Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 1206-1225 of 1578
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Holdningene til sadomasochismens «utøvere» har i løpet av de siste årene endret seg. Der man før vanligvis omtalte disse som en kultus bestående av nevrotikere som dyrket og glorifiserte vold og ondskap, kan man nå finne ...
-
Safranrevolusjonen på NRK og TV2 : En undersøkelse av hvorfor og hvordan protestene i Burma høsten 2007 ble dekket i NRK Dagsrevyen og TV2s 21-nyheter.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven har som mål å se på hvordan og hvorfor NRK og TV2 dekket Safranrevolusjonen i Burma høsten 2007 i hovedsendingene Dagsrevyen og 21-nyhetene. Oppgaven belyser hvorfor Safranrevolusjonen ble en så viktig sak ...
-
Sakper nyheter engstelse? : en undersøkelse om nyheter og påvirkning blant publikum og medieansatte (Master thesis / Hovedoppgave, 2006)SAMMENDRAG Denne hovedfagsoppgaven viser at om lag 183 000 nordmenn hver dag er engstelige som følge av nyheter om krig, terror, kriminalitet og naturkatastrofer. Denne konklusjonen bygger på en landsomfattende undersøkelse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Denne masteroppgaven handler om hvordan de tabloide mediene VG, Dagbladet og TV 2 fremstiller Frps og SVs viktigste valgkampsaker under Stortingsvalgkampen 2005. Frp peker ut fire valgkampsaker som partiet håper å få på ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)I denne oppgaven søker jeg å sette fokus på det man kan kalle en seksualisering eller en pornofisering av det offentlige rom. Jeg vil gjennom å se på filmsensur og å bruke konkrete sensuravgjørelser som utgangspunkt, forsøke ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne oppgaven undersøker hvordan forsikringsselskapene Storebrand og Gjensidige forstår og kommuniserer om sitt samfunnsansvar, og mitt hovedfunn er at man kan peke på både likheter, men også forskjeller mellom disse ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Denne undersøkelsen er et case studium av samfunnsansvar og interessentdialog i Statoil. Oppgaven søker å analysere hvordan Statoil implementerer samfunnsansvar i bedriften, hvordan selskapet tenker rundt dette og hva som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Oppgaven ”Samfunnsansvar på anbud” tar for seg hvordan oljeindustrien på norsk sokkel kommuniserer samfunnsansvar med sine leverandører når leverandørene skal prekvalifiseres til anbudsprosesser. Leverandørene til norsk ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Gjennom sosiale medier velger stadig flere selskaper å benytte seg av de gode mulighetene for kommunikasjon, markedsføring og dialog for å presentere sin egen agenda for samfunnsansvar. Samtidig åpner de sosiale mediene ...
-
(Research report / Forskningsrapport, 2000)Denne rapporten søker å kartlegge og definere samiske medier. Kartleggingen har form av kvantitative innholdsanalyser av et utvalg medier (både medier laget av og for samer, og medier uten spesiell tilknytning til det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)I denne oppgaven møter du seks studenter. Studietiden er for mange en sosial og aktiv del av livet. Unge mennesker flytter til nye studiesteder og etablerer nye vennskap. Det er gjerne en søkende periode av livet. En stor ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Utgangspunktet for masteroppgaven er oppkjøp og fusjon av selskaper. Målselskapet for Telia var Get i Norge, mens målselskapet for Discovery var WarnerMedia i USA. Etter en sammenslåing har det en tendens til å skje ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1995)Publikum har rett til å bli informert, og det offentlige har plikt til å informere. Men offentlig informasjonsvirksomhet er ofte mangelfull. Med utgangspunkt i medieteori og teori om Public Relations ser oppgaven på den ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Denne oppgaven ser på bruk av innside- og utsidestrategier samt kombinasjonen av disse for norske organisasjoner knyttet til to stortingsmeldinger av senere tid. Resultatene viser at det er vanlig både å kombinere strategityper ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1999)Denne oppgaven er en undersøkelse av Tv-reklamens bruk av humor og ironi. Den stiller spørsmål om hva slags grep det er som gjør at en Tv-reklame på 30-60 sekunders lengde klarer å kommunisere noe som skal oppfattes som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne masteroppgaven analyserer hvordan flyselskapene SAS Norge og Norwegian responderte for å bevare sin troverdighet i de retoriske situasjonene som oppstod da luftfarten fra 2003 til 2007 i økende grad ble anklaget for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Dette case studiet undersøker SAT-7 – en kristen, uavhengig satellitt-TV stasjon – i sin kontekst – Midtøsten og Nord Afrika – bestående av en majoritet i befolkningen av Islamske innbyggere og tradisjoner. Studiet undersøker ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)This thesis seeks to examine a concept of far-right environmentalism called ecofascism. The term is most notably used to describe Nazi Germany’s environmental politics in the nineteenth century. In recent years, however, ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)The Scandinavian welfare societies depend on strong states to provide public services and to redistribute income. Scandinavians enjoy comprehensive welfare systems that offer citizens social security within open economies. ...
-
«Scandinavian public broadcasters framing of the North/South dimension during COP26»Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2022)