Browsing Institutt for pedagogikk by Title
Now showing items 1352-1371 of 2440
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Tema/problemstilling: Tema for denne oppgaven er coaching og læring. Oppgaven drøfter læringsbegrepet i coaching med utgangspunkt i følgende problemstilling: hvordan bidrar coaching til læring? For å gi et meningsinnhold ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)PROBLEMOMRÅDE Innen organisasjonsstudiene har læring og kunnskap i organisasjoner vært gjenstand for livlig debatt siden 1980-tallet (Gherardi, 2006, s. xi). Avhengig av om man anser kunnskap som noe man har eller noe man ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag Problemområde Livslang læring handler om muligheter til å tilegne seg ny kunnskap og ferdigheter gjennom hele livet. Dette kan blant annet bidra til verdiskaping i arbeidslivet, og derfor kan arbeidskonteksten ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Problemområde/problemstilling Tema for masteroppgaven er ”læring i team”. Det finnes mange teorier om team, men lite eksplisitt om læring i team. Samtidig strukturere flere kunnskapsorganisasjoner arbeidet i team. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Tema og problemstilling Jeg har bakgrunn som fotballspiller og har i den forbindelse vært svært opptatt av hvordan man best kan legge til rette for utvikling av fotballspillere. Gjennom mine pedagogikkstudier har to ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne oppgaven er en studie av et team i en organisasjon som fikk pseudonymet ByggIng, anonymisert etter eget ønske. Jeg intervjuet 7 individer som enten er eller har vært en del av et team på et større byggeprosjekt i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)1. Problemstilling: Tema for oppgaven er læring i organisasjoner og trivsel i organisasjoner. Dette fokuseres på ved å svare på tre problemstillinger: 1. Hvilke faktorer har betydning for læring i organisasjoner? 2. ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Problemområde I denne avhandlingen er hovedtemaet hvorvidt læreren kan være en forebyggende faktor i forhold til lærings- og undervisningshemmende atferd i klasserommet. Min problemstilling er: Hvordan kan den enkelte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Tema og problemområde: Dette er en studie om organisasjonslæring. Organisasjonslæring er blitt et av mange motebegreper i dagens arbeidsliv (Irgens, 2011) og det hevdes at tilnærmet enhver virksomhet i dagens samfunn ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Problemområde og problemstilling Denne masteroppgaven tar som utgangspunkt at det stilles krav til kontinuerlig læring i kunnskapsintensive organisasjoner. En fornyelse av arbeidstakernes kunnskap utover den de får gjennom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Sammendrag Vi lever i den digitale tidsalder, og det meste av informasjon ligger et «klikk» unna. Det betyr at desinformasjon og direkte løgn heller ikke er langt unna. At elever lærer strategisk kildevurdering og å skille ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemområde/problemstilling: Utgangspunktet for studien er å undersøke hvorvidt læringskultur er et nyttig analytisk begrep, og studien tar sikte på å framstille kjennetegn ved læringskulturen i Gard AS. Studiens ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Hensikten med denne oppgaven er å belyse hvilke forhold ved skolens læringsmiljø som kan forebygge eller redusere elevers problematferd. Problematferd er en stor utfordring i skolen, og lærere opplever at de har liten ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)Denne oppgaven tar for seg hvordan nettbaserte kurs oppleves av de lærende, og er sentrert rundt problemstillingen: “På hvilken måte er det sammenheng mellom læringsopplevelse og brukeropplevelse i et nettbasert kurs?”, ...
-
(Research report / Forskningsrapport / PublishedVersion, 2014)Læringsressurser og arbeid med sjangeren fantasy Læreboka sto sentralt i engelskundervisningen i en klasse på 8. trinn. Men den har ikke lenger har den samme styrende funksjon som er beskrevet i tidligere studier. Læreboka ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Formålet med studien er å få kunnskap om hvilket syn på barns læring som er fremtredende i ulike barnehager i Dar es Salaam, Tanzania. Fokuset er rettet mot hvordan lærerne tilrettelegger for- og gjennomfører læringssituasjoner ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Forskningsområde NOKUT er et statlig organ for kvalitet i utdanningen, og et forvaltningsorgan, underlagt Kunnskapsdepartementet, har som formål å sikre og fremme kvaliteten i høyere utdanning i Norge. Dette gjør de gjennom ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)PROBLEMOMRÅDE: Tema og problemområde for denne oppgaven er Martin Seligmans teori om lært hjelpeløshet. Seligman mener at vår tids depresjoner, angst og følelse av mislykkethet ikke bare skjer, men stammer fra en følelse ...