Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 918-937 of 1578
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne masteroppgaven undersøker hvordan narrasjon og stil i to episoder fra HBO-serien Six Feet Under tilrettelegger tilskuerens moralske vurdering av protagonistenes narkotikabruk. Six Feet Under kan karakteriseres som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne oppgaven tar for seg fornyelsen av EUs TV-direktiv (1997) til å bli et audiovisuelt medietjenestedirektiv (2007), og undersøker hvordan norsk medieregulering blir påvirket av endringer som skjer i direktivet. Gjennom ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2001)Hovedfokuset i denne oppgaven er på en antatt forbindelse mellom nasjon , identitet og medier, og det overordnede målet er å legge fram et forsvar for forståelsen og et motargument mot forsøk på å overforenkle temaet. ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)Yes to wearing the cross whenever and wherever I choose (YWC) is a Facebook group that was established in November 2013 to campaign for the right of a television news anchor to wear a cross pendant. YWC with its more than ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1995)This paper refers to the nature of the concept of human time in the twentieth century. The paper is written from the perspective of electronic media of communication and their role in radical changes in the concept of time ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Kan vi påverke kordan brukarar opplever eit informasjonsrom? Tema for denne hovudoppgåva er brukaropplevinga av offentlege nettstader, eit tema som blir belyst frå to ulike innfallsvinklar. Med utgangspunkt i teoretiske ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Vaccine hesitancy is a global health concern, influencing vaccination rates and public wellbeing. During the COVID-19 pandemic, it became a critical concern due to the profound effect on public health. There have been ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Med utvikling av teknologi har det oppstått nye og avanserte metoder for overvåking som er langt mer effektive og allestedsnærværende enn tidligere. Denne utviklingen kan ha betydelige konsekvenser for individer, grupper ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Lenge har det i norske tv-serier og filmer vært lite eksempler på mangfold og diversitet. Med introduksjonen av tv-serien SKAM endret dette seg. Fremstillingen av ungdommer ved Hartvig Nissen Videregående skole i Oslo ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)I denne oppgaven undersøker jeg hva som karakteriserer nyheter for barn i forhold til nyheter for voksne. Oppgaven legger hovedvekt på nyhetssaker i papiravisene til Aftenposten Junior og Aftenposten, og sammenligner dem. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Hva kjennetegner mediedekningen av en norsk leder i en periode der flere negative forhold blir kjent? Studien har ved hjelp av kvalitativ innholdsanalyse og kvalitative intervjuer med journalister utforsket hvilke temaer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)En vesentlig del av informasjonen vi tilegner oss om samfunnet kommer fra nyhetsmediene. Derfor er prioriteringene som gjøres når journalistikk skapes i redaksjonene av betydning for hvordan vi ser samfunnets, og våre egne, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)«Vi skal være stolte over det vi har oppnådd, men alle mål er ikke nådd.» Det skriver daværende barne-, likestillings- og inkluderingsminister Audun Lysbakken i forordet til Likestilling 2014. Regjeringens handlingsplan ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Med utgangspunkt i TVNorges SMS-baserte program Mess TV drøfter denne oppgaven Horton og Wohls begrep parasosial interaksjon , John B. Thompsons mediert kvasi-interaksjon og Paddy Scannells for-anyone-as-someone . Jeg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Denne oppgaven tar for seg hvordan de to første kommersielle riksdekkende allmennkringkasterne i Norge fant seg til rette på det kommersielle markedet, og forholdt til de statlige myndighetene. I analysen drøfter jeg hvordan ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)LinkedIn er et av de mest populære sosiale mediene i Norge og tiltrekker seg stadig flere medlemmer. I denne masteroppgaven studerer jeg bruken av LinkedIn for å undersøke hva som er det særegne ved dette nettverksmediet. ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2014)Avhandlingens hovedtema er politiske skandaler i tre skandinaviske land, de forsvarsstrategiene som politikere benytter, samt hvordan kvinnelige politikere opplever skandaliseringen. Forfatteren har valgt å studere skandaler ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)I denne oppgaven analyserer jeg papir- og nettmagasinene Norsk Ukeblad, Det Nye og Rom123 med et todelt fokus. Først drøfter jeg hvordan innhold blir gjenbrukt – adaptert – fra papir- til nettmagasiner. En åpenbar observasjon ...