Søk
Viser treff 1-10 av 45
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Temaet i denne oppgaven er utvalg av sakprosatekster til norskundervisningen. Temaet belyses med et utvalg av sakprosatekster som Landslaget for norskundervisning (LNU) la frem i mars 2009 med tittelen Sakprosakanon. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Sammendrag
Denne masteroppgaven undersøker bruken av lesestrategier i Engelsk Vg1, siste obligatoriske år med Engelsk i videregående skole i Norge. Den følger opp en tidligere oppgave som viser at leseinstruksjoner på Vg1 ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Problemstilling:
Jeg har valgt en todelt problemstilling og har jobbet med å finne ut hvordan læring skjer om bord hvordan det legges til rette for læring om bord. Jeg brukte følgende forskningsspørsmål:
Hvordan finner ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Oppgaven har søkelys på reformen i opplæring i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere fra 2005, hjemlet i Introduksjonsloven av 2004, et felt det er skrevet lite om. Formålet med oppgaven er å gi et bredt perspektiv ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan utdanningsforskere oppfatter sitt arbeid for eventuelt å bidra til utvikling i skolen. Tittelen, det handler om å nå ut, er et sitat hentet fra intervjuet med Linda, en av ...
På hvilken måte bidrar praktiseringen av medbestemmelsesavtalen til samarbeid og utvikling på skolen? : dialogen mellom rektor og tillitsvalgte Begrenset tilgang
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
For å finne svar på dette valgte jeg en kvalitativ tilnærming med utgangspunkt i dialog. Det å få til gode løsninger i arbeidet med å skape et godt arbeidsmiljø, trygge arbeidsplasser og skoleutvikling finnes ofte i dialoger. ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
SAMMENDRAG AV MASTEROPPGAVEN I UTDANNINGSLEDELSE
TITTEL: MANGT SKAL VI MØTE OG MANGT SKAL VI MESTRE
Relevant forskning viser forståelse for hva skoleledere gjør, men i mindre grad hvordan skoleledere
konkret arbeider i ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Denne oppgaven handler om dialog som undervisningsmetode i samfunnsfagene. Jeg valgte dette temaet blant annet fordi jeg i egen erfaring som lærer og elev har opplevd den reelle lærer – elev dialogen, som beskrevet i teori, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Landslaget for norskundervisning (LNU) presenterte i mars 2009 to sakprosalister under navnet LNUs sakprosakanon for skolen . Samtidslisten, som består av 20 tekster, strekker seg tidsmessig fra 1990 - 2009. Denne ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)
This thesis describes the project Better exam results where the software OneNote was introduced into School X with the view to better students’ exam results. Through observations, a survey and interviews we investigate how ...