Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 806-825 of 1578
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)I denne oppgaven har jeg studert magasinene VG Helg, VG 7, Magasinet, D2 og A- magasinet i år 2008. Min kvantitative analyse viser at magasinene i all hovedsak dyrker featuresjangeren, og at så mye som halvparten av stoffet ...
-
Magazinet som offentlighet : en sammenlignende analyse av avisen Magazinet våren 1999 og våren 2007 (Master thesis / Masteroppgave, 2008)Oppgaven forsøker å finne ut hva som kjennetegner den norske avisen Magazinet som offentlighet våren 1999 og våren 2007. Den sammenligner de to årene for å finne ut hvordan avisen har utviklet seg i et offentlighetsperspektiv. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2022)Abstract Online networks have blurred the lines between national and global news, and have given users a more active role in how information flows. This opens up the opportunity for individuals to engage with ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)ABSTRACT Agriculture constitutes the biggest source of income for the majority Uganda s population. But beyond that it constitutes a huge potential for National development through increased GDP and can be a major catalyst ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2012)This thesis is a study of how established institutions within the media and telecom industries act in times of change, using the first decade of the 2000s as its time frame. As an emerging field that has inspired high ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Temaet for denne oppgaven er å se på hvilke oppfatninger journalister har om makt og innflytelse i mediebedrifter som er tilknyttet konsern. Oppgavens empiriske grunnlag består av en kvantitativ spørreskjemaundersøkelse ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Sammendrag Denne oppgaven analyserer medieforskningen i Makt- og demokratiutredningen 1998-2003. Maktutredningen fra 1982 berøres også. Problemstillingen er som følger: Hvordan presenteres medieforskning i norske ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)As refugee organizations’ communication can influence public perceptions, this study analyzes the underlying motivations and practices. To explain Norwegian Refugee Council’s (NRC) public communication strategies toward ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
Mapping the Millennials Channel Preference Throughout the Telecommunication Buying Decision ProcessRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2015)
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2019)This article is about the conceptual and methodological challenges of mapping twenty-first-century transnational journalism. They are examined by focusing on the case study of a journalistic genre that spans the local, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Akira Kurosawa (1910-1998), japansk regissør har flere ganger brukt elementer fra No teatret i filmene sine. Gjennom estetikken i dette teatret og det dannelsesidealet jeg mener teatret uttrykker, har jeg sett spesielt på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Formålet med denne masteroppgaven er å belyse mål for produksjonen av livssynsprogram i norsk radioallmennkringkasting. Undersøkelsen tar utgangspunkt i ulike dokumenter som gir retningslinjer for livssynsprogrammene, samt ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)Sammendrag: Jeg ser i denne oppgaven på konseptet målgruppeorientering, og vurderer hvordan ulike modeller for kommunikasjon vil være anvendelig ut i fra en slik tilnærming. Videre ser jeg med utgangspunkt i teorier om ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Sammendrag Denne oppgaven undersøker tilstanden norske kommunikatører når det kommer til å måle og evaluere effekten av kommunikasjonsaktiviter. I tillegg undersøker oppgaven holdninger til å innføre et standardisert sett ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Utgangspunktet for masteroppgaven er salget av Orkla Media til det britiske selskapet Mecom i 2006. I forbindelse med salget fryktet mange at en utenlandsk kjøper ville øke kravene til avkasting, legge ned aviser og bryte ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Når en TV-journalist lager en film som i stor grad setter fokus på andre journalister arbeid, er det naturlig å trekke inn seg selv og sitt eget arbeid. Derfor har jeg valgt selvrefleksjon som metode i oppgaven. Men jeg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Denne masteroppgaven har til hensikt å undersøke mediedekningen i den kristne dagspressen i forbindelse med valgseieren til Hamas i 2006 og anerkjennelsen av den palestinske samlingsregjeringen i 2007. Problemstillingen ...