Browsing Engelsk didaktikk by Title
Now showing items 21-40 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Synet på flerspråklighet som en verdifull ressurs har økt i betydning innenfor engelskfaget etter innføringen av den nye nasjonale læreplanen i Norge. Med økende globalisering og migrasjon har klasserom blitt mer språklig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Å kunne uttrykke seg gjennom skrift er helt nødvendig i det moderne samfunnet, både i ens eget personlige liv og for å kunne delta i samfunnet. Denne masteravhandlingen belyser hva som karakteriserte fire engelsklærere i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Målet med denne studien er å undersøke koblingen mellom gaming utenfor skolen og engelsk ordforråd hos yrkesfagelever i Norge, med det formål å beskrive hva som karakteriserer noen nøkkelaspekter ved denne koblingen. Det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Ettersom skjønnlitteratur er en stor del av engelskundervisningen i Norge, er det både betydelig og interessant å studere hvilke tekster elevene leser i engelskfagsklasserom. Tidligere forskning har funnet at valget av ...
-
“Fluency and stuff” - Perceptions of oral competence in English among teachers and students in Vg1 (Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)The purpose of this thesis is to give an account of the role of the discourse competence component in the one-year and two-year foundation course1 in common general studies of the upper secondary school in Norway. My focus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Along with globalisation and advances in technology, English is becoming an increasingly prevalent language in the Norwegian society (Graddol, 2006; Språkrådet, 2021). Related to this is the increase of Norwegian adolescents’ ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Dataspill har blitt en stor del av dagens ungdomskultur, men de er egentlig ikke representert på et tilsvarende nivå i undervisning på videregående skoler i dag. Det er et stort læringspotensial i dataspill som kan utnyttes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne studien undersøker "hva kjennetegner bruk av engelsk i og utenfor skolen blant videregående elever (16 og 17 år), som leser betydelig bedre på engelsk enn på norsk". Elevene ble identifisert som Outliers, basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)SAMMENDRAG Som en del av Linking Instructuin and Student Experiences (LISE)-prosjektet utviklet av Kirsti Klette og ledet av førsteamanuensis Lisbeth M. Brevik ønsket denne masteravhandlingen å svare på forskningsspørsmålet; ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Hovedmålet med denne masteroppgaven har vært en evaluering av fire forskjellige lærebøker i engelsk, to fra vår tidligere læreplan, L97 og to fra inneværende læreplan, LK06, Læreplan for Kunnskapsløftet 2006, og en ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven tar for seg hvordan lærere ved videregående skoler med et høyt antall minoritetsspråklige studenter vurderer grammatikkundervisning, og i hvilke sammenhenger de underviser i grammatikk. Forskningsspørsmålene ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven tar for seg holdninger og praksis i forhold til digital ordbøker blant elever i engelsk i Norge. Oppgaven prøver å identifisere noen viktige særpreg og mønstre til holdninger og praksis sett i sammenheng med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med min masteravhandling er å undersøke engelsk leseferdighetene til nye studenter på høyere utdanning, med spesiell fokus på realfagsstudenter. Jeg stille også spørsmål ved om det obligatoriske engelskkurset det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Denne masterstudien undersøker hvordan sensorer operasjonaliserer vurderingskriteriene de får under en muntlig eksamen i engelsk. Tidligere forskning har vist at det det er variasjon i hvilke vurderingskriterier sensor ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne oppgaven har jeg sett på fire ulike lærebøker i fellesfaget engelsk for VG1, studieforberedende retning, for Kunnskapsløftet K06. Målet for denne studien var å finne ut hvordan disse fire ulike lærebøkene brukte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Ettersom dagens samfunn gir utallige muligheter for bruk av tekster i klasserommet, er det både viktig og interessant å studere bruk av lærebøker og andre tekster i klasserommet. Konseptualisering av tekster som verktøy ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)The 2020 curriculum reform introduced inquiry-based approaches to all school subjects in Norway. According to the new core curriculum, such practices could be implemented in various ways and should aid in preparing students ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Denne mastergradsavhandlingen undersøker lærebokforlags forståelse av interkulturell kommunikasjon. Avhandlingen tar utgangspunkt i kompetansemålet reflektere over hvordan kulturforskjeller og ulike verdisystem kan påvirke ...