• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studentaktivisering gjennom bruk av hverandrevurdering for førstesemesters studenter i Canvas LMS: en forsøksstudie.

Mirmotahari, Omid; Berg, Yngvar; Langmyhr, Dag; Fremstad, Ester; Damsa, Crina I.
Journal article; AcceptedVersion; Peer reviewed
View/Open
in1020+-+FINAL+UDIT.pdf (438.7Kb)
Year
2018
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-75592

CRIStin
1626017

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for informatikk [3649]
  • Institutt for pedagogikk [1961]
  • CRIStin høstingsarkiv [16955]
Original version
NIK: Norsk Informatikkonferanse. 2018, 1 (1), DOI: http://ojs.bibsys.no/index.php/NIK/article/view/521
Abstract
I denne forsøksstudien har vi gjennomført hverandrevurdering på et førsteårsemne i informatikk. Hverandrevurdering fremheves i forskningen som en metode for å aktivisere studentene, og å styrke deres læring og metakognisjon. Ikke minst kan det å vurdere andres faglige prestasjoner være en måte for begynnerstudenter å utvikle innsikt i de faglige kriteriene og arbeidsmåtene i faget. Det kan også bidra til deres forståelse av egen læringsprosess og hvordan de best kan jobbe med studiene. Vi brukte Canvasfunksjonen Rubrics og SpeedGrader til å administrere hverandrevurdering av 524 studentbesvarelser. Det vi ønsket å undersøke var hvordan studentene erfarte denne typen læringsaktivitet; hvorvidt studentenes vurderinger var i tråd med faglærers vurdering; på hvilken måte og i hvilken grad hverandrevurderingen bidro til studentenes læring; samt hvordan data generert gjennom denne aktiviteten gir informasjon til faglærer som kunne brukes til å forbedre og tilpasse undervisningen. Til tross for enkelte tekniske mangler og utfordringer ga forsøket

mange positive resultater.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy