Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 701-720 of 1578
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Klassekampen var opprinnelig partiavis for AKP (m-l), og har, siden etableringen i 1969 fram til i dag, gjennomgått store endringer. I denne masteroppgaven undersøkes Klassekampens historie, med fokus på perioden etter ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne oppgaven tar for seg hvordan aktører i avisbransjen argumenterer for pressestøtten, i et endret medielandskap der teknologisk utvikling utfordrer ideen om sektorspesifikk mediestøtte. Dette er undersøkt gjennom en ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)I desember 2020 kritiserte Instagram-kontoen @rasisme.i.norge strømmeplattformen Dplay for å vise TV-serien «Nissene over skog og hei» som de mente inneholdt blackface. Dagen etter avpubliserte Discovery eierene av Dplay ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Sammendrag Formålet med denne studien har vært å gjennomføre en undersøkelse av Utviklingsfondets faste og sporadiske givere, og sammenligne hva disse gruppene vektlegger i deres resepsjon av et kampanjebudskap. En ...
-
Kampen om markedsandelene : en analyse av TVNorges og TV3s programskjemaer i perioden 1996 til 2000 (Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Denne oppgaven er en analyse av programskjemaene til de to kommersielle tv-kanalene TV3 og TVNorge i perioden 1996 til 2000. I analysens første del finner jeg at påvirkningskrefter utenfor programavdelingen har relativt ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteroppgaven tar sikte på å bidra til forskningslitteraturen ved å kaste lys over kjennetegn, målsetninger og fremgangsmåter ved virksomheter som lykkes med sitt mediearbeid. For å lære mer om disse kildene analyserer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)I november 2011 vedtok idrettsstyret i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité å gå inn for at Oslo skulle søke om de olympiske og paralympiske vinterleker i 2022. For å kartlegge oppslutningen i Oslos ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Dette er en kringkastingshistorisk studie av programposten Valgrevyen i NRK Fjernsynet 1981-1993 med vekt på den utviklingen det sentrale innslaget Partilederutspørringen har gjennomgått. Studien viser at utviklingen går ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Hvilke retoriske strategier benytter de største selskapene i Norge seg av på nett i deres kommunikasjon om samfunnsansvar? Dette spørsmålet besvares gjennom teori om samfunnsansvar, retorikk og nett. Spørsmålet belyses ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Oppgaven er en casestudie av mediedekningen nedleggelsen av papirfabrikken Union i Skien skapte sensommeren 2005. Norske Skog vedtok å legge ned fabrikken, selv om det ble hevdet at de 380 arbeidsplassene var lønnsomme, ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Sammendrag Denne hovedfagsoppgaven er en studie av humorprogrammet Torsdagsklubben (TV 2 2002- 2004). Programmet ble ved flere anledninger kritisert for å bedrive mobbing og uthenging av offentlig kjente personer. Da Norges ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Den siste tiden har det vært en omfattende debatt om kvinner i norsk film, både i forhold til manglende hovedroller og fravær av kvinner i sentrale produksjonsroller. Kulturmeglernes nylige rapport Tallenes tale (2006) ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Oppgaven er en analyse av omdømmebyggende kommunikasjon i kommunalt barnevern. Med empirisk grunnlag i dybdeintervjuer av ni kommunale barnevernsledere, pekes det på holdninger og tilnærminger i barnevernets eksterne ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne oppgaven ser jeg nærmere på forholdet mellom papiravisen og digitale satsninger i fem norske mediehus som henvender seg til ulike markeder og publikumsgrupper. Analysen baserer seg på intervjuer med avisledere i ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Denne hovedoppgaven er et studium av humor i fjernsyn. Etter at NRK mistet sitt allmenn-kringkastingsmonopol i 1992 kom det en mengde nye humorprogram som utfordret vante forestillinger om humor i media. NRKs Åpen Post ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)Denne oppgaven handler om hvordan menn blir representert i filmene Fight Club og American Beauty, og hvilken samfunnskritikk filmene kan sies å inneholde. Ved å bruke i hovedsak psykoanalytisk og til dels sosiologiske ...
-
Key drivers of customer value : a business model analysis of VG Nett, Dagbladet.no, and Nettavisen (Master thesis / Masteroppgave, 2011)The research intent of this thesis was to explore the main drivers of customer value in the context of the three biggest online newspapers in Norway, respectively VG Nett, Dagbladet.no, and Nettavisen. The aspect of customer ...
-
(Research report / Forskningsrapport, 2021)This study is a Mixed Method Study where we combine elements of qualitative and quantitative research approaches to investigate Kids’ Digital Lives During COVID-19 Times (KiDiCoTi) a research project coordinated by the ...