dc.date.accessioned | 2019-03-29T14:50:46Z | |
dc.date.available | 2019-03-29T14:50:46Z | |
dc.date.created | 2018-11-06T16:47:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Vestøl, Jon Magne Hunskaar, Tove Seiness Dahl, Anne Kristin . Kunnskapsintegrasjon i praksis. Samvirke mellom kunnskapsområder i lektorstudenters undervisningspraksis og refleksjoner.. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge. 2018, 12(3) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/67482 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen undersøker hvordan kunnskapsområder samvirker i lektorstu-denters undervisningspraksis og refleksjon over praksis. Hensikten med studien har vært å få en nyansert forståelse av hvordan kunnskapsintegrasjon framtrer i noen studenters praksisutøvelse og praksisrefleksjon. Artikkelen bygger på intervjuer med lektorstudenter og deres veiledere og observasjon av lektor-studenters undervisning og tilhørende før- og etterveiledning. Studien viser hvordan studenter utøver kunnskapsintegrasjon i interaksjon med elever og veiledere og hvordan de søker forankring for kunnskapsintegrasjon i pedagogiske perspektiver eller håndverkstradisjon. | en_US |
dc.language | NB | |
dc.language.iso | no | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.title | Kunnskapsintegrasjon i praksis. Samvirke mellom kunnskapsområder i lektorstudenters undervisningspraksis og refleksjoner. | en_US |
dc.title.alternative | NBNorsk, bokmålNorwegian, bokmålKunnskapsintegrasjon i praksis. Samvirke mellom kunnskapsområder i lektorstudenters undervisningspraksis og refleksjoner. | |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.creator.author | Vestøl, Jon Magne | |
dc.creator.author | Dahl, Anne Kristin | |
dc.creator.author | Hunskaar, Tove Seiness | |
cristin.unitcode | 185,18,2,0 | |
cristin.unitname | Institutt for lærerutdanning og skoleforskning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 1627687 | |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge&rft.volume=12&rft.spage=&rft.date=2018 | |
dc.identifier.jtitle | Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge | |
dc.identifier.volume | 12 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.5617/adno.4447 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-70657 | |
dc.type.document | Tidsskriftartikkel | en_US |
dc.type.peerreviewed | Peer reviewed | |
dc.source.issn | 1504-9922 | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/67482/2/4447-19829-1-PB.pdf | |
dc.type.version | PublishedVersion | |