• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Institutt for informatikk
  • Institutt for informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Institutt for informatikk
  • Institutt for informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Å, men jeg har en idé!», En forståelse av barns deltakelse i en designprosess

Mordal, Tina
Master thesis
View/Open
Masteroppgave_MordalTina.pdf (5.090Mb)
Year
2018
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-68339

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Institutt for informatikk [3608]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg hvordan man kan inkludere barn i en deltakende designprosess. Forskningsspørsmålet er formulert slik: «Hva skal til for at barn kan være med å designe?» Prosjektet sitt formål har vært å gi en forståelse av barn sitt forhold til læring om søppel og kildesortering gjennom spill, for å bidra til å utvide forskningsfelt. Dette er gjennomført som kvalitativ studie, hvor det er blitt gjort en analyse av tidligere forskning, samt gjennomført to workshops med barn. For å oppnå aktiv deltakelse har det blitt benyttet deltakende designaktiviteter i samarbeidet, og dette resulterte i ulike funn knyttet til barns forhold til søppel og kildesortering, læring og spill. Resultatet av dette samarbeidet blir vist i en prototype som gjenspeiler deres verdier. Prosjektet viser at inkludering av riktig målgruppe innenfor utviklingen av læringsspill er viktig for det endelige resultatet. Deltakerne hadde mange gode idéer til hva de ønsket, og den deltakende designprosessen ga deltakerne stor innvirkning på designet og selve prosessen. Det resulterte i funn som reflekterer deres verdier.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy