Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 7167-7186 of 7785
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2007)Utgangspunktet for oppgaven er at tverretatlig samarbeid er en viktig del av samfunnets innsats for å trygge barn og unges oppvekstvilkår og utviklingsmuligheter. Viktigheten av samarbeid mellom etater som arbeider med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Visjonen med denne hovedoppgaven er å belyse det ideelle tverrfaglige samarbeid i og mellom systemene Barne- og ungdomspsykiatrien, Pedagogisk Psykologisk Tjeneste, skole og hjem. Det tverrfaglige samarbeidet i og mellom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)PROBLEMSTILLING Utgangspunktet for studien er hvordan samhandling mellom ulike institusjoner kan knyttes opp mot kunnskapsutvikling og tverrfaglig innsikt. Oppgaven fokuserer på hvordan spenninger og motsetninger i ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne undersøkelsen tar sikte på å gi et innblikk i hvordan ulike instanser opplever kommunikasjonen i tverrfaglige samarbeid omkring barn med psykiske vansker. Årsaken til valg av et slikt tema er at det er av stor betydning ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Problemområde: Tverrfaglig samarbeid blir sammen med behovet for å skape nye, kreative produkter og løsninger, stadig viktigere. Engeström har utviklet en teori som tydeliggjør hva som skal til for å få til fruktbare ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Denne studien tar sikte på å få innsikt i pedagogar sine erfaringar og opplevingar rundt tverrfagleg samarbeid internt i skulen og korleis dette samarbeidet kan ha ein betyding for elevar med spesifikke lærevanskar. Føremålet ...
-
Tverrfaglig samarbeid mellom kontaktlærer og ekstern audiopedagog. En kvalitativ intervjuundersøkelse om kontaktlæreres erfaringer.Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Å mestre tale- og språk kan ha en stor betydning for menneskers skolegang og samfunnsdeltakelse. Barn som har utviklingsmessige utfordringer med språk og uttale har rett på en helhetlig oppfølging fra barnehagen. Innunder ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Tittel: Tverrfaglig samhandling i skolevegringssaker Formål: Oppgaven har undersøkt hvordan skolen, PPT og BUP forholder seg til hverandre og samhandler i skolevegringssaker. Kravet i samhandlingsreformen er at ulike ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne studien tar for seg hvilke erfaringer to svært ulike ungdomsskoler i Norge har gjort seg med tverrfaglig undervisning. Tverrfaglig undervisning er etter utarbeidelsen av ny overordnet del av læreplanen igjen i fokus ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Denne studien tar for seg et lærersamarbeid mellom fagene norsk og treningslære i en videregående skole. Lærerne har over en lengre periode samarbeidet om å utvikle skriveundervisningen til elevene. Sammen har de utforsket ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Med Fagfornyelsen ble Bærekraftig utvikling og Demokrati og medborgerskap innført som tverrfaglige temaer i læreplanen for geofag. De tverrfaglige temaene har til hensikt å sette kompetansemålene i en større sammenheng. ...
-
Tverrpedagogisk samarbeid for inkludering av barn med autismespekterforstyrrelse i norske barnehager (Master thesis / Masteroppgave, 2023)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Tema og problemstilling Helsesektoren preges av å være under høyt press (Lingard m. fl. 2004). Et intenst og kontinuerlige press mot helsesektoren og deres kunnskap har vokst frem som en naturlig konsekvens av deres ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Tittel: Tverrsektorielt samarbeid er det mulig? En kvalitativ studie av fire virksomheter tilknyttet skole og helsevesen. Bakgrunn og formål: Samarbeid og samordning, rasjonalisering og effektivisering har stått på den ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2021)Does number–word structure have a long-lasting impact on transcoding? Contrary to English, German number words comprise decade–unit inversion (e.g., vierundzwanzig is literally translated as four-and-twenty). To investigate ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2020)Purpose The present study proposes action-breakdown-repair (ABR) as a pedagogical model and 3D virtual worlds as technology, to bridge the gap between curricular goals and students out of school technology experiences, ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag Forfatter: Tiina Hirsch. Veileder: Gunvor Dalby Vea. Tittel: Tydeligere tale Problemstilling/Formål: Formålet med denne studien har vært å finne ut av følgende problemstilling: Hvilken effekt har kombinert ...