Browsing Engelsk didaktikk by Issue Date
Now showing items 21-40 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvordan norsk som førstespråk (L1) brukes i engelskundervisning på ungdomsskolen og i videregående skole, og samtidig finne ut hva som forårsaker variasjonen i L1-bruk. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien har vært å undersøke i hvilken grad skoleledere og lærere bruker resultatene fra nasjonal prøve i engelsk, og fokuset har vært på å undersøke om disse resultatene brukes som en del av elevenes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne studien er å undersøke i hvilken grad Content and Language Integrated Learning (CLIL) og English as a Foreign Language (EFL) elever på 10. trinn skiller seg fra hverandre når det gjelder lesing, med fokus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne oppgaven ser på om CLIL elever gjør det bedre på vokabular tester enn elever som bare har vanlig EFL undervisning. Studien bruker en mixed methods metode, hvor intervju, og spørreskjema brukes til å gi et bedre bilde ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne kvalitative oppgaven undersøker bruken av lesestrategier i det obligatoriske engelskfaget på norske videregående skoler. Gjennom fenomenologisk forskningsdesign undersøker den til hvilken grad lesestrategier blir ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med denne masteroppgaven har vært å undersøke norske VG1 elever i engelsk og nivået på den pragmatisk kompetansen de har utviklet på engelsk. I tillegg ønsket jeg å undersøke elevenes forhold til høflighet og deres ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Målet med min masteravhandling er å undersøke engelsk leseferdighetene til nye studenter på høyere utdanning, med spesiell fokus på realfagsstudenter. Jeg stille også spørsmål ved om det obligatoriske engelskkurset det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke hvilke faktorer som kan påvirke meningene, holdningene og bruken av kodeveksling i engelskundervisningen på ungdomsskolen og i den videregående skolen i Norge. Undersøkelsen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Målet med denne kvalitative studien er å undersøke i hvilken grad nyutdannede engelsklærere med universitetsutdanning føler seg forberedt til å undervise i skriving i den videregående skole. Undersøkelsen er basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)I denne oppgaven har jeg undersøkt hvordan elever på videregående trinn gjør informasjonssøk på internet og hvordan de bruker kilder i sine skriftlige tekster. Jeg har brukt en kvalitativ metode der jeg har samlet inn ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Denne mastergradsavhandlingen undersøker lærebokforlags forståelse av interkulturell kommunikasjon. Avhandlingen tar utgangspunkt i kompetansemålet reflektere over hvordan kulturforskjeller og ulike verdisystem kan påvirke ...
-
Local oral examinations: How do teachers prioritize when assessing English oral examinations at Vg1 level?Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2014)Muntlig eksamen basert på Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2006 (LK06) blir per dags dato administrert lokalt, i motsetning til skriftlig eksamen basert på LK06 som administreres sentralt. Målet med denne studien har ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)I tiende klasse får elevene to separate karakterer i engelsk – en muntlig og en skriftlig karakter. På VG1 derimot, får eleven en samlet karakter som skal beskrive både elevenes muntlig og skriftlige kompetanse. Hvis man ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Denne studien undersøker norske og ikke-norske lytteres holdninger til ulike grader av norsk- aksentuert engelskuttale. En fonologisk analyse av 20 nordmenns innspillinger av en stimulustekst har bidratt til en beskrivelse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Målet med denne ”mixed methods” studien har vore å undersøka korleis ein kan identifisera god undervisning i eit 9. klasserom, når elevane arbeider med tekst. For å undersøka dette, har eg utført video-opptak i fem timar ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)The aim of this qualitative study is to investigate how teachers and students perceive vocational orientation in the English subject in upper secondary school. The study is based on semi-structured interviews with nine ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne studien undersøker "hva kjennetegner bruk av engelsk i og utenfor skolen blant videregående elever (16 og 17 år), som leser betydelig bedre på engelsk enn på norsk". Elevene ble identifisert som Outliers, basert på ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)This MA study combines a descriptive analysis of 32 videotaped English lessons taught by seven teachers in seven classrooms at different lower secondary schools (Year 9), with interviews with two of these teachers. The ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)