2024-03-29T05:35:01Z
https://www.duo.uio.no/oai/request
oai:www.duo.uio.no:10852/32358
2018-06-21T22:11:25Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32358/ore.xml
2013-03-12T13:18:49Z
DUO
Hvor gode er lærerstudenter i matematikk? : en analyse av matematikklærerstudenters prestasjoner i sannsynlighet og statistikk på TEDS-M
2013-03-12T13:18:49Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32356
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32356/ore.xml
2013-03-12T13:18:50Z
2013-03-12T13:18:50Z
DUO
Algoritmer og kreativitet til matematikkeksamen : fra 2MX til R1 : endret eksamensoppgavene seg med eksamensformen?
2013-03-12T13:18:50Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32354
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32354/ore.xml
2013-03-12T13:18:52Z
2013-03-12T13:18:52Z
DUO
Hullet i drivhuseffekten : en studie av 15-åringers kunnskap om drivhuseffekt og ozonlag
2013-03-12T13:18:52Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32357
2017-12-07T08:50:24Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32357/ore.xml
2013-03-12T13:18:52Z
2013-03-12T13:18:52Z
DUO
Bevisets plass i norske læreplaner : en historisk oversikt og drøfting av matematiske bevis i videregående skole
2013-03-12T13:18:52Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32332
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32332/ore.xml
2013-03-12T13:18:53Z
2013-03-12T13:18:53Z
DUO
Symbolregner i 3MX : en analyse av en 3MX-klasses bruk av symbolregner, med vekt på logaritmefunksjoner
2013-03-12T13:18:53Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32333
2017-12-07T08:50:24Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32333/ore.xml
2013-03-12T13:18:54Z
2013-03-12T13:18:54Z
DUO
Matematikkforståelse : en komparativ analyse av majoritets- og minoritetsspråklige elevers forståelse av tekstoppgaver på grunnlag av norske resultater i PISA 2003
2013-03-12T13:18:54Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32334
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32334/ore.xml
2013-03-12T13:18:54Z
2013-03-12T13:18:54Z
DUO
‘I just don’t think it’s me’ : a study on the willingness of Icelandic learners to engage in science related issues
2013-03-12T13:18:54Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32348
2018-06-14T22:11:33Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32348/ore.xml
2013-03-12T13:18:55Z
DUO
Diagnostisk informasjon i TIMSS : en undersøkelse av oppgaver med desimaltall
2013-03-12T13:18:55Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32329
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32329/ore.xml
2013-03-12T13:18:55Z
2013-03-12T13:18:55Z
DUO
Hvorfor skal jeg lære naturfag? : "Jeg vet ikke jeg, jeg skal jo bli fotballspiller."
2013-03-12T13:18:55Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32311
2017-12-07T08:50:25Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32311/ore.xml
2013-03-12T13:18:56Z
2013-03-12T13:18:56Z
DUO
Etikkens levevilkår i naturfag : En studie av hvilke rammer som påvirker lærernes planlegging i i "drøfting av etiske spørsmål i bioteknologi"
2013-03-12T13:18:56Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
DUO_ADMIN
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32325
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32325/ore.xml
2013-03-12T13:18:56Z
2013-03-12T13:18:56Z
DUO
Oppgaveutvikling til PISA
2013-03-12T13:18:56Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32318
2017-12-07T08:50:25Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32318/ore.xml
2013-03-12T13:18:57Z
2013-03-12T13:18:57Z
DUO
Diagnostiske oppgaver i matematikkundervisningen : hvilken informasjon kan lærere få ved bruk av diagnostiske oppgaver i undervisningen?
2013-03-12T13:18:57Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32321
2014-12-26T05:16:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32321/ore.xml
2013-03-12T13:18:57Z
2013-03-12T13:18:57Z
DUO
Regionale nettsteder som lokaliteter for læring : Didaktikk i geografi og IKT knyttet til landskap i endring
2013-03-12T13:18:57Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32355
2017-12-07T08:50:25Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32355/ore.xml
2013-03-12T13:18:58Z
2013-03-12T13:18:58Z
DUO
Misoppfatninger rundt funksjonsbegrepet : en undersøkelse blant elever i videregående skole
2013-03-12T13:18:58Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32317
2017-12-07T08:50:25Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32317/ore.xml
2013-03-12T13:18:58Z
2013-03-12T13:18:58Z
DUO
Elevers strategier for løsing av matematikkoppgaver : en sammenligning av noen sterke og svake elever på 9. trinn
2013-03-12T13:18:58Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32312
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32312/ore.xml
2013-03-12T13:18:59Z
2013-03-12T13:18:59Z
DUO
Møtet med x - dagens latin? : En studie av elevers tenkning i og om algebra.
2013-03-12T13:18:59Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32352
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32352/ore.xml
2013-03-12T13:18:59Z
2013-03-12T13:18:59Z
DUO
Misoppfatninger i matematikk blant elever i Namibia og Norge : en komparativ undersøkelse
2013-03-12T13:18:59Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32359
2017-12-07T08:50:26Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32359/ore.xml
2013-03-12T13:19:00Z
DUO
Læreplaner i matematikk som styringsverktøy for undervisningen i videregående skole i de nordiske landene
2013-03-12T13:19:00Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32320
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32320/ore.xml
2013-03-12T13:19:01Z
2013-03-12T13:19:01Z
DUO
Fjørepytter og reinrosehei : Om feltarbeid i biologi
2013-03-12T13:19:01Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32347
2014-12-26T05:16:20Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32347/ore.xml
2013-09-17T22:30:39Z
2013-03-12T13:19:01Z
DUO
Derivasjon i 3MX : en analyse av pilotstudien til TIMSS Advanced 2008 i Norge : noe har skjedd med realfagene, men med f'(t)<0
2013-03-12T13:19:01Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32360
2017-12-07T08:50:26Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32360/ore.xml
2013-03-12T13:19:02Z
2013-03-12T13:19:02Z
DUO
Misoppfatninger til sannsynlighet : en undersøkelse med diagnostiske oppgaver blant elever på ungdomsskolen
2013-03-12T13:19:02Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32351
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32351/ore.xml
2013-03-12T13:19:02Z
2013-03-12T13:19:02Z
DUO
Utvikling av matematikkoppgaver i PISA
2013-03-12T13:19:02Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32322
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32322/ore.xml
2013-03-12T13:19:02Z
2013-03-12T13:19:02Z
DUO
Finnes det matematikkoppgaver som favoriserer jenter eller gutter? : hovedfagsoppgave basert på kjønnsforskjeller i matematikkprestasjoner i ulike kontekster
2013-03-12T13:19:02Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32324
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32324/ore.xml
2013-03-12T13:19:03Z
2013-03-12T13:19:03Z
DUO
Kan man undervise naturfag uten lærebok? : rapport fra er forsøk på grunnkurs, allmennfag, hvor læreboka ikke er hovedlæringsmiddelet
2013-03-12T13:19:03Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32350
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32350/ore.xml
2013-03-12T13:19:03Z
2013-03-12T13:19:03Z
DUO
Hvordan dannes olje og gass? : Alternative forestillinger hos skoleelever om dannelse og utvinning av olje og gass
2013-03-12T13:19:03Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32344
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32344/ore.xml
2013-03-12T13:19:03Z
2013-03-12T13:19:03Z
DUO
Små kjønnsforskjeller blant ungdom i mindre moderniserte land? : 15-åringers interesser i naturfag på tvers av fire ikke-vestlige land, basert på prosjektet ROSE (The Relevance of Science Education)
2013-03-12T13:19:03Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32330
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32330/ore.xml
2013-03-12T13:19:05Z
2013-03-12T13:19:05Z
DUO
Gammel jord gjennom ny teknologi
2013-03-12T13:19:05Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32335
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32335/ore.xml
2013-03-12T13:19:05Z
2013-03-12T13:19:05Z
DUO
Tall- og algebrakunnskaper hos norske 8. klassinger : endringer fra 1995 til 2003
2013-03-12T13:19:05Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32340
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32340/ore.xml
2013-03-12T13:19:06Z
2013-03-12T13:19:06Z
DUO
"Big brother" i klasserommet : med video som verktøy for klasseromsforskning i PISA+
2013-03-12T13:19:06Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32315
2014-12-26T05:16:06Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32315/ore.xml
2013-03-12T13:19:06Z
2013-03-12T13:19:06Z
DUO
Hvilken betydning har kontekst i matematikkoppgaver : et studie av matematikkoppgaver i PISA-undersøkelsen
2013-03-12T13:19:06Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32337
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32337/ore.xml
2013-03-12T13:19:07Z
2013-03-12T13:19:07Z
DUO
Lærernes undervisningspraksis i forhold til natur- og miljøfaget og intensjonene i L97 : en empirisk undersøkelse blant lærere i 8.klasse i Telemark
2013-03-12T13:19:07Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32341
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32341/ore.xml
2013-03-12T13:19:07Z
2013-03-12T13:19:07Z
DUO
Data i geometriundervisningen
2013-03-12T13:19:07Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32349
2018-06-14T22:15:45Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32349/ore.xml
2013-03-12T13:19:09Z
DUO
Norske elevers forståelse av algebraiske uttrykk : en dybdeanalyse av utvalgte TIMSS-oppgaver i 8.klasse
2013-03-12T13:19:09Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32336
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32336/ore.xml
2013-03-12T13:19:10Z
2013-03-12T13:19:10Z
DUO
The Drama of science education : how public understanding of biotechnology and drama as a learning activity may enhance a critical and inclusive science education
2013-03-12T13:19:10Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32323
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32323/ore.xml
2013-03-12T13:19:10Z
2013-03-12T13:19:10Z
DUO
Kvantefysikk i skolen : en undersøkelse av fysikkelevers forståelse av kvantefysikk og en analyse av dette emnets status i skolefysikken
2013-03-12T13:19:10Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32328
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32328/ore.xml
2013-03-12T13:19:11Z
2013-03-12T13:19:11Z
DUO
Nasjonale prøver i matematikk - til hvilken nytte? : en studie av de nasjonale prøvene i matematikk for 7. klasse våren 2005
2013-03-12T13:19:11Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32316
2018-06-28T22:13:49Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32316/ore.xml
2013-03-12T13:19:11Z
DUO
Elevenes valg i naturfagene : fag-, studie- og yrkesvalg hos kjemi-, biologi- og fysikkelever i videregående skole
2013-03-12T13:19:11Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32346
2018-06-14T22:16:42Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32346/ore.xml
2013-03-12T13:19:12Z
DUO
Algebrakunnskaper hos norske elever : en sekundæranalyse av norske elevers skåre på utvalgte TIMSS-oppgaver
2013-03-12T13:19:12Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32345
2018-06-14T22:11:33Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32345/ore.xml
2013-03-12T13:19:12Z
DUO
Elevers forståelse av brøkbegrepet : en sekundæranalyse av TIMSS-undersøkelsen i 2003 på 8. klassetrinn
2013-03-12T13:19:12Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32313
2014-12-26T05:16:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32313/ore.xml
2013-03-12T13:19:12Z
2013-03-12T13:19:12Z
DUO
Vet realfagsstudenter hva de vil bli? : Studenter ved fagdisiplinbaserte realfagsstudiers ønske om fremtidig yrke
2013-03-12T13:19:12Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32353
2017-12-07T08:50:27Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32353/ore.xml
2013-03-12T13:19:13Z
2013-03-12T13:19:13Z
DUO
Volumforståelse hos elever på grunnkurs i videregående skole
2013-03-12T13:19:13Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32343
2014-12-26T05:02:21Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32343/ore.xml
2013-03-12T13:19:14Z
2013-03-12T13:19:14Z
DUO
Matematisk modellering : en teoretisk og empirisk belysning av PISA
2013-03-12T13:19:14Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32331
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32331/ore.xml
2013-03-12T13:19:15Z
2013-03-12T13:19:15Z
DUO
Exploring a ROSE garden : Norwegian youth's orientations towards science : seen as signs of late modern identities
2013-03-12T13:19:15Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32314
2017-12-07T08:50:28Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32314/ore.xml
2013-03-12T13:19:16Z
2013-03-12T13:19:16Z
DUO
Skoletur, science center og sammenhæng? : en studie af science centres tilrettelægning for skolebesøg
2013-03-12T13:19:16Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32319
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32319/ore.xml
2013-03-12T13:19:16Z
2013-03-12T13:19:16Z
DUO
Prestasjonsmotivasjon i en low-stakes testkontekst : analyser av de norske 3MX-elevenes motivasjon og innsats på matematikktesten i TIMSS-Advanced 2008
2013-03-12T13:19:16Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32338
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32338/ore.xml
2013-03-12T13:19:16Z
2013-03-12T13:19:16Z
DUO
Geofag i fokus : konstruksjon av kunnskap: elevers ideer i geofag
2013-03-12T13:19:16Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32339
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32339/ore.xml
2013-03-12T13:19:16Z
2013-03-12T13:19:16Z
DUO
Elevenes syn på forhold i klasserom og selvregulert læring : en komparativ studie mellom Norge og Sveits
2013-03-12T13:19:16Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32327
2014-12-26T05:16:08Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32327/ore.xml
2013-03-12T13:19:17Z
2013-03-12T13:19:17Z
DUO
Det magiske året? : en casestudiet omkring grunnkurset i matematikk 1MX/1MY ved en videregående skole i skoleåret 2003/04.
2013-03-12T13:19:17Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/32326
2017-12-07T08:50:28Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32326/ore.xml
2013-03-12T13:19:17Z
2013-03-12T13:19:17Z
DUO
Naturfag på grunnkurs : en undersøkelse av elevers oppfatning og forståelse av naturfagundervisningen i 1. klasse i den videregående skole
2013-03-12T13:19:17Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/32342
2014-12-26T05:16:09Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/32342/ore.xml
2013-03-12T13:19:17Z
2013-03-12T13:19:17Z
DUO
Velstand øker avstanden mellom jenter og gutter? : en sammenlikning av ungdoms interesser i naturfag på tvers av fire vestlige land, basert på undersøkelsen ROSE (The Relevance of Science Education)
2013-03-12T13:19:17Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/36647
2014-12-26T05:12:00Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/36647/ore.xml
2013-08-15T10:21:37Z
2013-08-15T10:21:37Z
DUO
Norsk-tamilske elevers holdninger til matematikk : En casestudie over seks faglig sterke norsk-tamilske elever
2013-08-15T10:21:37Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/34112
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/34112/ore.xml
2013-09-12T11:51:40Z
2013-09-12T11:51:40Z
DUO
"Du tenker mindre på matte'n, egentlig!" : Et søkelys på norske elevers bruk av digitale hjelpemidler i matematikk
2013-09-12T11:51:40Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/34111
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/34111/ore.xml
2013-10-03T10:43:51Z
2013-10-03T10:43:51Z
DUO
Realfag - krevende og lite interessant : Hvordan forklarer begynnerstudenter at få unge generelt, og få jenter spesielt, velger utdanning innen realfag?
2013-10-03T10:43:51Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/34108
2018-08-02T22:06:05Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/34108/ore.xml
2013-10-03T10:43:52Z
DUO
Jenteoppgaver og gutteoppgaver : Er det en forskjell?
2013-10-03T10:43:52Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/34110
2014-12-26T05:11:00Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/34110/ore.xml
2013-10-17T12:44:57Z
2013-10-17T12:44:57Z
DUO
Hvordan beskriver norske fysikkstudenter bakgrunnen for sitt utdanningsvalg? : En kvalitativ studie av utdanningsvalget til norske førsteårsstudenter i fysikk
2013-10-17T12:44:57Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/34109
2014-12-26T05:11:00Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/34109/ore.xml
2013-10-17T12:44:58Z
2013-10-17T12:44:58Z
DUO
Geografiske Informasjonsystemer(GIS) i den norske skole
2013-10-17T12:44:58Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/39009
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/39009/ore.xml
2014-03-26T22:09:44Z
2014-03-26T22:09:44Z
DUO
«Flytte og bytte – det har jeg jo bare lært!» - En kvalitativ studie av fire 1P-elever i arbeid med algebraoppgaver, med fokus på begrepsforståelse og ferdigheter .
Spilling, Ingvild Barland
2014-03-26T22:09:44Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/38054
2014-12-26T05:17:07Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/38054/ore.xml
2014-01-30T11:47:29Z
2014-01-30T11:47:29Z
DUO
Problemløsning i norske matematikklærebøker for videregående skole : en studie av fremstillingen av problemløsningsmetoder i algebraeksempler i lærebøkene for kursene 1T og R1
2014-01-30T11:47:29Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/36648
2014-12-26T05:03:57Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/36648/ore.xml
2014-01-30T12:48:30Z
2014-01-30T12:48:30Z
DUO
Sterke og svake elevers holdninger til matematikk : En analyse av spørreskjemadata fra PISA 2012
2014-01-30T12:48:30Z
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/38055
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/38055/ore.xml
2014-03-13T12:58:49Z
2014-03-13T12:58:49Z
DUO
Videreføring av et fraksjonelt forsøk
2014-03-13T12:58:49Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/41233
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/41233/ore.xml
2014-09-22T22:00:13Z
2014-09-22T22:00:13Z
DUO
Grubletegninger
Bildeng, Camilla Njølstad
2014-09-22T22:00:13Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/41228
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/41228/ore.xml
2014-09-22T22:00:07Z
2014-09-22T22:00:07Z
DUO
Jakten på relevant fagdidaktisk kunnskap - Kunnskapskategorier som analyseverktøy anvendt på matematikk- og samfunnsfagdidaktiske tekster
Eggebø, Arna
2014-09-22T22:00:07Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/41230
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/41230/ore.xml
2014-09-22T22:00:09Z
2014-09-22T22:00:09Z
DUO
Kan norske elever på 8. trinn noe algebra i det hele tatt? En studie av oppgavebesvarelser i algebra fra TIMSS 2011 med fokus på feilsvar
Resell-Hansen, Rune
2014-09-22T22:00:09Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/41231
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/41231/ore.xml
2014-09-22T22:00:11Z
2014-09-22T22:00:11Z
DUO
Nivådifferensierte oppgaver og mestringsforventning i matematikkfaget
Herset, Maria Klaussen
2014-09-22T22:00:11Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/41225
2017-12-07T08:50:29Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/41225/ore.xml
2014-09-22T22:00:03Z
DUO
Algebra i norske og singaporske matematikklærebøker: En sammenligning på bakgrunn av resultatene fra TIMSS 2011
Karimzadeh, Anita
2014-09-22T22:00:03Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46152
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46152/ore.xml
2015-10-05T22:00:22Z
2015-10-05T22:00:22Z
DUO
Relasjonell og instrumentell forståelse etter Kunnskapsløftet - En analyse av eksamenssett fra programfagene Matematikk R1 og R2
Rossnes, Julian Folkman
2015-10-05T22:00:22Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46153
2017-12-07T08:50:31Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46153/ore.xml
2015-10-05T22:00:23Z
2015-10-05T22:00:23Z
DUO
Argumentasjon i geofag. En undersøkelse av elevers argumentasjon ved skriftlig eksamen i Geofag 2.
Argumentation in geoscience. A study of students argumentation at written exam in Geofag 2.
Merkesvik, Camilla Sæle
2015-10-05T22:00:23Z
SWORD
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46154
2017-12-07T08:50:31Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46154/ore.xml
2015-10-05T22:00:24Z
2015-10-05T22:00:24Z
DUO
Kreative spirer - En kvalitativ studie hvor utforskende arbeidsmåter i naturfag kobles mot kreativ tenkning
Creative Buds - a qualitative study where inquiry based science education is linked with creative thinking
Melhus, Finn Arne
2015-10-05T22:00:24Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46155
2017-12-07T08:50:31Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46155/ore.xml
2015-10-05T22:00:25Z
2015-10-05T22:00:25Z
DUO
Norske 15-åringers holdninger til matematikk: En studie av elever som presterer lavt i matematikk og elever som presterer lavere i matematikk enn i andre fag
Kjærgård, Anne Line
2015-10-05T22:00:25Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46156
2017-12-07T08:50:31Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46156/ore.xml
2015-10-05T22:00:26Z
2015-10-05T22:00:26Z
DUO
Faktorer som påvirker valg av matematikkløp på videregående skole: Med hovedfokus på ønsket fremtidig studieretning, motivasjon, mestring og realfagspoeng
Thorsen, Cecilie Anine
2015-10-05T22:00:26Z
SWORD
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46157
2017-12-07T08:50:31Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46157/ore.xml
2015-10-05T22:00:26Z
2015-10-05T22:00:26Z
DUO
Matematikklærebøker i Norge og i Singapore: En komparativ analyse av muligheten til å lære derivasjon
Mathematics Textbooks in Norway and in Singapore: A Comparative Analysis of the Opportunity to Learn Differentiation
Helvig, Camilla
2015-10-05T22:00:26Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46158
2017-12-07T08:50:32Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46158/ore.xml
2015-10-05T22:00:27Z
2015-10-05T22:00:27Z
DUO
Matematikklærebøker i Norge og i Singapore: En komparativ analyse av muligheten til å lære derivasjon
Mathematics Textbooks in Norway and in Singapore: A Comparative Analysis of the Opportunity to Learn Differentiation
Draagen, Marie Vaksvik
2015-10-05T22:00:27Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46159
2017-12-07T08:50:32Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46159/ore.xml
2015-10-05T22:00:28Z
2015-10-05T22:00:28Z
DUO
Forståelsesprofiler hos elever i Matematikk R2
Hermansen, Torstein
2015-10-05T22:00:28Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46146
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46146/ore.xml
2015-10-05T22:00:15Z
2015-10-05T22:00:15Z
DUO
Hvordan forstå at jorda går i en rettlinjet bevegelse rundt sola -Forskningsbasert utvikling og utprøving av undervisningsmodul i generell relativitetsteori
How to understand that the Earth goes around the Sun in a straight path - Research-based development and testing of a teaching module in General relativity
Ytterhaug, Ane Sofie
2015-10-05T22:00:15Z
SWORD
ORIGINAL
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/46147
2017-12-07T08:50:30Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/46147/ore.xml
2015-10-05T22:00:17Z
2015-10-05T22:00:17Z
DUO
"Når du til slutt forstår det, da kan det være gøy": En casestudie av fire elevers forhold til matematikkfaget
When you finally get it, then it can be fun.
Johnsruud, Narve Elling
2015-10-05T22:00:17Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/47797
2017-12-07T08:50:32Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/47797/ore.xml
2015-11-17T23:00:16Z
2015-11-17T23:00:16Z
DUO
Eksamensoppgaver i matematikk i grunnskolelærerutdanningen 5.-10. trinn: En analyse av tematisk innhold og kognitive utfordringer
Kristianslund, Tiina Klami
2015-11-17T23:00:16Z
ORIGINAL
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/52080
2017-12-07T08:50:32Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52080/ore.xml
2016-09-07T22:28:59Z
2016-09-07T22:28:59Z
DUO
Elevers forhold til matematikk og deres prestasjoner i algebra, geometri og kalkulus
Lågeide, Kristin
2016-09-07T22:28:59Z
ORIGINAL
SWORD
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/52083
2017-12-07T08:50:33Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52083/ore.xml
2016-09-07T22:29:01Z
2016-09-07T22:29:01Z
DUO
Matematikklærebøker i Finland og Norge - En sammenligning av finske og norske lærebøker i sannsynlighet og statistikk på videregående skole
Vänskä, Fredrik Samuel
2016-09-07T22:29:01Z
ORIGINAL
SWORD
SWORD
DUO_ADMIN
oai:www.duo.uio.no:10852/52101
2017-12-07T08:50:33Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52101/ore.xml
2016-09-07T22:29:17Z
2016-09-07T22:29:17Z
DUO
Skriving i matematikk - En kvalitativ studie av loggskriving med fokus på begrepsforståelse i derivasjon
Nomerstad, Thea-Karoline
2016-09-07T22:29:17Z
SWORD
SWORD
SWORD
SWORD
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_ADMIN
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/52204
2017-12-07T08:50:33Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52204/ore.xml
2016-09-07T22:30:43Z
2016-09-07T22:30:43Z
DUO
Bevis i lærebøker for R1. En kvalitativ studie av tre lærebokforfatteres didaktiske refleksjoner.
Oskarsdottir, Vigdis
2016-09-07T22:30:43Z
DUO_ADMIN
SWORD
SWORD
SWORD
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/52211
2017-12-07T08:50:34Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52211/ore.xml
2016-09-07T22:30:49Z
2016-09-07T22:30:49Z
DUO
Rollemodell.no - En casestudie av elevers opplevelse av rollemodellbesøk
Nordeide, Marte Elisabet
2016-09-07T22:30:49Z
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/52217
2017-12-07T08:50:34Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52217/ore.xml
2016-09-07T22:30:54Z
DUO
Norske elevers holdninger til naturfag og deres forventede yrkesvalg. En studie av sammenhengen mellom foreldrenes yrke og elevenes holdninger til naturfag og antatte yrkesvalg, med grunnlag i PISA 2015.
Gjonbalaj, Resmije
2016-09-07T22:30:54Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/52884
2017-12-07T08:50:28Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52884/ore.xml
2016-10-13T22:27:37Z
2016-10-13T22:27:37Z
DUO
Kreative elevers motivasjon for naturfag
Stene, Marius Gjestad
2016-10-13T22:27:37Z
DUO_2NDRY_CLOSED
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/52685
2017-12-07T08:50:34Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/52685/ore.xml
2016-09-21T22:28:18Z
2016-09-21T22:28:18Z
DUO
En case-studie av hvordan seks ungdomsskoleelever bruker GeoGebra og Kikora under arbeid med algebraoppgaver som inneholder parenteser.
Mellem, Torstein
2016-09-21T22:28:18Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/54045
2017-12-07T08:50:34Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/54045/ore.xml
2017-02-22T22:28:26Z
DUO
Bruk av problemløsningsstrategier i matematikkundervisningen på ungdomstrinnet - Hva gjør læreren?
Hauso, Kristin
2017-02-22T22:28:26Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58139
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58139/ore.xml
2017-09-07T22:31:30Z
2017-09-07T22:31:30Z
DUO
Hva kjennetegner lærernes muntlige tilbakemeldinger i matematikklasserommet? - Videoobservasjonsstudie av fire matematikklærere
Karlsen, Preben
2017-09-07T22:31:30Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58138
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58138/ore.xml
2017-09-07T22:31:30Z
2017-09-07T22:31:30Z
DUO
Samtalemønstre i matematikk på ungdomstrinnet - En videostudie av to matematikklasserom
Hansen, Bjørnar
2017-09-07T22:31:30Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/57886
2017-12-07T08:50:35Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/57886/ore.xml
2017-09-07T22:27:29Z
2017-09-07T22:27:29Z
DUO
To læreres strategibruk for å hjelpe elevene til å skape et læringsfremmende samarbeid under gruppearbeid i matematikk
Karsrud, Marte Narum
2017-09-07T22:27:29Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/57939
2017-12-07T08:50:35Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/57939/ore.xml
2017-09-07T22:28:26Z
2017-09-07T22:28:26Z
DUO
Fremtidspessimisme og læring om miljøproblemer. En studie av norske elever sine forventninger og kjennskap til fremtidens miljøutfordringer og deres interesse for naturfag - Med grunnlag i PISA 2015
Veddeng, Jenny Beate Uri
2017-09-07T22:28:26Z
DUO_ADMIN
DUO_2NDRY_CLOSED
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/57888
2017-12-07T08:50:35Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/57888/ore.xml
2017-09-07T22:27:32Z
2017-09-07T22:27:32Z
DUO
Målsättningar i matematik
Selling, Alexander Jonas Viktor
2017-09-07T22:27:32Z
DUO_ADMIN
DUO_2NDRY_CLOSED
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58209
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58209/ore.xml
2017-09-07T22:32:31Z
2017-09-07T22:32:31Z
DUO
Closing the gap with Snap
Boland, Eugene
2017-09-07T22:32:31Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58187
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58187/ore.xml
2017-09-07T22:32:10Z
2017-09-07T22:32:10Z
DUO
Engasjerende naturfagundervisning med Snapchat
Chu, Mysa
2017-09-07T22:32:10Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58097
2017-12-07T08:50:35Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58097/ore.xml
2017-09-07T22:30:49Z
DUO
KREATIV RESONNERING OG IKT-STØTTET PROBLEMLØSNING
Hansen, Ken Robert Berger
2017-09-07T22:30:49Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58228
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58228/ore.xml
2017-09-07T22:32:48Z
DUO
"Normalisere et bærekraftig liv"
Kristensen, Heidi
2017-09-07T22:32:48Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58186
2017-12-07T08:50:36Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58186/ore.xml
2017-09-07T22:32:09Z
DUO
Bruk av museum i geofag En studie av fire museumsopplegg og deres muligheter for et meningsfullt bidrag i undervisningen
Javed, Sumayya
2017-09-07T22:32:09Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/58312
2018-06-21T22:16:41Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/58312/ore.xml
2017-09-13T22:27:35Z
DUO
Matematikk i fysikkoppgaver
Ræder, Henrik Galligani
2017-09-13T22:27:35Z
DUO_ADMIN
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/60320
2018-02-22T23:07:40Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/60320/ore.xml
2018-02-22T22:27:58Z
DUO
Læreres tanker i en ny verden
Delbekk, Thea-Kathrine
2018-02-22T22:27:58Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
SWORD
SWORD
oai:www.duo.uio.no:10852/64251
2018-09-07T22:08:43Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/64251/ore.xml
2018-09-07T22:00:34Z
2018-09-07T22:00:34Z
DUO
Rollespill og representasjoner som verktøy for å jobbe med sosiovitenskapelige problemstillinger
Nybråten, Camilla Haugli
2018-09-07T22:00:34Z
DUO_ADMIN
SWORD
SWORD
SWORD
SWORD
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/64254
2018-09-07T22:06:56Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/64254/ore.xml
2018-09-07T22:00:36Z
2018-09-07T22:00:36Z
DUO
Konseptuell meningsdannelse gjennom arbeid med representasjoner
Fundingsrud, Marthe Wiseth
2018-09-07T22:00:36Z
DUO_ADMIN
SWORD
SWORD
SWORD
ORIGINAL
oai:www.duo.uio.no:10852/64262
2018-09-07T22:09:02Z
com_10852_243
com_10852_234
col_10852_245
http://hdl.handle.net/10852/64262/ore.xml
2018-09-07T22:00:43Z
2018-09-07T22:00:43Z
DUO
Representasjoner og utforskende samtaler i naturfag: En kvalitativ studie av elevers arbeid med tegninger av drivhuseffekten
Leifsen, Silje
2018-09-07T22:00:43Z
ORIGINAL
DUO_ADMIN
SWORD
SWORD
MToxMDB8Mjpjb2xfMTA4NTJfMjQ1fDM6fDQ6fDU6b3Jl