Search
Now showing items 1-10 of 22
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Hvordan kan det ha seg at fire timers hyperteatral utfoldelse sammen med en tekst bestående av like mange timer med trivielle telefonsamtaler (som skuespillerne får avspilt ’på øret’ gjennom ipoder) holder publikum ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgaven fokuserer på publikum som opplevelsesprodusent og adresserer, utfordrer og samler elementene i de sosiale mediene teater, fotball og Facebook ved å se på de respektive teorier som de tradisjonelt behandles ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
TEATER SOM ETISK SITUASJON Hva gjør teater til en etisk-dramatisk hendelse? Nysgjerrighet på hvorfor små teaterforestillinger uten nevneverdig kjendisfaktor kan skape store bølger i media og blant folk er utgangspunktet ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne teatervitenskapelige oppgaven tar tak i begrepet ubehag, som blir brukt flittig i estetiske problemstillinger filosofihistorien igjennom. Her avgrenses ubehaget til å dreie seg om tilskuerens opplevelse av teatrale ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)
Denne masteroppgaven i teatervitenskap handler om Henrik Ibsens verk i forhold til teatret og teaterutdanningen i Irak. Utgangspunktet er at mens Ibsens produksjon og posisjon er relativt godt kjent og anerkjent blant ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)
I denne oppgaven plasserer jeg Polanskisaken i en teatral virkelighet og belyser begivenhetene før og etter Polanskis arrestasjon i Sveits i 2009 utfra et teatralt perspektiv. I lys av dette skal jeg undersøke hvordan ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Utgangspunktet for å skrive om neo-avantgardekunstneren Marina Abramović, og hennes performance The Artist Is Present og tibetansk vajrayāna-buddhisme, er flere. Abramović er kjent for å ha utført mange oppsiktsvekkende ...
Kortvokst: Teatral figur eller virkelig menneske Restricted Access
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Oppgaven med tittelen Artauds manifestasjoner er en masteroppgave i Teatervitenskap av Trond Solberg som tar utgangspunkt i Artauds to tekstfragmenter fra 1932 og 1933 som er kjent under titlene "første manifest for ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne oppgaven tar for seg Nationaltheatrets repertoar 1995-2006, hvordan dette påvirkes av statlig støtte og offentlige bevilgninger, og hvilke konsekvenser det får for teatrets repertoar.
Oppgaven tar utgangspunkt i ...