Browsing Utdanningsledelse by Title
Now showing items 41-60 of 435
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2018)Studien har som formål å bidra til økt innsikt i skolelederes bruk av e-poster som redskap for skoleutvikling. Vi har forankret studien til sosiokulturell teori og andre generasjon CHAT. Vi forstår skolen som et aktivitetssystem, ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2018)Studien har som formål å bidra til økt innsikt i skolelederes bruk av e-poster som redskap for skoleutvikling. Vi har forankret studien til sosiokulturell teori og andre generasjon CHAT. Vi forstår skolen som et aktivitetssystem, ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)Vårt studie kan reknast som ei forteljing om ein rektor og ei gruppe lærarar sin praksis. I forskingsarbeidet undersøker vi korleis rektor i ein vidaregåande skule utøver styring og leiing, og på korleis lærarane opplev ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)Vårt studie kan reknast som ei forteljing om ein rektor og ei gruppe lærarar sin praksis. I forskingsarbeidet undersøker vi korleis rektor i ein vidaregåande skule utøver styring og leiing, og på korleis lærarane opplev ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemstilling Obligatorisk elevevaluering av lærere ble innført i de videregående skolene i Oslo fra høsten 2008. I min studie har jeg undersøkt hvordan noen av interessentene til videregående skole forholder seg til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Flere stortingsmeldinger både før og etter Kunnskapsløftet, påpeker at læringsresultatene til norske skoleelever må bli bedre. Høsten 2009 fikk vi en ny vurderingsforskrift som slår fast at kontaktlærer skal ha en samtale ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Problemområde/problemstillinger: Internasjonale og nasjonale forskningsarbeider viser til at elevvurderingen er en viktig del av elevenes læringsprosess. Flere av disse arbeidene argumenterer for et vurderingssystem som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Gjennom de nasjonale styringsdokumentene formidler utdanningsmyndighetene en intensjon om å sikre alle elever en likeverdig og rettferdig vurdering, samtidig som vurderingen er tenkt å føre til økt læringsutbytte for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I UTDANNINGSLEDELSE TITTEL: En casestudie av hvordan lærere lærer internt i en skole og ledelsens betydning for dette. AV: Marit Husabø MASTERPROGRAMMET I UTDANNINGSLEDELSE SEMESTER: ...
-
En kasusstudie av hvordan tiltakskjeden for særskilt språkopplæring fungerer sett i forhold til lovverk/styrende dokumenterRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Gjennom Stortingsmelding 30 (2003-2004) ”Kultur for læring” har skolelederen fått i oppdraget å utvikle en skole som i mye større grad er en organisasjon som lærer av egen praksis. Perspektivet er løftet fra elevenes læring ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Sammendrag Dette er en kvalitativ studie av ulike utgaver av Læreplan for montessoriskolen. Formålet er å få økt kunnskap om av hva montessoripedagogikk for ungdomstrinnet er. Målet har vært å belyse det montessoripedagogiske ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)1. Problemområde/problemstilling(er): Som overordnet tema for dette prosjektet har jeg valgt ”endringsledelse” knyttet til ledelse av barneskoler i Norge. I denne undersøkelsen tar jeg utgangspunkt i en konkret lovendring ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Innføringen av et nasjonalt kvalitetsvurderingssystem (NKVS) markerer et systemskifte i norsk utdanningssektor der mål- og resultatoppnåelse erstatter regelstyring. Skoleeierne får større beslutningsmyndighet i forhold til ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)I vår studie har vi undersøkt hvordan rektorer og lærere på to skoler forstår, arbeider med og stilles til ansvar for et godt psykososialt miljø. Hensikten har vært å finne ut hva skolene i vår undersøkelse gjør og hva som ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)I vår studie har vi undersøkt hvordan rektorer og lærere på to skoler forstår, arbeider med og stilles til ansvar for et godt psykososialt miljø. Hensikten har vært å finne ut hva skolene i vår undersøkelse gjør og hva som ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2015)I denne masteroppgaven har vi undersøkt hvilke erfaringer og refleksjoner et utvalg rektorer trekker fram som vesentlige etter å ha deltatt i et fireårig, regionalt skoleutviklingsprosjekt. Deltakelsen i prosjektet skulle ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2015)I denne masteroppgaven har vi undersøkt hvilke erfaringer og refleksjoner et utvalg rektorer trekker fram som vesentlige etter å ha deltatt i et fireårig, regionalt skoleutviklingsprosjekt. Deltakelsen i prosjektet skulle ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2019)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2019)