analyseobjekt er produksjonsrommet til Big Brother Norge fra 2001, og den studerer hvorvidt Big Brother-staben oppfattet det som problematisk å medvirke i produksjonen. Oppgaven inntar en kritisk vinkling ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Denne hovedoppgaven omhandler ikke-kommersielle nettsteder, som blir definert som nettsteder som er drevet av ulønnede frivillige. Problemstillingen er å finne ut hva som er motivasjonen til produsentene av slike nettsteder, ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)I'm Not There presents a radical departure from the traditional biopic. Rather than focusing on individual agency as a conduit of history, I'm Not There uses the figure of Bob Dylan as a conduit for identity per se. I'm ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven dreier seg om kildeetikk, med fokus på Vær varsom-plakatens punkt 3.3: «Det er god presseskikk å gjøre premissene klare i intervjusituasjoner og ellers i forhold til kilder og kontakter». Vær varsom-plakatens ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne oppgaven har jeg konstruert feltet for musikkfestivaler som befinner seg i feltet for musikkformidling, i feltet for kulturproduksjon. Vertikalt i feltet skilles festivalene på bakgrunn av deres totale kapital, og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)Dette er en kvalitativ studie av barns møte med Barne-TV programmet ”Jul i Blåfjell”. Prosjektet er inspirert av Karin Hakes, Ingegerd Rydins og Elise Seip Tønnessens studier av barn og TV. Materialet diskuteres opp mot ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne oppgaven tar for seg politisk engasjement på politikeres Facebook-sider. Nærmere bestemt undersøker jeg hvordan Sylvi Listhaug og Jonas Gahr Støre og deres rådgivere bruker Facebook for å skape brukerengasjement, hva ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)«I grenselandet» er en studie om skjæringspunktet mellom journalistikk og innholdsmarkedsføring. Jeg søker svar etter hva innholdsmarkedsføring betyr, hvilken rolle det spiller, hvordan det skal tydeliggjøres og hvilke ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Oppgaven gir en fremstilling av hvordan blasfemibegrepet har blitt benyttet i Norge i det 20. århundre, gjennom å belyse fire saker hvor offentlige ytringer har blitt anmeldt med henvisning til straffelovens §142, også ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Sammendrag Denne oppgaven undersøker hvordan de tre sentrale, norske dagsavisene Aftenposten, Dagsavisen og VG har representert funksjonshemmede. Analysematerialet er hentet fra to måneder, februar og august, i årene 1993, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)For norske journalister som har filmbransjen som sitt dekningsområde kan dere være vanskelig å få tilgang til kilder. Spesielt når kildene ofte er store internasjonale filmstjerner med et tungt PR-apparat i ryggen. Filmbyråene ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2022)
-
(Research report / Forskningsrapport, 2020)This deliverable consists of two main parts: a literature review on the four main research areas DigiGen is about (family life, leisure time, education and civic participation) and an overview of existing databases in ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)ABSTRACT Not since the 15th century, when Gutenberg invented the printing press has a new communication technology captured the attention, imagination and energy of the world as the Information and Communication Technologies ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Abstract Uganda has the youngest population in the world and a significant number of these youth get involved in early sexual activity thus exposing themselves to unwanted pregnancies, unsafe abortions, STIs and other ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Nyhetsreportasjens kommunikasjonshensikt er todelt. Den formidler en hendelse eller annen informasjon som redaksjonen vurderer som en nyhet. Dessuten er nyhetsreportasjens hensikt å gi leseren iakttakelser og beskrivelser, ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1997)The thesis Identity Discourse in Contemporary Latvia deals with the problem of nation-building in a post-Soviet society. Successful construction of a nation depends on common identification shared by members of society. ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)The Norwegian Facebook page, Yes to wearing the cross whenever and wherever I choose was initially created to protest the prohibition of the cross for NRK-news anchors. Yet, many of the discussions and audience interactions ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag: I denne oppgaven tar jeg for meg iscenesettelsen av to hjem i IKEA-katalogen 2002. Jeg ønsker å utforske disse reklamenes ideologiske dimensjon, deres verdimessige og maktrelaterte posisjonering av medlemmene ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1999)The advent of information technology has generally been heralded as a force for the breakdown of authoritarian political control. Especially the Internet is seen as a forum for public information and democratization that ...