• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Høstingsarkiver
  • CRIStin høstingsarkiv
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fagdidaktisk makeover. Om utviklingen av en integrert studiedesign i engelsk didaktikk i lærerutdanningen

Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth
Chapter; SubmittedVersion
View/Open
Brevik+Rindal+preprint.pdf (366.2Kb)
Year
2015
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-52296

CRIStin
1304274

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for lærerutdanning og skoleforskning [423]
  • CRIStin høstingsarkiv [16801]
Original version
Veier til fremragende lærerutdanning. 2015, 185-194
Abstract
ProTed utvikler integrerte studiedesign som ivaretar lærerstudentenes profesjonslæring i lærerutdanningen. I dette kapitlet viser vi hvordan man kan jobbe med integrasjon innad i et fag, ved å presentere arbeidet med en revitalisering av fagplanen for engelsk didaktikk ved Universitetet i Oslo (UiO). Målet med et slikt utviklingsarbeid, hvor integrasjon er et grunnleggende prinsipp, er å kunne tilby et fag som virker sammenhengende og relevant for lærerstudenter, og som dermed bidrar til å utdanne profesjonelle engelsklærere. Integrasjonen i dette utviklingsarbeidet er både vertikal og horisontal. Den vertikale dimensjonen handler om hele studieløpet, hvor vi integrerer overordnede temaer i lærerutdanningen med hovedområdene i Kunnskapsløftets læreplan i engelsk. Den horisontale dimensjonen handler om den enkelte undervisningsøkten, hvor vi i større grad enn tidligere supplerer tradisjonelle akademiske arbeidsformer med studentaktive arbeidsformer på universitetet, og kombinerer universitetsundervisningen med klasseromspraksis. Med dette bidrar vi med en modell for design av fagplaner som kan brukes i andre fagdidaktiske fag og ved andre lærerutdanningsinstitusjoner.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy