• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Senter for entreprenørskap
  • Senter for entreprenørskap
  • View Item
  •   Home
  • Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
  • Senter for entreprenørskap
  • Senter for entreprenørskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitalisering av olje- og gassnæringen - En analyse av fire digitaliseringsprosjekter

Dale, Anders
Master thesis
View/Open
The file is restricted (More info)
Masteroppgave-- ... av-olje-og-gassnringen.pdf (2.073Mb)
Year
2015
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-49270

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Senter for entreprenørskap [240]
Abstract
Denne oppgaven ser på digitaliseringsprosjekter som prosessinnovasjon i olje- og gassnæringen. Oppgaven baserer seg på innovasjon og organisasjonsteori. Den setter opp organisasjonsstruktur, organisasjonskultur, kunnskapsbaser og strategi som organisatoriske faktorer som hemmer eller fremmer arbeidet i et digitaliseringsprosjekt. Metoden er basert på et kvalitativt casestudie, hvor datainnsamling har vært dybdeintervjuer med semi-strukturert intervjuguide. Respondentene er nøkkelpersoner i digitaliseringsprosjekter hos selskapene Shell, Statoil og Odfjell Drilling. Funn i denne oppgaven viser at det ikke er tilstrekkelig med et system orientert perspektiv på innovasjon. Digitaliseringsprosjektene som her er undersøkt finner at entrprenørielt driv fra enkeltpersoner også er en viktig faktor i slike innovasjonsprosjekt. Oppgaven vil inngå som en del av et større forskningsprosjekt ved Senter for nyskapning ved Høgskolen i Bergen, som har tittelen "Path development in different regional settings"
 
This thesis looks at the digitization projects that process innovation in the oil and gas industry. The thesis is based on innovation and organizational theory. IT s structured to use organizational structure, organizational culture, knowledge bases and strategy organizational as factors that inhibit or promote the work of a digitization project. The method is based on a qualitative case study, where data collection has been depth interviews with a semi-structured interview guide. Respondents are key people in digitization projects in the companies Shell, Statoil and Odfjell Drilling. Findings of this study show that it is not sufficient with a system-oriented perspective on innovation. Digitization projects in this study reveals that entrepreneurship from individuals makes an important contribution in such innovation projects. The thesis will be part of a larger research project at the Center for Innovation at the University of Bergen, which is entitled "Path development in different regional settings"
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy