Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 7444-7463 of 7785
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2002)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
-
Utvikling av selv-regulert læring: En teoretisk diskusjon med fokus på norske forhold i grunnskolen (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)PROBLEMSTILLINGER Hva er det lærere sier og gjør som bidrar til å utvikle elevens selvregulerte læring i småskolen? Min problemstilling er videre presisert i følgende forskningsspørsmål: Hva er det lærere sier og gjør ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Det er mye fokus på tilpasset opplæring innen skolesektoren. Kunnskapsløftet og andre of-fentlige dokumenter vektlegger dette som et viktig pedagogisk prinsipp for å skape en bedre kultur for læring på den enkelte skole. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Flere offentlige dokumenter understreker ledelsens betydning for elevenes læringsresultater. Myndighetene ønsker utvikling i skolen, og at skolen selv må være en lærende organisasjon. Oppgaven retter søkelyset mot en gruppe ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2005)Tittel:Utvikling av sosiale ferdigheter ved bruk av aktivitet i gymsalen -eit elevperspektiv på ein innovasjon i skulen Bakgrunn: Det stadig aukande fokus på åtferdsproblema i skulen synleggjer pedagogar sitt behov for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Barn med medfødt afasi har vanskeligheter med å tilegne seg et talespråk, til tross for god språklig stimulering og uten at dette skyldes hørselstap, psykisk utviklingshemming eller autismespekterforstyrrelser. Oppgaven ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Denne oppgaven handler om en studie av et lederutviklingsprogram i en større statlig virksomhet. Stadig flere organisasjoner bruker ressurser på lederutvikling med mål om at det skal bidra til bedre resultater. Samtidig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Problemstilling og problemområdet: Denne studien undersøker sammenhengen mellom vokabular og en rekke kognitive og lingvistiske ferdigheter. Vokabular og ordkunnskap regnes for å være en av faktorene som er av avgjørende ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Denne oppgavens overordnende mål er å øke vår forståelse og kunnskap om empati og dets utvikling. Det er begrenset forskning og teori på hvordan omsorgspersoner og andre voksne kan påvirke og fremme en god empatisk utvikling ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne masteroppgaven handler om utviklingen av et digitalt læringsverktøy for skriving i grunnskolen. Oppgaven er et resultat av en kvalitativ case-studie om produktutvikling i et teknologiselskap i Oslo. Studien tar for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven er skrevet i tilknytning til forskningsprosjektet DSL+II pilot, og har som formål å undersøke sammenhengen mellom utviklingen av vokabular og nonverbale evner hos barn med utviklingshemming. Denne sammenhengen ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Alle mennesker fødes med evner til å oppleve seksualitet, uavhengig av funksjonsnivå. Hvordan vi utvikler disse evnene avhenger av sosiale faktorer og opplæringstilbudet vi har fått i seksualitet. Temaet er viktig ettersom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Sammendrag av studien Arbeidstittel. Utviklingshemming og selvbestemmelse i arbeid. Bakgrunn og formål. Selvbestemmelse for mennesker med utviklingshemming er et tema som har blitt fokusert mer på de siste årene. I forbindelse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Bakgrunn, formål og problemstilling Det å bestemme selv er en grunnleggende rettighet for alle mennesker. Det å være hovedaktør i sitt eget liv regnes som en viktig side av menneskets integritet og kan ikke settes til side ...