• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolelederes organisering av Lesson Study-arbeid

Ebeltoft, Nini
Journal article; AcceptedVersion; Peer reviewed
View/Open
NorskVersjon_Sk ... NT.NPT.N.Ebeltoft.2018.pdf (302.4Kb)
Year
2018
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-68156

CRIStin
1570096

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Universitetsbiblioteket [80]
  • CRIStin høstingsarkiv [15189]
Original version
Norsk pedagogisk tidsskrift. 2018, 102 (1):8, DOI: http://dx.doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2018-01-08
Abstract
Historisk sett har Lesson Study (LS) vært en måte å drive skolebasert kompetanseutvikling på. Artikkelen viser hvordan forsøk på implementering av LS på et utvalg skoler påvirkes av skolelederes bruk av retoriske og organisatoriske redskaper og ressurser. Forskningsspørsmålet setter fokus på skoleledernes syn på og organisering av arbeidet ved utforsking, iverksetting og forankring av LS. Med utgangspunkt i et empirisk materiale diskuteres to perspektiver som anskueliggjør ulike ledelsesstrategier og former for organisering og ressursbruk. Det gir innsikt i hvordan aspekter som tid, samarbeidsfora og fagrettede prosesser påvirker deltakernes interesser og utførelse av arbeidet.
 
Historically, Lesson Study (LS) is considered a method for developing competence-based approaches to teaching and learning as part of elementary and secondary school practices. This research article is based on qualitative data and the study of implementations of LS in lower secondary schools, where school leadership is analysed in relation to LS work and the use of organisational resources. Emphasis is put on the work of organising, interpreting and implementing LS. Through analysis of empirical data from interviews and observations, two perspectives are discussed which illustrate different styles of leadership with associated perspectives, strategies and forms of organisation. Dissimilar, yet complementary styles and perspectives are depicted which provide insight to a multitude of organisational aspects, forms of collaboration and professional development reflecting leadership, interests and work performances.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy