Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 556-575 of 1587
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Hvordan har norske nettaviser omtalt homofili de siste ti årene? Hvilke hovedtema forekommer oftest i forbindelse med nyheter om homofili? Hvem er det som kommer til orde i nyheter om homofili? Hvilke nyhetsrammer blir ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Jugoslavia er for lengst borte, og i kjølvannet av den blodige borgerkrigen som regjerte over regionen har flere filmer med krigen som tema blitt laget. Som et regnskap for hva som hadde skjedd, har disse filmene vært og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)This thesis addresses the personalization of political communication, a phenomenon that has attracted considerable scholarly attention in recent decades. Despite this attention, a lack of conceptual consensus persists, ...
-
(Research report / Forskningsrapport / PublishedVersion, 2021)Covid-19 pandemic impacted the lives of most children in Europe dramatically. The lockdown affecting most European countries in spring 2020 saw the sudden shift of most children's activities into the digital world. Since ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)The right-wing alternative media have become a growing phenomenon in the last years. The influx of these media contributes to the blurring lines between legitimate and deviant media actors. Taking a comparative approach ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Today Instagram is one of the biggest social media platforms with more than 2 billion active users. Since its launch as a photo-sharing app, a decade ago, Instagram has become an extensive and advanced platform for ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2015)Media design can be used for research purposes if it includes a clearly defined research question, and clear evaluation to see whether an answer to the research question has been found. Using a project with locative media ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2003)Sammendrag Mange norske reklamefilmer spiller på humor for å nå frem med sitt budskap. Denne oppgaven ser nærmere på dette fenomenet ved å analysere fire norske reklamefilmer, produsert i perioden 2001-2003. Dette gjøres ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1997)I litteratur om snakkeprogrammer på radio og TV, brukes ofte begrepet terapi for å beskrive den typen programmer som fokuserer på hverdagsmennesker som forteller private historier på lufta. I denne hovedoppgaven undersøker ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Det er stadig snakk om hvordan papiravisene mister sine unge lesere til de umiddelbare nettmediene, og de sosiale mediene. Formålet med denne oppgaven er å studere ungdomers syn og erfaringer knyttet til lokalavisen sin, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Facebook har i dag blitt en stor del av vår hverdag og er for de fleste en daglig rutine. Det er derimot få spesifikke lover som sier nøyaktig hva man kan skrive og legge ut, og det er nettopp det som gjør oppgaven så ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Denne hovedoppgaven gjennomgår avisseksjonen Etter Børs; Dagens Næringslivs "kulturseksjon," fra dens begynnelse i 1992 og utviklingen fremover. Dette gjøres ved intervjuer og lesing av et utvalg utgaver. Fokuset i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne masteroppgaven bygger på samtalebaserte intervjuer med tre filmkonsulenter i Norsk filminstitutt og en ved Vestnorsk filmsenter, og alternative perspektiv tas inn gjennom undersøkelser ved to undervisningsmiljøer og ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)I denne masteroppgaven studeres TV-serie-diskurser i TV-podkaster, produsert av fans, om Skam og Buffy the Vampire Slayer. Begrepet som brukes om denne typen podkaster er fanpodkaster, og studien fokuserer på hva podkastverter ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Denne oppgaven handler om relasjonen mellom nettstedeiere og deres brukere. I forskningslitteraturen blir toveis-kommunikasjon mellom sender og mottaker framsatt som et ideal. Likeverdighet mellom partene i kommunikasjonsprosessen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Lar det seg gjøre å fremstille en by som en merkevare? I denne oppgaven blir bymerkekampanjen Branding Larvik analysert. Oppgaven inneholder en gjennomgang av ulike tilnærminger til å se på byen som en merkevare. Begrepet ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)I denne oppgaven har jeg forsøkt å kartlegge dagens norske felt for populærmusikkritikk i et feltanalytisk perspektiv med utgangspunkt i teoriene til den franske sosiologen Pierre Bourdieu. I lys av dets historiske utvikling ...
-
Hvem satte dagsorden? : fløypartiene SV og FrP i Stortingsvalgkampen 2005 : dekningen i Dagsrevyen og AftenpostenRestricted Access (Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Denne oppgaven undersøker dekningen av Sosialistisk Venstreparti og Fremskrittspartieti Dagsrevyen 1900 og Aftenposten de siste tre ukene av Stortingsvalgkampen 2005. Begge partier hadde ambisjoner om å kunne bli del av ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2006)Denne oppgaven har hatt som prosjekt å undersøke representasjonene av kvinnene i dokumentarfilmene "Divorce Iranian Style" (1998) og "The Day I Will Never Forget" (2002). Filmene er laget av Kim Longinotto, en kvinnelig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne masteroppgaven undersøker forholdet mellom politikere og andre brukere på den sosiale nettverkssiden Twitter. Mer konkret tar oppgaven for seg hvilke brukere de 32 politikerne i undersøkelsen samtalte med i ukene ...