Search
Now showing items 1-10 of 56
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Andrespråkselevers arbeid med skriving kan ses på i lys av teorier om literacy og skriveopplæring i et andrespråksperspektiv for å beskrive elevenes arbeid i en større kontekst. I denne konteksten inngår eleven, teksten, ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Denne studien består både av en kvantitativ og en kvalitativ undersøkelse. I den kvantitative undersøkelsen svarte 49 polakker på et spørreskjema der jeg ville undersøke hvordan en gruppe polakker som bor i Oslo er satt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Hovedformålet med denne oppgaven var å belyse hva slags kunnskaper og holdninger pedagoger i forskjellige yrkesgrupper har til en tospråklig oppvekst hos minoritetsspråklige barn med patologiske språkavvik.
Det ble ...
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)
Oppgaven er en kasusstudie av kommunikative valg hos to voksne innvandrerkvinner med lav skolebakgrunn og begynnerkompetanse i norsk. Jeg analyserte deres bruk av kommunikasjonsstrategier i samtaler på norsk med en høyt ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)
Kan det være vanskelig å lære seg noe man allerede kan? Hvorfor er noe vanskeligere enn noe annet? Og kan en gitt språkstrukturs vanskelighetsgrad være knyttet til hvor utbredt den er i verdens språk (– og i så fall hvordan)? ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)
Hva forstår vi av informasjon om pensjon? Denne oppgaven undersøker materiell til
medlemmer som meldes inn i innskuddspensjonsordningen under obligatorisk
tjenestepensjon. Konkret handler det om bevis som dokumenterer ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Denne masteroppgaven er ett av delprosjektene til forskningsprosjektet Hva skal til for å høres – og se – ut som du hører til. Forestillinger om dialektale identiteter i det senmoderne Norge ved MultiLing ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Denne masteroppgaven er skrevet innen fagfeltet norsk som andrespråk, og fokuserer særlig på tverrspråklig innflytelse fra morsmålet på stilnivå, dvs. overføring av et retorisk mønster fra morsmålet til mellomspråket. Det ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)
Læringssynet i det felles europeiske rammeverket er at språk læres gjennom kommunikasjon og i samhandling med andre. Formålet med denne studien har vært å få et innblikk i hvordan norsk-som-andrespråkslærere i voksenopplæringen ...