Browsing Spesialpedagogikk by Title
Now showing items 1991-2010 of 2300
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Sammendrag Formål Talk Tools er et verktøy som brukes innenfor artikulatoriske vansker. I denne oppgaven ønsker jeg å rette søkelyset mot spesialpedagoger som jobber med dette verktøyet i barnehager og skoler. Det er som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Tittelen på denne oppgaven er: Tanker og erfaringer fra afasiundervisningen – refleksjoner fra tre mennesker med afasi. Hovedproblemstillingen er: Hvilke tanker og erfaringer har mennesker med afasi fra afasiundervisningen? ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne masteroppgaven rettes fokus mot en gruppe barn som inntil nylig har vært oversett og glemt i samfunnet, barn av alkoholmisbrukere. Jeg ønsker å skape en forståelse for hvilke konsekvenser det har for barn å vokse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract Access to Education and Training has become one of the rapidly increasing demands in many countries of the world and Namibia is no exception. As a developing young Nation, it has realised that the provision of ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Formål og bakgrunn Betydningen av økt kunnskap om selektiv mutisme vektlegges i all litteratur om tilstanden. Formålet med oppgaven blir derfor å utvikle mer kunnskap om selektiv mutisme med vekt på utviklingsforløpet ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Tema: Et økende sikkerhetsfokus i samfunnet generelt ser ut til å prege barns lek og lekearenaer. Fra flere hold ytres det bekymring knyttet til en utvikling der fysisk og risikofylt lek får stadig dårligere kår, og enkelte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)This study is focused on teachers experiences (ordinary teachers and specialist teachers) in the teaching of mathematics to children who are blind in inclusive primary one classes in Uganda. The study was conducted in ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne masteroppgaven er en del av prosjektet «Teachers` Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms» ledet av Postdoktor Magnar Ødegård og Professor Liv Duesund, ved Institutt for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Abstract Warm environment is what all children in the whole world need in order to grow up healthy. Creative teacher s and parents work improves quality of life within family, school, or classroom, and it also influences ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)The study in this master thesis is written as a part of a larger research project: “Teachers’ Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms”, led by Professor Liv Duesund. The research groups ...
-
Teachers´ Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms: "Du må ikke le" - Om skolen som en emosjonell arena og lærere som mennesker.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne artikkelen er en del av forskningsprosjektet «Teachers’ Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms», og presenterer og drøfter resultater fra en kvalitativ undersøkelse av fire ...
-
Teachers´ Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms: Erfaringens betydning for læreres håndtering av uro i klasserommet.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2020)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2020)Denne masteroppgaven er en del av forskningsprosjektet "Teachers' Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms", som ledes av Professor Liv Duesund og Postdoktor Magnar Ødegård ved Institutt ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2020)Denne masteroppgaven er en del av forskningsprosjektet "Teachers' Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms", som ledes av Professor Liv Duesund og Postdoktor Magnar Ødegård ved Institutt ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Background This Master’s thesis is a part of the research project “Teachers Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms”, led by professor Liv Duesund. I have had the privilege to take ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Never-Ending Learning Stories” - about teachers' dynamic workplace and their different stories on how to cope with disruptive students. This article is part of the research project “Teachers’ Skillful Coping with Disruptive ...