Søk
Viser treff 1-10 av 58
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne masteroppgaven handler om bedømmersamsvar i norsk skriftlig i den videregående skolen. Det er en kasusstudie av fem læreres vurdering av et utvalg på fem tekster i den hensikt å finne svar på følgende problemstilling: ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
I denne oppgaven belyser vi underveisvurdering i videregående skole og rektors rolle i forbindelse med slik vurdering.
Problemstillingen vår er:
Hvilke tiltak har rektor iverksatt for å utvikle en kultur for underveisvurdering ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan lærere og skoleledere i grunnskolen opplever at nasjonale prøver har påvirket til endring av praksis på to norske skoler. Gjennom fire forskningsspørsmål har jeg forsøkt å ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Gjennom de nasjonale styringsdokumentene formidler utdanningsmyndighetene en intensjon om å sikre alle elever en likeverdig og rettferdig vurdering, samtidig som vurderingen er tenkt å føre til økt læringsutbytte for ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Gjennom oppgaven stiller jeg spørsmål ved hvordan rektor praktiserer kvalitetsutvikling i spenningsfeltet mellom egen organisasjon og skoleeiers forventninger, med utgangspunkt i nasjonale og kommunale mål for kvalitet i ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Nasjonale styringsdokumenter, som stortingsmeldinger og nasjonal læreplan formidler utdanningsmyndighetenes krav til skoleeiere, skoleledere og lærere, for å oppnå kvalitet i opplæringen. Dokumentene legger vekt på høy ...
Matematikkvalgenes dilemma : en studie av matematikkvalg og rådgiving av elever i videregående skole som følge av Kunnskapsløftet Begrenset tilgang
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Etter innføringen av Kunnskapsløftet har elever ved studiespesialiserende utdanningsområder fått mange ulike matematikkurs å velge mellom. Det er 5 ulike matematikkurs som gir 7 ulike matematikkombinasjoner som elevene kan ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Problemområde, problemstilling og teori:
Tema for denne oppgaven er grunnleggende ferdigheter, og hvordan det arbeides med dem i undervisningen på barnetrinnet. Formålet med oppgaven er å få en innsikt i og en forståelse ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Oppgaven undersøker hvordan rektorer i videregående skole tilrettelegger for læring og utvikling og i hvilken grad de tiltakene som er iverksatt, kan bidra til at skolen utvikler seg som en lærende organisasjon. Disse ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Oppgaven tar for seg dagens (2011) RLE-fag i et elevperspektiv. Oppgaven har til hensikt å vise hvilke holdninger dagens syvendeklassinger har til skolefaget RLE og hvordan disse holdningene kan settes i sammenheng med ...