Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 6701-6720 of 7785
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Sammendrag Formål Talk Tools er et verktøy som brukes innenfor artikulatoriske vansker. I denne oppgaven ønsker jeg å rette søkelyset mot spesialpedagoger som jobber med dette verktøyet i barnehager og skoler. Det er som ...
-
(Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2024)This chapter presents a demonstration and discussion of various shifts in how Denmark, Norway and Sweden have approached human trafficking since the inception of the UN Trafficking Protocol in 2000. While the policy domain ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Purpose: The purpose of this paper is to uncover the conditions for gifted and talented children in the Norwegian and Victorian (Australian) education systems. More specifically it discusses how contextual factors influence ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2007)Oppgaven ser på emnene tall og algebra fra TIMSS-undersøkelsene i 1995 og 2003. Oppgaven fokuserer på eventuelle endringer hos norske 13/14-åringer. 12 såkalte trendoppgaver er utgangspunkt for oppgaveanalysen. Dette er ...
-
Talltalenter i videregående skole. En sammensatt studie av avdelingslederes strukturelle arbeid med forsering og berikelse i matematikk.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2019)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Tittelen på denne oppgaven er: Tanker og erfaringer fra afasiundervisningen – refleksjoner fra tre mennesker med afasi. Hovedproblemstillingen er: Hvilke tanker og erfaringer har mennesker med afasi fra afasiundervisningen? ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Innholdet og aktivitetene i barnehagen har det siste tiåret blitt pålagt tydeligere krav. Barnehagen har blitt et betydelig bidrag til den norske velferdsstaten, og er forventet å tilby omsorg, opplevelse og lek (Haug & ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)This study explores the challenges of the implementation of Education for All (EFA) goals in Tanzania. The main objectives of the study have been to identify educational reforms which have been undertaken in Tanzania ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)I denne masteroppgaven rettes fokus mot en gruppe barn som inntil nylig har vært oversett og glemt i samfunnet, barn av alkoholmisbrukere. Jeg ønsker å skape en forståelse for hvilke konsekvenser det har for barn å vokse ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract Access to Education and Training has become one of the rapidly increasing demands in many countries of the world and Namibia is no exception. As a developing young Nation, it has realised that the provision of ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2021)Previous research has shown that Stroop interference and reading ability are negatively related, with higher reading skills associated with less interference. A direct link between interference and the speed of inhibition ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)PROBLEMOMRÅDER Selektiv mutisme er en tilstand hvor barnet kan snakke normalt, og gjerne gjør det hjemme i trygge omgivelser, men unngår det konsekvent i en eller flere andre situasjoner. I underkant av 1% av barn og unge ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Formål og bakgrunn Betydningen av økt kunnskap om selektiv mutisme vektlegges i all litteratur om tilstanden. Formålet med oppgaven blir derfor å utvikle mer kunnskap om selektiv mutisme med vekt på utviklingsforløpet ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Tema: Et økende sikkerhetsfokus i samfunnet generelt ser ut til å prege barns lek og lekearenaer. Fra flere hold ytres det bekymring knyttet til en utvikling der fysisk og risikofylt lek får stadig dårligere kår, og enkelte ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Tema og problemstilling: Realfagsmangelen er reell, og det å ha rett kompetanse er essensielt for å holde tritt med konkurransen i det kunnskapssamfunnet vi er en del av. Denne oppgaven har gått i dybden på realfagssatsingen ...
-
Teacher Agency and Contribution to Quality Education in Post-conflict Contexts: The Case of Liberia (Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
Teacher and librarian partnerships in literacy education: Contradictions, Barriers and Opportunities (Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2018)This thesis develops new knowledge about and theoretical perspectives on the contradictions, barriers and opportunities that might occur within the development of teacher and librarian partnerships in literacy education. ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2019)This thesis is about the perceptions of current feedback practices in English writing in a context where formative assessment (FA) is an underlying pedagogy. It investigates both teacher and student perspectives. The study ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2003)The present thesis is a study of teachers of English as a Foreign Language (EFL) and their encounters with Information and Communication Technologies (ICTs): how teachers perceive the impact of such technologies on education ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)This study investigated inclusive teacher assessment practices in culturally and linguistically diverse Norwegian lower secondary schools as well as tensions in and the potential of teacher assessment literacy. Case study ...