Abstract
En snøtung vinterdag setter jeg kursen sørover og ut mot havet. Jeg skal på skolebesøk til en barneskole på en øy. Jeg kjører ut av byen og ned mot kysten,det er en sur disig vinterdag. Solen har forlengst sluttet å varme, sommergjestene har dratt, og alt som er igjen av sommeren er minnene og forlatte hytter. Skolebygningen jeg parkerer utenfor er helt ny, en vakker trebygning med mye glass , materialet passer til å ligge på en øy, treverket som er brukt får en til å tenke på drivved.Rundt skolebygningen er det rikelig plass til å leke på. Når jeg kommer inn i skolebygningen bruker jeg litt tid på å orientere meg, før jeg finner ut hvor jeg skal og til hvem jeg skal.Skolen er bygd slik at hvert klassetrinn har sin base, tre små klasserom med et fellesarial hvor gadroben er. Jeg skal være med i to matematikk timer på 4. trinn.
Den neste skolen jeg besøker består av mange lave bygninger i ulike farger og i et av disse bygningen skal jeg inn å besøke 3.klasse. Denne tredje klassen har akkuratt begynt å lære multiplikasjonstabellen og nå skal jeg få se hvordan de har lært seg den.Etter tre forsøk og tre hus kommer jeg inn i riktig bygning, det er et oransje hus, klasserommet er lunt og koselig med oransje vegger, oransje gardiner og en tavle med vakre bilder på.