Browsing Medievitenskap by Title
Now showing items 782-801 of 1006
-
Romantic Relationships, from online to offline:A study of the Urban Community in Jakarta, Indonesia (Master thesis / Masteroppgave, 2012)This empirical study explores how a group of Jakartans1 use the Internet as a communication tool to broaden their social network, and how the Internet opens the possibilities for finding romance. The Internet overcomes the ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Denne oppgaven næranalyserer utsnitt fra tre fjernsynsprogrammer rettet mot førskolebarn. Ved å nedtegne konstruksjoner av kjønn fra programseriene ”Knøttene”, ”Powerpuff jentene” fra Cartoon Network, og ”Barnas Supershow” ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven tar for seg hvordan blogger i stadig større grad benyttes som markedsføringskanal. Gjennom kvantitative og kvalitative intervjuer undersøker jeg hvilke holdninger og erfaringer bloggere og blogglesere har ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven er en todelt studie av Russlandsdekningen i syv norske aviser i perioden 2009-2016, som også inneholder en større teoretisk diskusjon om årsakene til bias og negativitet i mediene. Den første delstudien er ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne oppgaven undersøker interessenter som sekundære krisekommunikatører på den sosiale medieplattformen Facebook. Den utforsker også Facebook som en retorisk sub-arena for krisekommunikasjon der mediebestemte forutsetninger, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne avhandlingen undersøker hvordan sigarettannonser fra J.L. Tiedemanns Tobaksfabrik responderte på endringer i det norske samfunnet – fra industrialiseringen av tobakksbransjen begynte tidlig på 1900-tallet til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Holdningene til sadomasochismens «utøvere» har i løpet av de siste årene endret seg. Der man før vanligvis omtalte disse som en kultus bestående av nevrotikere som dyrket og glorifiserte vold og ondskap, kan man nå finne ...
-
Safranrevolusjonen på NRK og TV2 : En undersøkelse av hvorfor og hvordan protestene i Burma høsten 2007 ble dekket i NRK Dagsrevyen og TV2s 21-nyheter.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven har som mål å se på hvordan og hvorfor NRK og TV2 dekket Safranrevolusjonen i Burma høsten 2007 i hovedsendingene Dagsrevyen og 21-nyhetene. Oppgaven belyser hvorfor Safranrevolusjonen ble en så viktig sak ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Denne masteroppgaven handler om hvordan de tabloide mediene VG, Dagbladet og TV 2 fremstiller Frps og SVs viktigste valgkampsaker under Stortingsvalgkampen 2005. Frp peker ut fire valgkampsaker som partiet håper å få på ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)I denne oppgaven søker jeg å sette fokus på det man kan kalle en seksualisering eller en pornofisering av det offentlige rom. Jeg vil gjennom å se på filmsensur og å bruke konkrete sensuravgjørelser som utgangspunkt, forsøke ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne oppgaven undersøker hvordan forsikringsselskapene Storebrand og Gjensidige forstår og kommuniserer om sitt samfunnsansvar, og mitt hovedfunn er at man kan peke på både likheter, men også forskjeller mellom disse ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Denne undersøkelsen er et case studium av samfunnsansvar og interessentdialog i Statoil. Oppgaven søker å analysere hvordan Statoil implementerer samfunnsansvar i bedriften, hvordan selskapet tenker rundt dette og hva som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Oppgaven ”Samfunnsansvar på anbud” tar for seg hvordan oljeindustrien på norsk sokkel kommuniserer samfunnsansvar med sine leverandører når leverandørene skal prekvalifiseres til anbudsprosesser. Leverandørene til norsk ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)Gjennom sosiale medier velger stadig flere selskaper å benytte seg av de gode mulighetene for kommunikasjon, markedsføring og dialog for å presentere sin egen agenda for samfunnsansvar. Samtidig åpner de sosiale mediene ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)I denne oppgaven møter du seks studenter. Studietiden er for mange en sosial og aktiv del av livet. Unge mennesker flytter til nye studiesteder og etablerer nye vennskap. Det er gjerne en søkende periode av livet. En stor ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Utgangspunktet for masteroppgaven er oppkjøp og fusjon av selskaper. Målselskapet for Telia var Get i Norge, mens målselskapet for Discovery var WarnerMedia i USA. Etter en sammenslåing har det en tendens til å skje ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1995)Publikum har rett til å bli informert, og det offentlige har plikt til å informere. Men offentlig informasjonsvirksomhet er ofte mangelfull. Med utgangspunkt i medieteori og teori om Public Relations ser oppgaven på den ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Denne oppgaven ser på bruk av innside- og utsidestrategier samt kombinasjonen av disse for norske organisasjoner knyttet til to stortingsmeldinger av senere tid. Resultatene viser at det er vanlig både å kombinere strategityper ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1999)Denne oppgaven er en undersøkelse av Tv-reklamens bruk av humor og ironi. Den stiller spørsmål om hva slags grep det er som gjør at en Tv-reklame på 30-60 sekunders lengde klarer å kommunisere noe som skal oppfattes som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne masteroppgaven analyserer hvordan flyselskapene SAS Norge og Norwegian responderte for å bevare sin troverdighet i de retoriske situasjonene som oppstod da luftfarten fra 2003 til 2007 i økende grad ble anklaget for ...