Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 5866-5885 of 7781
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)I denne masteroppgaven rettes søkelyset mot forholdet mellom PP-rådgiver og barnet, og de utfordringene man som PP-rådgiver har i forhold til å behandle barnet som et menneske; altså et subjekt, og ikke en sak; eller et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Tittel Sakkyndig vurdering og individuell opplæringsplan; innhold og sammenheng. En dokumentanalyse. Bakgrunn og undersøkelsens problemstillinger Forskning tyder på at det er store variasjoner i hvordan skole og PP-tjeneste ...
-
Sakkyndige vurderingers ivaretakelse av lovverk og retningslinjer. En kvalitativ dokumentanalyse av sakkyndige vurderinger for elever med lett utviklingshemning.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Formålet med undersøkelsen har vært å belyse samarbeid mellom hjem og skole på tvers av ulike kulturer. For å belyse dette samarbeidet valgte jeg å foreta undersøkelsen ved en bestemt grunnskole i Oslo. Problemstillingen ...
-
Samarbeid mellom hjem og skole - når elever viser problematferd : en analyse av utfordringer knyttet til skole- hjemsamarbeidet når elever viser problematferdRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2011)Problemområde Atferdsproblemer i skolen påvirker skolehverdagen til mange elever og lærere. Barn med atferdsproblemer har økt risiko for å utvikle faglige og sosiale problemer når de starter på skolen, samt utvikle mer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Hvordan samarbeider logopeder og barnehagelærere vedrørende barn med fonologiske språklydvansker.
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Sammendrag Tittel: Samarbeid mellom logoped og pedagogisk leder - en kvantitativ undersøkelse med vekt på rådgivning og konsultasjon som arbeidsform. Formål og problemstilling: Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Bakgrunn, formål og problemstilling: Formålet med undersøkelsen er å belyse hvordan minoritetsfamilier til barn med nedsatt funksjonsevne og hjelpeapparatet opplever samarbeidet i ansvarsgrupper. Studier viser at utfordringer ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag Tittel “Samarbeid mellom nærskole og spesialskole – Hvordan kan samarbeidet påvirke tilpasset opplæring for elever med utviklingshemming?” Bakgrunn Etter at ansvarsreformen kom i 1991 ble det bestemt at de ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Sammendrag Bakgrunn, formål og problemstilling: Omsorgssvikt og vold i nære relasjoner er samfunnsaktuelle temaer som ofte er i medias søkelys. Skolen står for en relativt lav andel av bekymringsmeldinger barnevernet får ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Dette prosjektet har som formål å undersøke hvordan lærere opplever og erfarer det å samarbeide med minoritetsforeldre til barn med vedtak om spesialundervisning. Valg av tema er begrunnet med at godt samarbeid mellom hjem ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)I flere tiår har økt fokus på miljø og bærekraftig utvikling preget utdanning nasjonalt og internasjonalt. Det har vært lite fokus på hvordan samarbeid mellom skoler og aktører i skolers nærmiljø kan fremme utdanning for ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2023)Temaet i denne studien er lærere på sosial-medisinske institusjonsskoler (SMI-skole) sine subjektive erfaringer med samarbeidet rundt ungdom innlagt på Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA), nærmere bestemt ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2023)Temaet i denne studien er lærere på sosial-medisinske institusjonsskoler (SMI-skole) sine subjektive erfaringer med samarbeidet rundt ungdom innlagt på Barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling (BUPA), nærmere bestemt ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag I denne undersøkelsen har jeg ønsket å se på hvordan en overgang fra barnehage til skole for et synshemmet barn, planlegges og gjennomføres. Temaet er aktuelt og i tiden . I 2011 gjennomførte Rambøll en ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG AV HOVEDOPPGAVEN I PEDAGOGIKK TITTEL: Samarbeidslæring i ansikt-til-ansikt grupper og IKT-støttede grupper. AV: Pål Tanggaard EKSAMEN: Profesjonsstudiet i pedagogikk, Cand. Ed. SEMESTER: Vår ...