Search
Now showing items 1-7 of 7
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
I dette kapitlet undersøker vi sammenhengene mellom læreres kvalitet, deres undervisningskvalitet samt -kvantitet og elevers prestasjoner i naturfag på 5. trinn. TIMSS 2015-rapporten undersøkte en del av disse relasjonene ...
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
Likeverd er et viktig aspekt ved norsk skole, og forskjeller i prestasjoner knyttet til hjemmebakgrunn er små i Norge sett i et internasjonalt perspektiv. Likevel er det mye som tyder på at dette kanskje er i ferd med å ...
(Chapter / Bokkapittel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)
Teaching practice and its representation by videos are a central part of many empirical studies concerning the field of teaching and learning. In order to analyze how videos can help to investigate aspects of teachers’ ...
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
TIMSS 1995 kan regnes som den første internasjonale undersøkelsen av sitt slag, og i de mer enn 20 årene som har gått, har vi sett en framvekst av flere og mer varierte internasjonale undersøkelser. I dette kapitlet gir ...
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
TIMSS-undersøkelsene har vist at norske elever på 4. og 8. trinn har hatt en framgang i matematikk- og naturfagprestasjoner siden 2003. Dette kom etter en tilsvarende stor tilbakegang fra 1995 til 2003. I dette kapitlet ...
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)
I Norge går alle barn født det samme året på samme klassetrinn, med veldig få unntak. Dette betyr at forskjell i alder kan være bortimot tolv måneder på det samme trinnet. I idrett og utdanning viser eksisterende litteratur ...