Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 1451-1470 of 1578
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Denne oppgaven undersøker hvordan en ny filmopplevelse i fransk filmproduksjon har utfordret publikum med ubehag. Ulike perspektiver har blitt foreslått i offentligheten for å forklare fenomenet, men den emosjonelle ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)Music streaming services all provide affordable and easy access to massive databases of music and instead attempt to increase customer loyalty by optimizing personalized recommendations and offering opportunities for ...
-
Uendelig mange hensyn. Ett endelig mål? En case-studie av en minoritets globale kommunikasjonsutfordringerRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)In this thesis, I posit a conception of a specific subset of the Uncanny Valley of the Mind sensation that I call Uncanny Logic. A notion that was inspired by a passage in Adam Greenfield’s book Radical Technologies: The ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2024)Studies of uncertainty communication have produced mixed results concerning the consequences for trust. In this article, we focus on uncertainty communication as it concerns trust in a message about vaccine effectiveness ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2000)Denne studien er en analyse av italiensk allmennfjernsyn, hvor jeg undersøker mangfoldet i den offentlige kringkasteren RAI og i det private selskapet MEDIASET. Hvorfor har dette nærværet blitt en så viktig del av ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Ethiopia’s media environment is primarily Government owned and controlled with some private news media struggling to survive the limitations of a small market base and political pressure. The current Government has allowed ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)Mass media and social media afford a communicative environment providing a horizon of orientation for citizens about conflicts relating to religion, and provide social actors with the tools to engage in such conflicts. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)As digital natives, young people are familiar with seeking help through online media. Conventional research has studied youth online help seeking through survey and interview, yet it is now available to approach their ...
-
Ung allmennkringkasting : En studie av tolkningsrammer i mediedekningen av NRK3-programmet "Trekant" (Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven har som formål å belyse NRKs allmennkringkasteroppdrag for den unge delen av befolkningen, 15-29 åringene. NRK3-programmet ”Trekant” er brukt som en case for å se nærmere på hvordan mediene og befolkningen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)SAMMENDRAG I denne oppgaven har jeg studert hvordan en gruppe ungdommer som bor i Steigen, en liten kommune med lav befolkningstetthet, benytter seg av informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Gjennom spørreskjema ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)I de senere år har tv-mediet i Norge endret seg. For det første har antall riksdekkende norske kanaler økt som følge av digitaliseringen av bakkenettet. For det andre har tv-kanalene utvidet sitt tilbud til nettbaserte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Deling av bilder på Facebook har en viktig sosial funksjon i livene til dagens ungdom, og mange bilder de legger ut er av hverandre. De diffuse grensene mellom privat og offentlig på Facebook gjør det viktig å skille mellom ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Dette er en kvalitativ studie over et utvalg norske ungdommers forhold til og opplevelse av Kosovokrigen våren 1999. Resepsjonsanalyse er brukt som teoretisk verktøy for å finne ut av hvilke tolkningsrammer de unge tar i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne masteroppgaven fokuserer på medienes rolle som verdiformidler, og på de erfaringshorisonter ulike medier legger opp til som referanse for ungdom i oppvekst, som grunnlag for utvikling av selvoppfatning og identitet. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven tar for seg Si ;D, debattsiden for ungdom mellom 13 og 20 år i Aftenposten. Jeg har gjort en diskursanalyse av debattsiden der jeg ser på hvordan Si ;D som tekst kan tolkes og beskrives i lys av sin kontekst. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)På Internett kan brukere representere seg selv gjennom digitale uttrykk de publiserer. Hva de publiserer av digitale uttrykk kan derfor si noe om hvordan de ønsker å fremstå for andre. Denne oppgaven handler om ungdoms ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2020)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Denne oppgaven handler om hvilken innflytelse medieinnhold har på unge jenters selvforståelse. Jeg har undersøkt innholdet i tenåringsmagasinet topp og i 17 unge jenters blogger. Gjennom å sammenlikne funnene i innholdsanalysene ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Denne masteroppgaven undersøker hvilke preferanser og motivasjoner som er sentrale i unge voksnes nyhetskonsum i et fragmentert medie- og nyhetslandskap. Oppgaven har to innganger til å bedre forstå unges preferanser og ...