Abstract
Samandrag: Humanitære organisasjonar sitt kommunikasjonsarbeid i Noreg har tidlegare ikkje blitt forska på i særleg grad, og det vore vanskeleg å identifisere særtrekk i deira kommunikasjonsarbeid. Humanitære- og menneskerettsorganisasjonar arbeider med utfordringane som menneske i naud, som er råka av krig, terror eller anna urett finn seg i kvar dag og er pådrivarar til å sette slike saker på dagsorden. Formålet med denne masteroppgåva er å forske på korleis humanitære organisasjonar arbeider med kommunikasjon i Noreg og forsøkje å drage ut særtrekk i frå deira kommunikasjon gjennom å sjå på kva retoriske strategiar dei nyttar. Oppgåva har eitt hovudmål, og det er å undersøkje korleis dei humanitære organisasjonane i Noreg nyttar seg av retoriske strategiar i kommunikasjonen. For å belyse og svare på problemstillinga nyttar oppgåva seg av retoriske analyser ved hjelp av den retoriske situasjon frå Lloyd F. Bitzer og M. Jimmie Killingsworths appellmodell på fire utvalde norske humanitære organisasjonar. Ved hjelp av kvalitative tekstanalysar og kvalitative intervju, kjem analysane fram til at det er tre felles strategiar som utmerkar seg hos organisasjonane; dei må kommunisere håp, dei fokuserer på enkelheit og dei kommuniserer resultat. Dei empiriske funna diskuterast ved hjelp av teori om retorikk og medlidenheitstrøttheit som rammeverk. Dei kvalitative intervjua nyttast i dei andre analysene som supplement, og gir innsikt i kva organisasjonane meiner er viktig når dei kommuniserer og korleis dei handterer det potensielle problemet medlidenheitstrøttheit
Abstract Humanitarian organizations’ communications in Norway has not been particularly researched in the past and it has been proven difficult to identify characteristics in their communication work. Humanitarian and human rights organizations are dealing with the challenges that people in emergency, that are victims of war, terror and other injustices in everyday life face. They are advocates to get this on the agenda. The purpose of this thesis is to research how humanitarian organizations work with communication in Norway and attempt to draw characteristics out of their communication by looking at which rhetorical strategies they benefit from. The thesis has one main objective: to examine how Norwegian humanitarian organizations use rhetorical strategies in their communication. This study will utilize rhetorical analysis by using the rhetorical situation of Lloyd F. Bitzer and the appeal model by M. Jimmie Killingsworth on four selected Norwegian humanitarian organizations. Through qualitative textual analysis and qualitative interviews, the analysis found that there are three common rhetorical strategies that these organizations use: they communicate hope, they focus on simplicity in their communication, and they communicate results. The empirical findings are discussed using theory of rhetoric and compassion fatigue theory as a framework. The qualitative interviews are utilized in the other analyses as a supplement and provides insight on what the organizations deem important when they communicate and how they handle the potential of compassion fatigue.