Browsing Engelsk didaktikk by Title
Now showing items 5-24 of 82
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Det å få elever til å involvere seg i helkassesamtaler på engelsk gir dokumentert lingvistisk og sosialt læringsutbytte for deres utvikling av engelsk som andrespråk. Tidligere forskning på undervisning og læring av ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)This thesis is a comparative analysis of two English textbooks for the foundation course in upper secondary school with special reference to pre-reading. The two textbooks and their pedagogical approaches have been discussed ...
-
Comparing English reading literacy across borders: A comparative study in Norway, England, and FranceRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2023)Lesing er en grunnleggende ferdighet for å utdanne aktive og velfungerende medlemmer av samfunnet lokalt, nasjonalt og globalt. Ettersom det engelske språkets hegemoni innen global kommunikasjon og skriftlig informasjon ...
-
A comparison of Norwegian and American pupils’ English vocabulary usage in upper secondary schools (Master thesis / Masteroppgave, 2006)This thesis focuses on the subject of vocabulary in English didactics. The main aim is to study the English vocabulary usage of upper secondary pupils in Norway. An analysis and comparison is made of Norwegian learners’ ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Norske ungdommer fortsetter å øke måten de lærer engelsk på utenfor skolen, gjennom teknologi og internett-bruk. Dette danner derfor et nytt grunnlag for å tolke læring i sosiokulturelle kontekster. Målet med denne ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Målet med denne studien er å undersøke og sammenligne norske og finske avgangseksamener på Vg3-nivå i Engelsk. Fokus er på forskjellene i tilnærmingen til vurdering av skriving i de to landene, og på vurderingsprosedyrens ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)I tiende klasse får elevene to separate karakterer i engelsk – en muntlig og en skriftlig karakter. På VG1 derimot, får eleven en samlet karakter som skal beskrive både elevenes muntlig og skriftlige kompetanse. Hvis man ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)The overall purpose of this thesis is to carry out a critical analysis of the final exam in written English in the lower secondary school according to the syllabus which was implemented in. My main objectives are to focus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne masterstudien har hatt som mål å utforske hva slags praksis tre forskjellige lærere bruker, som kan være med på å utvikle interkulturell kompetanse i engelskundervisning. For å undersøke dette, har jeg brukt videodata ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)This article-based Master's thesis investigates how undergraduate students in Iran learn English through regular topic-based online conversations with native-speaking conversation facilitators (CFs) living in different ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Målet med denne masteravhandlingen har vært å undersøke hvordan interkulturell kompetanse kan se ut i L2 engelskundervisning på ungdomstrinnet. Hovedmetoden som ble benyttet for å undersøke dette var kvalitativ videoobservasjon ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne masteroppgaven undersøker muntlige tilbakemeldingspraksiser i engelsk på ungdomstrinnet, ved å analysere videoopptak av engelsktimer for å identifisere hva som karakteriserer effektiv tilbakemelding. Videodataene er ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteroppgaven tar for seg en litterær samtale mellom fem elever i en niendeklasse, der de diskuterer rap-teksten "Styggen på ryggen". Utgangspunktet for samtalen er elevenes egne opplevelser og reaksjoner i møte med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Hovedmålet med denne masteroppgaven er å finne ut om R94 i tilstrekkelig grad forbereder elevene i norsk videregående skole for høyere utdanning med tanke på opplæring i akademisk skriving i engelsk. Det står i den generelle ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Temaet for denne oppgaven har vært å finne ut mer om muntlig eksamen i engelsk på VG1 i den norske videregående skolen. Mer spesifikt ville jeg finne ut mer om hvordan eksamen er utformet, praktisert og vurdert. I tillegg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Synet på flerspråklighet som en verdifull ressurs har økt i betydning innenfor engelskfaget etter innføringen av den nye nasjonale læreplanen i Norge. Med økende globalisering og migrasjon har klasserom blitt mer språklig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Å kunne uttrykke seg gjennom skrift er helt nødvendig i det moderne samfunnet, både i ens eget personlige liv og for å kunne delta i samfunnet. Denne masteravhandlingen belyser hva som karakteriserte fire engelsklærere i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Målet med denne studien er å undersøke koblingen mellom gaming utenfor skolen og engelsk ordforråd hos yrkesfagelever i Norge, med det formål å beskrive hva som karakteriserer noen nøkkelaspekter ved denne koblingen. Det ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Ettersom skjønnlitteratur er en stor del av engelskundervisningen i Norge, er det både betydelig og interessant å studere hvilke tekster elevene leser i engelskfagsklasserom. Tidligere forskning har funnet at valget av ...