• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Universitetsskoler som arena for nye partnerskap og profesjonskvalifisering

Jakhelln, Rachel Elise; Lund, Andreas; Vestøl, Jon Magne
Chapter; AcceptedVersion; Peer reviewed
View/Open
Kapittel6_postprint.pdf (320.3Kb)
Year
2017
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-63103

CRIStin
1489000

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning [423]
  • CRIStin høstingsarkiv [16955]
Original version
Kvalifisering til profesjonell yrkesutøvelse. 2017, 70-81
Abstract
Samarbeid mellom universitet/høgskole og skole om lærerutdanning har som ideell målsetting å utvikle studentenes lærerprofesjonalitet. En forutsetning for slik profesjonalitet er å kunne forholde seg til og bruke ulike kunnskapsformer, som akademias teoretiske og skolenes erfaringsbaserte kunnskap, for å fremme elevens læring. For å lykkes kreves et tett samarbeid mellom institusjonene. I dette kapitlet viser vi hvordan Universitetsskolene utgjør et lovende konsept for å realisere et likeverdig partnerskap der ulike kunnskapsformer møtes.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy