Browsing Institutt for lærerutdanning og skoleforskning by Issue Date
Now showing items 1-20 of 155
-
(Series issue / Seriehefte, 2000)
-
(Series issue / Seriehefte, 2000)
-
(Series issue / Seriehefte, 2000)
-
(Series / Serietittel, 2000)
-
(Series issue / Seriehefte, 2002)
-
(Research report / Forskningsrapport, 2003)
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2003)The present thesis is a study of teachers of English as a Foreign Language (EFL) and their encounters with Information and Communication Technologies (ICTs): how teachers perceive the impact of such technologies on education ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2003)Denne avhandlinga belyser spørsmålet om hvordan den videregående skolen bidrar til å utdanne elever til deltakende demokratiske medborgere i vårt samfunn.
-
(Series issue / Seriehefte, 2003)
-
(Series issue / Seriehefte, 2003)Denne rapporten representerer en forskningsbasert evaluering av de nasjonale prøvene som ble gjennomført våren 2005. Rapporten er utarbeidet med utgangspunkt i et oppdrag gitt til Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)This thesis presents the results of a research project focusing on the role of verbal tools in moral education. In the study comparisons have been made between students’ use of such verbal tools and the moral concepts used ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2004)In this thesis, I explore whether feminist critique of science can shed new light on how gender equity in science education can be achieved. Drawing on feminist theory, I develop a theoretical framework that I use to analyse ...
-
(Series issue / Seriehefte, 2004)
-
(Series issue / Seriehefte, 2004)Denne rapporten beskriver DIA-prosjektets intensjoner og teoretiske bakgrunn, implementering og resultater. Vi har lagt vekt på å tydeliggjøre de ulike undervisningsmodellene vi har utviklet, i tillegg til å beskrive ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2005)The present quantitative, descriptive and exploratory study investigates whether, and to what extent, Norwegian upper secondary EFL instruction prepares for the reading of English texts and textbooks in higher education. ...