• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvem er de og hva vil de? : om nettstedeieres kunnskap om og kontakt med brukerne

Kristiansen, Åse Nina
Master thesis
View/Open
No file.
Year
2007
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-16980

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Medievitenskap [816]
Abstract
Denne oppgaven handler om relasjonen mellom nettstedeiere og deres brukere. I forskningslitteraturen blir toveis-kommunikasjon mellom sender og mottaker framsatt som et ideal. Likeverdighet mellom partene i kommunikasjonsprosessen ansees som viktig og riktig. De samme idealene gjenspeiles i praktiske veiledninger i webarbeid og offentlige kommunikasjonsstrategier. Jeg ville undersøke om dette idealet om likeverd mellom sendere og mottakere ble realisert i det praktiske webarbeidet til 12 organisasjoner. Jeg kartla omfanget av

brukerkontakt - og kunnskap hos nettstedeierne og undersøkte holdninger til brukermedvirkning. Jeg undersøkte om nettstedeierne evaluerte sitt nettarbeid og innhentet brukersynspunkter, og om de tilrettela for kontakt og dialog med brukerne på nettstedene sine. I hovedsak viste resultatene fra undersøkelsen at det er stor avstand mellom sender og mottaker i web-virkeligheten. Med et par viktige unntak lever ikke nettstedeiere ut web-idealene. Årsakene til avstanden er mange og sammensatte.

Abstract:

This study deals with the relations between web site owners and their user. In research literature two way communication between sender and receiver is put forward as an ideal. Equality between the parties in the communication process is viewed as important and correct. The same ideal can be found in more practical web handbooks and in public communication strategies. I wanted to investigate whether this ideal

about equality between sender and users was implemented in the practical web work in 12 organisations. The study maps the scope of the web siter owners' user contact and user knowledge. I look into whether the web site owners initiate evaluation of their web sites, if they open for user views on their sites, and if they promoted user

contact and dialogue in their web sites.

On the whole the study shows that there is much distance between senders and users in the web reality. Except for two organisations, the web site owners do not fulfill web ideals. The reasons for distance between ideals and practical work are many and complex.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Statistics

View Usage Statistics
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy