Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:05:37Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-10-23en_US
dc.identifier.citationMøllhausen, Marit. Mobil musikk. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27729
dc.description.abstractTelenor har vært inititativtaker i det norske markedet for mobil musikk og NetCom har også entret dette markedet med egne musikktjenester. Mobiloperatørene og plateselskapene ønsker i fellesskap å etablere et mobilt musikkmarked der det skape vinn- vinn-situasjoner blir viktig i en tidlig og usikker fase. Denne oppgaven utforsker motivene bak mobiloperatørenes musikksatsninger, og hvordan plateselskap ser på den mobile plattformen som ny distribusjonskanal for musikk. Utgangspunktet for analysen er hvordan endringer i teknologiske og økonomiske handlingsbetingelser får konsekvenser for aktørenes kjernemarked, og at nye markedsmuligheter ønskes utnyttet. For å diskutere mobiloperatørenes musikksatsninger knyttes disse endringene til hvordan teknologiske drivkrefter og konvergens skaper en gjensidig avhengighet mellom innholds- og distribusjonsaktører, der mobiloperatørene som distribusjonsaktører står i en gunstig posisjon.nor
dc.description.abstractThe changing technological and economic forces that both record companies and mobile operators face in their traditional markets, opens up for new and attractive market opportunities. Mobile distribution of music unites these players in an uncertain market where creating win-win situations are important at an early stage. This thesis explores the economic motives and incentives behind Norwegian mobile operators, Telenor and NetCom s mobile music services, and how this correlates with the record industry s need for new income opportunities. Of specific interest are how technological forces like convergence and new digital technologies for content distribution create a mutually dependent relationship between players in the content industries and those who offers the means of distribution. The latter is claimed to hold a strong position in digital music markets.eng
dc.language.isonoben_US
dc.titleMobil musikk : hvordan overføres musikk til mobil plattform? : hvilke handlingsbetingelser og interesser har mobiloperatører og plateselskap i et slikt marked?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-03-11en_US
dc.creator.authorMøllhausen, Mariten_US
dc.date.embargoenddate10000-01-01
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code Aen_US
dc.rights.termsforeveren_US
dc.subject.nsiVDP::310en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Møllhausen, Marit&rft.title=Mobil musikk&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-21033en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo86153en_US
dc.contributor.supervisorVilde Schanke Sundet, Arnt Maasøen_US
dc.identifier.bibsys091784999en_US
dc.rights.accessrightsclosedaccessen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/27729/1/Mollhausen_master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata