Search
Now showing items 1-10 of 123
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Hensikten med denne studien har vært å få bedre kunnskap om hvilke faktorer som bør være tilstede i arbeidet med resultatene av nasjonale prøver og hvilke tiltak som fremmer motivasjon for arbeidet. Vi belyser også om det ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2015)
Hensikten med denne studien har vært å få bedre kunnskap om hvilke faktorer som bør være tilstede i arbeidet med resultatene av nasjonale prøver og hvilke tiltak som fremmer motivasjon for arbeidet. Vi belyser også om det ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2016)
Demokratisk beredskap er en helhetlig kompetanse som handler om ulike aspekter ved demokrati, politikk og samfunnsspørsmål. Demokratisk beredskap er nært beslektet med mange av målene i norsk læreplanverk, og er delt inn ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Det er gjort mange studier på hvordan identitet skapes, men vi vet mindre om lederutdanningens betydning når en lederidentitet konstrueres, og hvordan styringskonteksten spiller inn. Denne studiens intensjon er derfor å ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) har vært på tidspunktet for denne studien vært gjeldende i over 10 år. LK06 innebar mye nytt, blant annet en mer kompetanse- og målorientert måte å tenke opplæring på. Gjennom det ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06) har på tidspunktet for denne studien vært gjeldende i over 10 år. LK06 innebar mye nytt, blant annet en mer kompetanse- og målorientert måte å tenke opplæring på. Gjennom det lokale ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Vi har gjennomført en casestudie for å utforske hva skoleledere kan gjøre for å skape endring i skolen ved innføring av nye reformer. Fenomenet i casestudien er endring. For å få svar på problemstillingen har vi intervjuet ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Vi har gjennomført en casestudie for å utforske hva skoleledere kan gjøre for å skape endring i skolen ved innføring av nye reformer. Fenomenet i casestudien er endring. For å få svar på problemstillingen har vi intervjuet ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)
Studien har som formål å bidra til økt innsikt i skolelederes bruk av e-poster som redskap for skoleutvikling. Vi har forankret studien til sosiokulturell teori og andre generasjon CHAT. Vi forstår skolen som et aktivitetssystem, ...
(Master thesis, Group thesis / Masteroppgave, Gruppeoppgave, 2018)