Browsing Institutt for lærerutdanning og skoleforskning by Author "Eriksen, Harald"
Now showing items 1-5 of 5
-
Eriksen, Harald (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)Formålet med denne studien var å undersøke elevers opplevde nytte av norsklærerens tilbakemeldingspraksis i skriftlig norsk. På bakgrunn av omfattende internasjonal forskning innen feltet ‘Vurdering for læring’ (VfL) er ...
-
Elstad, Eyvind; Eriksen, Harald (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2024)In 2023, the breakthrough of generative artificial intelligence (AI) led to its adoption. While some teachers expressed frustration over pupil misuse of generative AI, others advocated for the availability of a school-relevant ...
-
Eriksen, Harald (Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2018)Formålet med denne avhandlingen i norsk fagdidaktikk er å undersøke norsklæreres vurderings- og særlig tilbakemeldingspraksis i lys av Vurdering for læring (VfL)-teori. Overordnet forskningsspørsmål er: Hva kjennetegner ...
-
Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)Noen videregående skoler har prøvd ut en ordning med karakterfritt semester for at elever skal kunne ha sterkere fokus på forbedringsinnsats på basis av lærernes formative tilbakemeldinger og mindre fokus på prestasjonsmessig ...
-
Eriksen, Harald (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)Vurdering for læring (VfL) er et stadig voksende forskningsfelt, og det har hatt betydelig innflytelse på norsk utdanningspolitikk gjennom både lovendringer og større satsinger der det er investert mye i undervisningsressurser, ...