• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
  •   Home
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
  • Realfagdidaktikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Jakten på relevant fagdidaktisk kunnskap - Kunnskapskategorier som analyseverktøy anvendt på matematikk- og samfunnsfagdidaktiske tekster 
Eggebø, Arna (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2014)
Denne avhandlingen omhandler læreres kunnskaper i to didaktiske fag. Problemstillingen i denne avhandlingen er: I hvilken grad kan Ball, Thames & Phelps (2008) sine kunnskapskategorier brukes som analyseverktøy for leselister ...
Matematikklærebøker i Norge og i Singapore: En komparativ analyse av muligheten til å lære derivasjon 
Draagen, Marie Vaksvik (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Matematikklærebøker har stor innflytelse på matematikkundervisningen i skolen og dermed også elevenes mulighet til å lære matematikk. Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke muligheter lærebøker i Norge og ...
Matematikklærebøker i Norge og i Singapore: En komparativ analyse av muligheten til å lære derivasjon 
Helvig, Camilla (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Matematikklærebøker har stor innflytelse på matematikkundervisningen i skolen og dermed også elevenes mulighet til å lære matematikk. Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke muligheter lærebøker i Norge og ...
Tre flerkulturelle elevers matematiske identitet 
Onsrud, Karina (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan flerkulturelle elevers matematiske identitet kommer til uttrykk. Identitet vil ifølge Bishop (2012) være informert av tidligere erfaringer. Dette vil gjelde alle ...
Tre flerkulturelle elevers matematiske identitet 
Ånonsen, Sarah (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2019)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan flerkulturelle elevers matematiske identitet kommer til uttrykk. Identitet vil ifølge Bishop (2012) være informert av tidligere erfaringer. Dette vil gjelde alle ...
Etablering av sosiomatematiske normer i et nyoppstartet matematikklasserom 
Dean, Lars Erik (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2020)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan sosiomatematiske normer etableres i et nyoppstartet matematikklasserom. Sosiomatematiske normer defineres som normative forståelser av hva som blir regnet som matematisk ...
Etablering av sosiomatematiske normer i et nyoppstartet matematikklasserom 
Viste, Sondre (Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2020)
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan sosiomatematiske normer etableres i et nyoppstartet matematikklasserom. Sosiomatematiske normer defineres som normative forståelser av hva som blir regnet som matematisk ...
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2020 (2)2019 (2)2015 (2)2014 (1)Document Type
Gruppeoppgave (7)
Masteroppgave (7)AuthorDean, Lars Erik (1)Draagen, Marie Vaksvik (1)Eggebø, Arna (1)Helvig, Camilla (1)Onsrud, Karina (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy