Browsing Det utdanningsvitenskapelige fakultet by Title
Now showing items 5146-5165 of 7785
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)This study analyses reading proficiency, strategy use, and interest in English as the second language (L2) of 463 upper secondary students (16/17-year-olds). They were identified among a national sample of 10,331 students ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Sammendrag Tema for oppgaven og forskningsprosjektet I min studie har jeg valgt å sette fokus på barn med autismespekterforstyrrelse (ASF) sine språklige og kognitive fungering og hvordan disse faktorene står i sammenheng ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)THE OVERALL SITUATION OF FEMALE STREET CHILDREN (11 18 YEARS) ENGAGED IN COMMERCIAL SEX WORK IN DIRE DAWA - ETHIOPIA (SURVEY IN CASE STUDY WITH SPECIAL REFERENCE TO CHILD PROSTITUTION) By MELKAM LENGEREH MEKURIA 2004 A ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2021)Learning analytics (LA) is a fast-growing field but adoption by teachers remain limited. This paper presents the results of a review of 18 LA frameworks and discusses how they have tried to address prominent challenges in ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2017)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)Bakgrunn og formål: Få personer med utviklingshemming er i arbeid, og det er vist at ulike hindringer gjør et arbeidsliv mindre tilgjengelig for dem. Personer med lett utviklingshemming har gode forutsetninger for å kunne ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)Utviklingshemming gir en kognitiv funksjonsnedsettelse som fører til vesentlige utfordringer med å tilpasse seg samfunnets krav på mange områder i livet (Helsedirektoratet, 2019). Mennesker med utviklingshemming opplever ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Bakgrunn og føremål med oppgåva Bakgrunnen for oppgåva er Buskerud fylkeskommune si innføring av ny overgangsordning og endra søknadsprosedyrar for spesialundervisning. Desse endringane innebar at elevar med tilretteleggingsbehov ...
-
Overgangen fra barnehage til skole : En kvalitativ studie av tre barnehagers arbeid med å fremme en god overgang for barn med spesialpedagogisk hjelpRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2012)Tema Overgangen fra barnehage til skole for barn med nedsatt funksjonsevne, som mottar spesialpedagogisk hjelp etter Opplæringsloven §5-7. En kvalitativ studie av tre barnehagers arbeid om å fremme overgangen mellom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Bakgrunn, formål og problemstilling: Jeg ønsket å undersøke rundt problemstillingen Overgangen fra barnehage til skole for barn med Autismespekterforstyrrelse (ASF), dens påvirkning på barn med ASF og samarbeidet rundt ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)En kvalitativ studie av elevers utfordringer i overgangen fra 10. klasse matematikk til matematikk 1T på videregående skole
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2022)
-
Overgangen mellom sykehusskole og ordinær skole - En kvalitativ studie av læreres forståelse og tilrettelegging av langtidssyke elevers skolesituasjonRestricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2021)Moderne medisin redder flere enn noen gang, men har følgelig konsekvenser for at behandlingen kan måtte gå over tid eller føre til gjentatte sykehusinnleggelser (Raundalen & Schultz, 2006, s. 30; Wilkie, 2012, s. 2). ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)OVERGANGER. Å bygge bro. Et kvalitativt prosjekt om overganger for elever med utviklingshemning. Denne oppgaven tar for seg temaet Overganger, hvor jeg har valgt å fokusere på overgangen fra videregående skole/opplæring ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)For å øke gjennomføringen i videregående opplæring ble Ny GIV lansert i 2010. Ny GIV er et samlebegrep for tre prosjekter som skal bidra til at færre elever faller fra i videregående opplæring. Overgangsprosjektet er et ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2023)Previous reviews of the nature and consequences of adult-child book reading have focused on seeking impacts of interactive reading on the acquisition of vocabulary and emergent literacy skills. In this systematic review ...
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2021)
-
(Master thesis / Group thesis / Masteroppgave / Gruppeoppgave, 2021)