Search
Now showing items 1-10 of 23
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
I denne masteroppgaven har vi undersøkt hvilke erfaringer og refleksjoner et utvalg rektorer trekker fram som vesentlige etter å ha deltatt i et fireårig, regionalt skoleutviklingsprosjekt. Deltakelsen i prosjektet skulle ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Denne oppgaven er en kvalitativ casestudie som utforsker hvordan rektorer tilrettelegger for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap. For å svare på problemstillingen etablerer vi et teoretisk rammeverk for analyse ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Denne oppgaven er en kvalitativ casestudie som utforsker hvordan rektorer tilrettelegger for utvikling av profesjonelle læringsfellesskap. For å svare på problemstillingen etablerer vi et teoretisk rammeverk for analyse ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Vi har gjort en kvalitativ intervjustudie med tre administrative skoleeiere og to rektorer i tre kommuner, der vi har undersøkt administrativ skoleeiers bidrag til skoleutvikling, ut fra problemstillingen: «Hvordan bidrar ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
En forventning i rammeverket for nasjonale prøver er at kommuner og skoler bruker resultatene som grunnlag for kvalitetsutvikling i opplæringen både på individ, skole- og skoleeiernivå. Hvordan gjøres dette? Hva kjennetegner ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
En forventning i rammeverket for nasjonale prøver er at kommuner og skoler bruker resultatene som grunnlag for kvalitetsutvikling i opplæringen både på individ, skole- og skoleeiernivå. Hvordan gjøres dette? Hva kjennetegner ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
En forventning i rammeverket for nasjonale prøver er at kommuner og skoler bruker resultatene som grunnlag for kvalitetsutvikling i opplæringen både på individ, skole- og skoleeiernivå. Hvordan gjøres dette? Hva kjennetegner ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Gjennom de siste ti årene har ulike stortingsmeldinger påpekt betydningen av at skolene utvikler seg som lærende organisasjoner (St.meld nr. 30 (2003-2004)). Det er tydelig nasjonal forventning om at lærere og ledelse i ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Gjennom de siste ti årene har ulike stortingsmeldinger påpekt betydningen av at skolene utvikler seg som lærende organisasjoner (St.meld nr. 30 (2003-2004)). Det er tydelig nasjonal forventning om at lærere og ledelse i ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Vi har gjort en kvalitativ intervjustudie med tre administrative skoleeiere og to rektorer i tre kommuner, der vi har undersøkt administrativ skoleeiers bidrag til skoleutvikling, ut fra problemstillingen: «Hvordan bidrar ...