Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 7773-7785 of 7785
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Ytringsfriheten er en avgjørende forutsetning for et åpent og demokratisk samfunn. Debatter om ytringsfrihetens kår, grenser og utfordringer pågår imidlertid i hele verden, også her hjemme. Kvantitative studier og media ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Hovedmålet med denne oppgaven har vært å få innsikt i hvilken plass tematikken ytringsfrihet har i samfunnsfagundervisningen i videregående skole sett fra et lærerperspektiv. Problemstillingen har vært: Hva forteller et ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2014)
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2018)Videogames are included among the wide array of digital resources available to teachers to foster student engagement and teach domain-specific content. In this study, we analyze how two teachers in two countries used the ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2019)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)1 Sammendrag Tema for oppgaven er hvordan teoritrøtte ungdommer, som under videregående opplæring er på praksisbrev, opplever utviklingen av læringsidentitet i klasserommet og i verkstedet. Mine informanter er åtte gutter ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)I denne oppgaven rettes fokus mot fravær og frafall fra yrkesfaglige videregående skoler i Oslo, med lave inntaksgrenser. Frafall fra videregående opplæring er et aktuelt og mye omdiskutert tema i skolen. For den enkelt ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Hensikten med denne masteroppgaven er å sette lys på hvordan ansatte kan påvirke og øke sin egen autonome motivasjon på arbeidsplassen, gjennom det mye omtalte, og lovende konseptet job crafting. Job crafting handler ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Innen utdanningsforskning har sammenlignende studier av elevers skjerm- og papirlesing ingen lang tradisjon, og det er fortsatt en bred fagdebatt om hva forskjellene består i (Frønes og Narvhus, 2011:11). I et lesedidaktisk ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)Tittel Ønsker om å forbedre relasjoner til barn. Observasjon av en førskolelærer i en barnehage som møter barn som avviser hennes forsøk på å danne relasjoner. Bakgrunn og formål Forskning viser at barns utvikling er ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Bakgrunn og formål: I masteroppgaven ønsket jeg å se nærmere på betydningen av læreres evne til kommunikasjon i elevsamtalen. Jeg fikk tilgang til datamaterialet til pilotstudiet ved Institutt for spesialpedagogikk: ...