Abstract
Hensikten med denne forskningen var å undersøke hvordan studenter oppfatter business simulering som en del av undervisningen. Årsaken til valgt tema er på bakgrunn av den digitale utviklingen som utdanningsinstitusjonene står ovenfor. Jeg ønsket å studere hvordan studentenes læringsutbytte, og deres erfaringer og opplevelser med dette undervisningsopplegget. I denne oppgaven har jeg valgt å benytte kvalitativ metode. For å kunne besvare forskningsspørsmålet, valgte jeg å gjennomføre en intervjustudie. Det ble benyttet åpne eller semistrukturerte intervjuer. Det ble rekruttert studenter fra BI handelshøyskole. Utvalget besto av to grupper, hvorav hver gruppe besto av tre informanter. I analysen har informantene beskrevet deres opplevelse og erfaring med det digitale læremiddelet. Flertallet av studentene opplever business simulering som en lærerikt digital læringsressurs. Informantene har kommet med utfordringer og viktige punkter som man bør se etter. Ettersom at business simulering krever at man studentene bruker det flere ganger, kan det ha en effekt på læringsmiljø. Det kan kreves av læreren til å endre på undervisning for å tilpasse verktøyet i undervisningen.